Az EGLO már több éve stratégiai partnerünk, rendszeresek a közös kampányok, de eseti jelleggel is segítjük munkájukat, legyen szó chatbotkészítésről, vagy eseti kampányok menedzseléséről. Idén ősszel egy izgalmas kampányba vágtunk bele közösen, amelynek a különlegessége az volt, hogy több lépcsőben juttatta az embereket a kedvezményekhez. 

Előzetes kommunikáció, avagy a listaépítés

Nem volt ismeretlen a többlépcsős metódus egy kampány esetében, hiszen a nyár folyamán már gondoztunk egy hasonló, nagyon sikeres EGLO kampányt, ezért annak mintájára építettük fel az őszi kampányt is. Első lépésben egy kéthetes időszakban érdeklődőket gyűjtöttünk a későbbi akcióhoz. Az első héten videós tartalmakat hirdettünk a Facebookon a célcsoport körében: teaser jelleggel még csak annyit árultunk el, hogy hamarosan valami történni fog – így irányítottuk a figyelmüket. A következő héten már az új emberek mellett a korábbi videómegtekintésekre is építettük az előzetes kommunikációt, és megmutattuk a követőknek, hogy milyen akció is vár rájuk: 15% kedvezmény több mint 1500 termékre. Ezzel egyrészt azt biztosítottuk, hogy célcsoporttagok megismerjék az akciót, másrészt azt, hogy fel tudjanak rá készülni és tervezzenek vele, mikor élesedik a kedvezményes vásárlási lehetőség.

A listaépítés után jöhetett az „igazi” kampány

Újabb Facebook hirdetéseket indítottunk el az akció időtartama alatt. A fő célzást a remarketing listák adták, amelyek erős alapot biztosítottak a kampányhoz. Ezt kiegészítettük Facebookon még érdeklődés alapú és hasonmás célzásokkal is.

A korábbi videós kampányokat a konverziós kampány váltotta fel, amelyben a cél az értékesítés támogatása volt. Ezzel párhuzamosan Google Ads hirdetéseket is indítottunk: itt performance max és dinamikus remarketing, keresési és dinamikus keresési kampányok is futottak. Külön kreatív készült dinamikus remarketing hirdetésre is, ezek közül külön feltüntettük az akciót az egyes termékeknél. A Google Ads-ben a megújult eszközöket (korábbi hirdetésbővítmények) is használtuk, ezekkel szintén a 15% kedvezményre hívtuk fel a figyelmet.

Összességében több milliós árbevételt eredményeztek a hirdetések mindkét felületen, így mi is és ügyfelünk is sikeresnek ítélte a kampányt. A hirdetésmegtérülés (azaz a hirdetési költség és a kampányokból származó bevétel aránya) 5-10% között mozgott mindkét csatornán.  Minél alacsonyabb ez a százalékos érték, annál hatékonyabb a kampányunk – ilyen alacsony százalék esetén elégedettek lehetünk.

Az EGLO Lux Kft. online média koordinátora így nyilatkozott a közös munkánkról:

„Az RG-STÚDIÓ-val több éve dolgozunk együtt online kampányainkban. Mindig készségesen, segítőkészen állnak rendelkezésünkre, meghallgatva az igényeinket, és ahhoz igazítva a kampányokat, az online kommunikációt.

Ezen felül – sokoldalú tudásuknak köszönhetően – az online felületeink karbantartásában, fejlesztésében is segítségünkre vannak. Ötleteik, tanácsaik, segítségük révén egyre több és újabb tudással gazdagodunk mi is az online térben.

Mit érdemes útravalóként hazavinned?

  • Egy jó akciót érdemes előkészíteni. Ahogy ennél a kampánynál is láttuk: több lépcsőben már előre be lehet vonni az érdeklődőket, akik – mire az akció életbe lép – már ismerik a kedvezményeket, készülhetnek rájuk és tervezhetnek velük.
  • Ha elindul egy kampány, nem áll meg a munka. Folyamatosan felügyelni kell a hirdetéseket és a legjobb teljesítményre törekedni – mint mindig!
  • A cél minden esetben az, hogy a folyamatos optimalizálással mindent megtegyünk a hirdetések sikere érdekében. Érdemes új platformokat is bevonni a kampányba.

Te is kipróbálnál egy hasonló többlépcsős kampányt, de nem tudod merre indulj vagy hogyan vágj bele? Keress minket bizalommal! Marketing szakértőink megtalálják a Te vállalatodra szabott egyedi lehetőségeket és megmutatják, hogy lehet azokat kiaknázni! Töltsd ki az alábbi űrlapot, és mi visszahívunk! 

Vedd fel velünk a kapcsolatot!