Az Instagram használata 2019-ben is elengedhetetlen. A követők elkötelezettek, az elérési arányok jók, és a reklámzaj is alacsony a többi közösségi platformokhoz képest.
Mire lehet számítani idén? Cikkünkben összeszedtük milyen trendek uralhatják idén az Insta felületét.
Interaktívabb történetek
Az Instagram sztorik 2019-ben is nagy népszerűségnek örvendenek majd. Az Instagram folyamatosan újabb funkciókkal bővíti a sztori tartalmakat, és ez idén is tovább fog folytatódni. A különböző újdonságok megjelenésével a cél, hogy a történetek még interaktívabbá váljanak. Ezen kívül a Highlights tartalmakra is érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni idén. A kiemelések használata megkönnyíti az Insta kommunikációt, hiszen a Highlightok által könnyedén „kibonthatod” tartalmaid, termékeid, szolgáltatásaid.
Instagram Shopping
Köztudott, hogy a márkaépítés mellett az Instagram már vásárlási lehetőségeket is kínál. A bejegyzések mellett már a történetekben is el lehet helyezni a termékekre vonatkozó shopping tag megjelöléseket, így könnyedén átvezetheted követőidet a weboldaladra. Az Instagram tartalmakon keresztüli vásárlások pedig egyre nagyobb hangsúlyt fognak kapni! Az előrejelzések szerint az Instagram az IGTV után egy újabb önálló alkalmazást fejleszt, amely kifejezetten a vásárlásokra összpontosít majd. Ha 2019-ben növelni szeretnéd konverziós arányaid a platformon, akkor élj a vásárlási lehetőségeket támogató funkciókkal!
Instagram filterek és AR
Egyre több márka és influencer fejleszt saját filtereket a virtuális valóság eszközeivel. A különböző filterek nagyon népszerűek a közösségi média platformokon és ezeknek használata, valamint mennyisége várhatóan egyre csak nőni fog. A Rihanna például egy gyémánt filtert hozott létre az éves jótékonysági rendezvényének, míg Kylie Jenner filterével új rúzs kollekciójának árnyalatait próbálhatjuk ki. Ez remek példa arra, hogy a virtuális eszközök a szórakozás mellett a termékértékesítést is támogatják.
Vertikális tartalom
Az Instagram történetek, a Live és az IGTV népszerűségének köszönhetően a függőleges videók és tartalmak uralják az Instagram platformját. Sőt, már YouTube-ra is fel lehet tölteni vertikális videót anélkül, hogy oldalsó sávok jelennének meg a videón. A megfelelő tartalom használata és az újdonságokhoz való alkalmazkodás elengedhetetlen, ha eredményes Insta jelenlétre vágysz. Éppen ezért érdemes tartalmaidat álló formátumban elkészítened, így egy bejegyzést többféle módon is felhasználhatsz.
Ha szeretnéd fellendíteni Instagram oldalad, kommunikációd vagy hirdetésekkel népszerűsítenéd márkádat a platformon, akkor keress minket és segítünk!
Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser