A cikkünk első részében bemutattunk 3 eszközt, melyek segítségével igyekeznek a vállaltok kielégíteni a fogyasztók növekvő igényeit. Ebben a bejegyzésünkben pedig bemutatunk 3 további eszközt – a Chatbotokat, a közösségi média felületek értékesítési funkciót, illetve az automatizált fizetéseket – melyek segítenek kihasználni az online marketingben rejlő lehetőségeket.

Chatbotok

Mint ahogy a cikk első felében is említettük, a vállalatok próbálnak megteremteni az online térben is minden olyan segítséget a felhasználók számára, amelyekkel a fizikai üzletben találkozhatnak. A ChatBotok értékes erőforrást jelentenek azon vállalatok számára, amelyek szeretnék, hogy a felhasználók úgy érezzék, hogy „fizikai” segítséget kapnak az online vásárlásuk során.

Az egyik nagy ChatBotok által nyújtott segítség az, hogy képesek megteremteni az azonnali kommunikációt a vásárlók és a vállalat között. Mivel egy webáruházban a vásárlók a nap 24 órájában tudnak vásárolni, így nehéz a cégek számára non-stop ügyfélszolgálatot biztosítani, amely azonnal megválaszolja a felhasználók kéréseit. Többek között ebben is segíthetnek a ChatBotok, hiszen az előre beprogramozott kulcsszavak vagy menüpontok segítségével, amennyiben a felhasználónak kérdése van, a bot azonnal megválaszolja azt.

Ezen kívül a ChatBotok különféle szolgáltatásokat tudnak nyújtani. Tudnak ügyfélszolgálati szerepet ellátni, nyereményjátékokat kezelni, feliratkozókat gyűjteni, közösséget építeni, képesek a felhasználókat edukálni, az ügyfeleinket minősíteni, illetve értékesíteni. Kutatások szerint 2020-ra a vállalatok 80%-a tervezi a ChatBotok használatát, egy másik kutatás szerint pedig a fogyasztók 35%-a több olyan céget szeretne, amelyek ChatBotot alkalmaznak. Elmondhatjuk, hogy elkerülhetetlen az, hogy a Chatbotok az online vásárlás kulcsfontosságú elemévé váljanak.

Közösségi média felületek értékesítési funkciói

Többek között a Facebookon, illetve az Instagramon is folyamatosan fejlődnek az e-kereskedelmi funkciók, amelyek megkönnyítik a felhasználók számára a közösségi platformokról történő vásárlást. Az Instagramon is megjelent már a bolt funkció, így van lehetőségünk termékeket megjelölni a posztjainkban, illetve a stories felületen. Az év elejétől pedig már a Facebook sztorikba is van lehetőség linket elhelyezni, így a vásárlás most gombbal a webáruházunkba irányíthatjuk a felhasználókat. Természetesen ide tartozik minden olyan korábban bevezetett funkció, mint például a dinamikus remarketing kampányok, a Facebook katalógus, vagy a Facebook bolt, amelyeknek köszönhetően termékeket jelölhetünk meg a bejegyzéseinkben.

Automatizált fizetés

A mobil vásárlások egyik növekvő területe az automatizált fizetést, mint például a PayPal, vagy az Apple Pay. Ezek az automatizált fizetési rendszerek könnyebbé teszik az online vásárlások menetét. Az Apple Pay használatához az Iphone felhasználók el tudják menteni a készülékükre a kártya adataikat, majd amikor egy olyan webáruházban szeretnének fizetni, ahol engedélyezett az Apple Pay, akkor egyszerűen az ujjlenyomatuk beolvasásával képesek fizetni bármilyen kártya adat megadása nélkül.

A „2019 forradalmi év lesz az online vásárlások számára” című cikkünk első, illetve második felében bemutattunk 3-3 olyan eszközt, amelyeket idővel alkalmazniuk kell az online vállalkozásoknak, ha szeretnék tartani a lépést a versenytársaikkal, illetve a növekvő vásárlói igényekkel.

A vásárlások személyre szabása biztosítja, hogy a felhasználók beazonosíthatóak legyenek, és ezáltal olyan személyre szabott lehetőségeket kapjanak, amelyek növelik a vásárlási élményt. A kiterjesztett valóság lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy kipróbálhassák az online térben a megvásárolni kívánt terméket, míg a ChatBotok képesek extra segítséget nyújtani. Egyre több vállalat használja a közösségi média felületek által kínált értékesítést támogató funkciókat és valószínűsíthető, hogy folyamatosan növekedni fog hazánkban is az automatizált fizetést kínáló webáruházak aránya.

Ha szeretnél lépést tartani a trendekkel és automatizálnád egyes online marketing folyamataid, akkor keress minket!

 

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser