Azt már senkinek nem kell ecsetelni, hogy milyen komoly szerepet is tölt be hazánkban az internet, a több, mint 6 millió heti szintű internetfelhasználó bizonyítja ezt a legjobban.

Az internet használat azonban már nem csak az információ megszerzésére és a szórakozásra irányul, hanem egyre nagyobb szerepet kap az online vásárlás is. Az e-kereskedelem dinamikus növekedése az elmúlt években is jelentős volt, és nem lesz ez másként 2020-ban sem!

Mire számíthatunk idén?

Az előző évben a magyar elektronikus kereskedelem teljesítménye elérte a 425 milliárd forintot, ami 17%-kal több volt, mint az ezt megelőző évben. Ez várható lesz idén is, azonban a növekedési ütem lassulni fog, hiszen ma már 3,4 millió aktív online vásárló él Magyarországon, ezáltal minél inkább közeledünk a növekedési plafonhoz, a növekedés annál inkább lassul.

2020-ban fontos változás lesz az előző évekhez képest ebben a szektorban, hogy előtérbe kerülnek az FMCG termékek, azaz a háztartások már el tudják intézni a havi vagy heti nagybevásárlásaikat az interneten keresztül a nagyobb áruházláncok webshopjainak köszönhetően. Tény, hogy ez csökkenti a piac átlagos kosárértékét, ugyanakkor jelentős mértékben fogja segíteni a teljes szektor eredményeit.

Miért is érdekes ez nekünk webáruház tulajdonosként vagy marketingesként?

Azért, mert a piac bővülése azt is jelenti, hogy a vevők megszerzése is nehezebb és drágább feladat lesz, hiszen egyre több azonos iparágban versenyző webáruház harcol a potenciális vásárlókért. Magyarországon nagy az árverseny, ami nem könnyíti meg a kisebb webáruházak mindennapjait, viszont alaposan megtervezett értékesítési stratégiával minden szereplő be tudja vonzani a saját vevőkörét és lojális vásárlóvá konvertálni azt.

Ebben segítenek az értékes közösségi média tartalmak és PPC hirdetések, amik több ezres felhasználói forgalmat tudnak generálni az online áruházban és jól felépített folyamatok mentén szép bevételt hoznak magukkal.

Ezért aki úgy dönt, hogy belevág egy webáruház működtetésébe, ott mindenképpen érdemes nagy hangsúlyt fektetni a PPC kampányokra és a tartalomgyártásra, hiszen minél hamarabb tudunk egy akkora törzsvásárlói bázist generálni az oldalunkon, ami fedezi a kiadásainkat, annál hamarabb tudunk növekedni és folyamatosan újabb vásárlókat generálni kisebb bekerülési költségen, aminek eredményeképpen egy profitábilisan működő, stabil online áruházat tarthatunk fenn.

Ha te is webáruházat működtetsz de még nem tudod, hogyan tehetnéd igazán sikeressé, akkor keress bennünket és segítünk!


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser