Gondolkoztál már azon, hogy elkezdj blogolni? A blog egy újabb online csatornát kínál, ahol másfajta kommunikációval érheted el célközönségedet, általa pedig erősítheted tartalommarketinged és piaci jelenléted a szakmában.
Statisztikák szerint a bloggal rendelkező cégek havi konverziós aránya 126%-kal magasabb, mint a blog nélküli társaiknak. Ebből is látható, hogy a blog napjainkban a márkaépítés és a vásárlási folyamat alapvető részévé vált. Ha fenti mondatok nem voltak kellően meggyőzőek, akkor íme 3 érv, amiért érdemes belevágnod a blogolásba:
Válj szakértővé, edukáld a piacod
A blog írás remek lehetőséget ad arra, hogy szakterületeden szerzett tapasztalataidat megoszd követőiddel. Számos kérdés és probléma merül fel a felhasználókban nap, mint nap, melyekre konkrét választ és megoldást kínálhatsz blogcikkeidben. Emellett előfordulhat, hogy rengeteg a tévhit, fals információ az iparágadban. Ezeket szakértői blog tartalmakkal könnyedén megcáfolhatod, továbbá edukálhatod a piacot a témában, arról nem is beszélve, hogy befolyásolhatod a közvéleményt is.
Segít a keresőoptimalizálásban
A szakértői jelenlét és edukálási cél mellett a rendszeresen gyártott blogtartalmak elősegítik a keresőoptimalizálási folyamatokat. Így SEO szempontból is megerősíted weboldalad a számodra releváns kifejezésekre. A weboldaladra vonatkozó kulcsszavak korlátozottak lehetnek blog modul nélkül, ugyanakkor a blog bevezetésével hatékonyan optimalizálhatod cikkeidet további kifejezésekre. Így számos témában megjelenhetnek tartalmaid a Google keresőjében.
Hozzájárul a konverziók növeléséhez
A weboldalad egyes aloldalain biztosan sokan böngésznek, ugyanakkor egy általános, például „Rólunk” vagy „Szolgáltatásaink” oldal nem biztos, hogy sok konverziót fog bevonzani. Ezzel szemben változatos blogcikkekkel szélesebb célközönséghez érhetsz el, ezek az új látogatók pedig nagyobb valószínűséggel konvertálnak vagy veszik fel veled a kapcsolatot. Miért? A blog által sokkal jobban megismerik a céged, a márkádat, kialakul az a bizonyos bizalom, ami által pedig könnyebben hajlanak vásárlásra.
Mire figyelj a blogírás során?
- Ismerd meg minél jobban a célközönségedet és felmerülő problémáikat, ez alapján pedig olyan témákról írj, amik valóban érdekli őket.
- Tartalmaidban ne az értékesítésre koncentrálj, helyette adj értéket, tanácsot, megoldást egy adott problémára.
- A sikeres blogcikk egyik elengedhetetlen eleme a figyelemfelkeltő, érdekes cím, azonban ne feledkezz meg a megfelelő alcímek használatáról sem.
- Gondold végig milyen releváns kulcsszó köré tudod felépíteni a blogcikked, majd fordíts figyelmet a SEO-ra is.
- Helyezz el benne belső linkeket, a blog egyes részeit bátran kapcsold össze weboldalad egyéb tartalmaival.
- Figyelj a formázásra is: rövid bekezdéseket és rövid mondatokat használj, hogy minél átláthatóbb legyen az olvasók számára és bátran emeld ki a fontosabb információkat.
- Ne feledkezz meg a képekről sem, melyek tagolják, szellősebbé, változatosabbá teszik a szöveget.
Blogtartalmaid által olyan remekül megmutathatod szakértelmed, eduákálhatod a piacot, új közönséget is elérhetsz, sőt konverzióid arányát is növelheted. Szóval, mikor vágsz bele?
Ha jól jönne egy kis szakmai támogatás legyen szó a weboldaladról vagy éppen a blogcikkek tartalmairól, keress minket és együtt megteremtjük a blogod alappilléreit!
Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser