Az évek során egyre több vállalat ismerte fel a közösségi média felületeiben rejlő online üzleti lehetőségeket. Legutóbbi kutatásunk eredményéből kiderült, hogy a cégek számára az Instagram a második legfontosabb közösségi hálózat kommunikáció szempontjából. Nem is meglepő, hiszen az Instagram jelenleg a leggyorsabban növekvő platform, az elmúlt 12 hónapban 600 millióról 800 millióra nőtt az aktív felhasználók száma. Ugyanakkor a megnövekedett figyelem ezzel párhuzamosan a márkák közötti versenyt is növeli, ami által egyre nehezebb kitűnni a sok üzleti profil közül.
Nagyobb hangsúlyt fektetnél az Instagram felületére 2018-ban? Az alábbiakban 5 hasznos tippet adunk, mellyel a még többet hozhatsz ki az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő platformból.
1. Használj hatásos és releváns #hashtageket!
A hashtagek használata mindig is jó módszer volt arra, hogy bővítsd a platformon történő elérést. Ugyanakkor nem ajánlatos egy rakás sablon hashtaget hozzáadni a bejegyzéseidhez, fontos, hogy okosan használd őket. Gondolkodj a célcsoportod fejével és találd ki, milyen szavak alapján keresnek és mi fontos számukra az Instagram felületén. (Érdemes megjegyezni, hogy posztjainkhoz legfeljebb 30 hashtaget adhatunk hozzá).
Sőt, december 12-től az Instagram bevezette a hashtagek követését, ami egy újabb lehetőséget kínál a felhasználóknak, hogy felfedezzék a számukra fontos képeket, videókat, embereket vagy márkákat.
Mit jelent mindez marketinges szempontból? A célzott hashtagek használata egy újabb módszer új célközönség elérése és követőszerzésre, valamint erősítheted márkaüzeneted egyedi, saját márkás címkék alkalmazásával. A funkció „frissessége” miatt követőgyűjtés folyamata időt igényel, azonban ha folyamatosan posztolsz a számodra legrelevánsabb címkékkel, előbb utóbb megjön az eredménye és valódi, aktív követőket tudhatsz magadénak.
2. Használj direkt üzeneteket!
Napjainkban egyre többen kommunikálnak direkt üzenetek használatával, nemcsak a Messengeren, hanem az Instagramon is. Az Instagram adatai szerint több mint 375 millió felhasználó küld direkt üzenetet havonta a platformon, – ez majdnem a teljes felhasználók felét jelenti – így ne félj használni a felület adta chat funkciókat. Az üzenetküldés fokozása és interaktívabbá tétele miatt egyre több újítás kerül bevezetésre. Lehetőségünk van már különböző képek és videók „összeszerkesztésére”, vagy akár élő videók privát üzenetként való megosztására is.
Miért fontos mindez? A hírek szerint a jövőben az Instagram Direct egy külön appként fog működni, így az új Direct alkalmazás teljesen leváltaná az Instagram jelenlegi inboxát.
3. Archiváld az Instagram Sztoriaidat!
Az Instagram Stories használata a tavalyi évben rettentően megnőtt, novemberi adatok szerint naponta 300 millió instagramozó használta ezt a funkciót. Napjainkban egyre többen posztolnak inkább egy történetet, mint közzétegyenek valamit hírfolyamukon. Ha a jövőben növelni szeretnéd Instagram jelenléted, akkor érdemes megfontolnod az Instagram Stories rendszeres használatát.
A Stories hatékonyságának növelése érdekében az Instagram decemberben bevezette Stories Highlight funkciót, aminek segítségével úgy archiválhatjuk történeteinket, hogy azok később is láthatóak lesznek a profilunkon. (A funkció a profilunkon egy új szekcióban jelenik meg; bemutatkozásunk alatt és a képeink fölött). Ezáltal 24 óra elteltével is megtekinthető a bejegyezés, ami által hosszabb, történetileg vezetett posztokat készíthetsz.
Mindez remek lehetőséget kínál arra, hogy bemutasd céged és különböző ajánlataid, továbbá ez az újítás a szponzorált tartalmaknak is kedvez.
4. Építs a vizualitásra!
Habár a felület igen sokat változott az elmúlt 1 év során, a vizualitás még mindig kulcsfontosságú az Instagramon. A kreatív képek és értékes tartalmak használata mellett fontos az ízléses elrendezés is. A platformon való hatékonyság növelése érdekében ajánlatos egy vizuális stratégia létrehozása, amelyben meghatározod a kompozíciót, a használt színeket, alkalmazott filtereket és az egyes képek felépítését. Ha számodra nem megfelelőek az Instagram által kínált filterek, tölts le különböző képszerkesztő appokat és találd meg a márkádhoz leginkább illő stílust. Az Instagramon rendkívül fontos, hogy meg legyen a saját stílusod, hiszen a márkaépítés mellett az egyedi megjelenés hozzájárul ahhoz, hogy könnyebben meg tudjanak különböztetni a versenytársaktól és kitűnj a tömegből.
5. Növeld jelenlétedet az Instagram Live használatával!
Nem feltétlenül hasznos minden cég számára, de az Instagram élő közvetítésének a használata nagyszerű módja lehet a platformon való jelenlét növelésének. A 2016 végén bevezetett funkció lassan fejlődött, de napjainkban már remek innovációs megoldásokat kínál. Az élő közvetítések egyre nagyobb népszerűségnek örvendnek, hiszen általa a rajongók még közelebb kerülhetnek a márkához és úgy érzik „részesei valaminek”. Különböző statisztikai adatok kimutatták, hogy a felhasználók egyre kedvezőbben fogadják az élő videókat. Az Instagram éppen ezért folyamatosan új funkciókat vezet be, hogy a közvetítések rugalmasabbak és interaktívabbak legyenek, így például már lehetőségünk van vendégként csatlakozhatni az élő bejelentkezésekhez. Ezáltal könnyebben be lehet vonni a követőket a beszélgetésbe, ami növelheti elköteleződésük mértékét.
Már most több mint 25 millió vállalkozás található a platformon, és ez a szám a jövőben várhatóan még tovább nő majd. Ha szeretnéd még hatékonyabban kihasználni az Instagramban rejlő üzleti lehetőségeket és tovább növelnéd közösségi média jelenléted, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és válaszd konzultációs szolgáltatásunkat!
Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser
Forrás: SocialMediaToday, Instagram-press