A Facebook vitathatatlanul a legnépszerűbb közösségi felület, nem igazán kell a benne rejlő marketing potenciált részleteznünk. Cikkünkben most olyan tippeket gyűjtöttünk össze, melyeket kis költségkerettel is hatékonyan megvalósíthatsz!

Szeretnéd eredményesebbé tenni Facebook oldalad és növelni rajongóid számát, ugyanakkor nem akarsz sokat költetni a hirdetésekre? Akkor olvasd el tanácsainkat!

1. Változatosan kommunikálj

A Facebook számos lehetőséget kínál ahhoz, hogy változatosan érd el követőidet, így érdemes kihasználnod a különböző poszt típusokat. Ugyanakkor a változatos bejegyzések mellett az is kiemelten fontos, hogy ismerd a célközönséged és az ő nyelvükön szólj hozzájuk, az ő problémájukra kínálj megoldást.

Posztolhatsz például:

  • sima szöveges vagy képes bejegyzést
  • videót
  • készíthetsz vetítést
  • galériát, mellyel egyszerűen átirányíthatod követőidet az oldaladra
  • eseményt
  • szavazást
  • de bejelentkezhetsz akár egy élő videó keretében is.

Ne feledd, a minőség fontosabb, mint a mennyiség, így a kreatív anyag mellett a bejegyzések tartalmára is ajánlott különös figyelmet fordítanod.

A figyelemfelkeltő képek, kreatív videók, szavazások, vagy kérdések feltevése nagy aktivitást generál, ezért ezekkel a bejegyzéstípusokkal könnyedén elérheted, hogy követőid kommenteljenek a bejegyzéseid alá vagy megosszák azt, ami tovább növeli az organikus elérésed.

A kommunikáció során az is rendkívül fontos, hogy ne csak értékesíteni akarj a Facebook felületén. Tehetsz közzé értékesítő tartalmakat, ugyanakkor figyelj arra, hogy emellett edukáló, interkatív és szakmai bejegyzéseket is megossz.

A Facebook Elemzések lapfülén számos statisztikát találsz, mellyel láthatod milyen típusú posztok iránt érdeklődnek a követőid, továbbá mikor a legaktívabbak a Facebook-on. Az Elemzések menü „Bejegyzések” nézetében meg tudod nézni, hogy mikor érhetők el rajongóid, így posztjaidat beidőzítheted a megfelelő időpontra.

2. Tervezz előre – használj tartalomnaptárt

Nagy előny, ha előre (mondjuk 1 hónapra) megtervezed a közösségi kommunikációd. Általa ugyanis el tudod kerülni, hogy „muszájból” posztolj, például pont egy olyan napon, amikor semmi ihleted nincs.

Egy tartalomnaptár segítségével ráadásul minimalizálhatod a Facebook kommunikáció elkészítésére és kigondolására fordított idődet.

Facebookon a Creator Studio segítségével könnyedén előre beidőzítheted tartalmaid, míg az Instagram esetében az ingyenesen is elérhető Later app-ot ajánljuk.

facebook tartalomnaptár

Mi szerepeljen a tartalomnaptáradban?

– Megjelenés dátuma

– Tartalom típusa (blogbejegyzés, infografika, videó, interjú, podcast…)

– Mi a célod az adott poszttal (edukálni szeretnél, ügyfélkutatást végzel, szórakoztatsz vagy csak informálod a célcsoportod)

– Mely közösségi felületeken publikálod majd (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Messenger)

Érdemes minden egyes hónapnak egy fő tematikát választanod, amelyet különböző formában feldolgozol.

3. Hasznosítsd újra tartalmaidat

Ha blogolsz és/vagy aktívan jelen vagy a közösségi térben, akkor biztosan rengeteg értékes anyagot készítettél már. Érdemes ezeket a tartalmakat újra felhasználnod!

Egy korábban írt blogbejegyzést például updatelhetsz aktuális infókkal és statisztikákkal, de az is lehet egy-két fontos gondolatod kiragadsz belőle, ami a posztod alapját képezi.

Ne csak egy felületben gondolkozz! Ha Facebookon régebben közzétettél egy sikeres posztot, akkor oszd meg új formában Instagramon, LinkedIn-en vagy küldd ki hírlevélben, netán chatbot-on keresztül.

Amennyiben pedig valami egyedit alkottál, legyen szó e-bookról, online kurzusról, workshopról, akkor válassz ki belőle egy-két útravaló tippet, tanácsot, melyet megoszthatsz közösségi felületeiden.

4. Optimalizáld a Facebook oldaladat!

Az arculatoddal és Facebook képarányaival megegyező profil- és borítókép megléte alapnak számít, így ezt nem is részleteznénk.

A Facebook oldaladon szereplő lapfülek úgymond az üzleti oldalad menüpontjainként funkcionálnak, ezért fontos, hogy az egyes lapfülek megfelelően legyenek kitöltve és mindig az aktuális tartalmak szerepeljenek rajta.

Fontos rendszeresen aktualizálnod a Facebook CTA gombját is, mely a borítókép alatt helyezkedik el. Ezzel a kiemelt helyen található gombbal ugyanis arra ösztönözheted a követőid, hogy megvásároljanak egy terméket, felkeressék webáruházad, vagy épp üzenetet küldjenek neked.

+1 Használj Facebook hirdetéseket!

A felsorolt tippek és a megfelelő kommunikációs stratégiai hozzájárulhat az organikus elérésed és követőtáborod növeléséhez, ugyanakkor ez nem azt jelenti, hogy emellett nem éri meg hirdetni a platformon. A Facebookon hirdetni nem kötelező, de nagyon is érdemes, hiszen te is észrevehetted, hogy az organikus tartalmak elérései drasztikusan csökkentek az elmúlt évek alatt. Nem hirdettél még Facebookon, esetleg bonyolultnak találod a hirdetéskezelőt? Akkor kezd azzal, hogy a legkedveltebb és legérdekesebb bejegyzéseidet pár ezer forintos költséggel kiemeled.

„Nagyon szépen köszönjünk a segítséget, igazán felkészült csapattal találkoztunk. Külön emelném ki Gere Alexandrát akivel az együtműködés gördülékeny volt és kinek a technikai felkészültsége kifogástalan. Bármely próblémánkat mindig precízen kezelte és mindig megtaláltuk a megfelelő utat az együtműködéshez. Általa sikerült, hogy megértsük a Facebook és az Instagram fontosabb részeit és hogy hogyan kezeljük érthetőbben az egész rendszert.”

Ha szeretnél sikereket elérni a Facebook hirdetések segítségével, és úgy gondolod ehhez gyakorlott, szakmai segítségre van szükséged, akkor írj nekünk és megmutatjuk a Hirdetéskezelőben rejlő marketing lehetőségeket.

Fellendítenéd Facebook marketinged, de úgy érzed jól jönne, hogy egy szakmai támogató csapat? Akkor keress minket és együtt rakétapályára állítani a vállalkozásod az online térben is!

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser