A Facebook hirdetések sikeressége igen sok tényezőn múlik, így nincsen egy olyan biztos recept, amely mindenkinek beválna. Ugyanakkor vannak olyan tényezők, melyekre ha kellően odafigyelsz, akkor elősegíthetik kampányaid sikerességét. Összegyűjtöttünk pár egyszerű, ugyanakkor hatékony tippet, melyek használatával növelheted Facebook hirdetéseid eredményét.
1. A kevesebb néha több – ügyelj a hirdetésszöveg mennyiségére!
Ügyelj arra, hogy egyszerűen, tömören és érthetően fogalmazz, mivel ez által könnyebben megragadhatod a felhasználók figyelmét. Hanyagold a felesleges szavakat, helyette emeld ki a céged/terméked előnyeit. Próbáld a célközönséged szemszögéből megragadni a dolgokat, és olyanokról írj, amik érzelmileg is megfoghatják őket. Releváns emojik használatával például megszakíthatod a hirdetések egyhangúságát és kreatívabbá, valamint olvashatóbbá teheted a leírásodat.
2. Figyelemfelkeltő kreatívokat használj!
A hirdetés kreatív elkészítése során mindig tartsd szem előtt, hogy az adott design a célközönséged ízléséhez és igényeihez igazodjon. Olyan képeket használj, amik valóban megragadják célcsoportod figyelmét és érdekes a számukra. Nem kell profi fotósnak lenned ahhoz, hogy látványos hirdetéseket készíts, csak ügyelj arra, hogy minőségi képeket használj. A magával ragadó kép mellett fontos figyelned a képen található szöveg mennyiségére is, ugyanis az olyan kreatívok, amelyek nincsenek tele szöveggel nagyobb hatást keltenek, továbbá több embert is érnek el.
3. Konverziónövelés bizalomépítésből!
Ha a Facebook hirdetésekkel a konverzió növelés a fő célod, akkor általánosságban elmondható, hogy a legjobb konverziók azok köréből érkeznek, akik ismerik a márkád vagy terméked és bíznak benned. Éppen ezért érdemes hirdetéseid célzását a rajongóidra vagy az általad gyűjtött remarketing listán szereplő felhasználókra beállítanod. Sőt, célozhatsz akár a konkurenciádra, vagy valamilyen hasonmás közönségre is. Gyakori hiba, hogy nem használod a remarketing vagy a célcsoportodhoz hasonló emberek célzását. Hírlevél feliratkozókhoz hasonlók célzása, konvertálókhoz hasonlók célzása, weboldal látogatók tartgetálása mind jó lehetőség az eredményesség tekintetében.
4. Használj releváns CTA gombokat!
A Facebook felhasználók hajlamosabbak cselekedni akkor, ha erre felkérik őket. Éppen ezért érdemes élni a felhívás gombok adta lehetőséggel, amely kellően hatásos ahhoz, hogy növelje az átkattintási arányok mértékét. Ha a megfelelő felhívó gombot használod hirdetéseid során, akkor könnyedén forgalmat terelhetsz weboldalra vagy népszerűsítheted tartalmaidat. Lead generáláshoz tökéletes választás a Regisztráció vagy Feliratkozás gomb, szolgáltatás esetében az Időpont kérése, Foglalás most vagy Kapcsolatfelvétel pedig remek opció lehet. A lényeg, hogy próbáld meg azonnali akcióra ösztönözni a célközönségedet, és ragadd meg a figyelmüket.
5. Ügyelj az optimalizálásra
A legjobb eredmények elérése érdekében fordíts időt kampányaid optimalizálásra, hiszen így még hatékonyabbá teheted hirdetéseidet. Érdemes ezzel várnod pár napot a kampányt elindítást követően, hogy megfelelő következtetéseket tudj levonni hirdetéseiddel kapcsolatban. Optimalizálás során előfordulhat, hogy relevancia-pontszámod csökkenését tapasztalod, ilyen esetben ajánlott új kreatívokat készítened új hirdetésszöveggel, tartalommal. Próbálj keresni olyan visszatérő elemeket a hirdetéseid teljesítményében, amelyek alapján megállapítható, hogy mi az, ami működik. Ehhez érdemes rendszeresen tesztelned hirdetéseidet, hogy kitapasztald melyik a leghatékonyabb megoldás az egyes kampányok esetében.
Ha szeretnéd hatékonyabbá tenni Facebook hirdetéseid és úgy gondolod ehhez szakmai segítségre van szükséged, akkor írj nekünk! Facebook kampánykezelés szolgáltatásunk során segítünk, hogy hirdetéseid a legjobb eredményeket hozzák számodra!
Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser