A különböző közösségi média felületek használata elengedhetetlen, ha egy közelgő esemény megszervezése előtt állsz. Ugyanakkor fontos, hogy legyen egy átgondolt közösségi kommunikációs stratégiád a rendezvény szervezése mellett. Blogcikkünkben 5 hasznos tippel látunk el, mely segíthet fellendíteni közelegő eseménye(i)d iránti érdeklődést!

Válaszd ki a fő platformot

Érdemes az esemény célközönségéhez igazítanod a kommunikációd, ezért mindenek előtt gondold végig, melyik közösségi média felület felel meg leginkább a leendő résztvevőknek. Iparágtól vagy speciális célközönségtől függően egyes platformok hatékonyabbnak bizonyulhatnak. Íme egy gyors áttekintés. A Facebookon való jelenlét elengedhetetlen, így mindenképp érdemes posztolnod ezen a felületen. Ugyanakkor, ha egy kevésbé formális workshopot, vagy bloggertalálkozót szervezel, esetleg rendezvényed a fiataloknak szól, akkor az Instagram a legjobb választás. Ha pedig célközönségedet a B2B szektor képezi, vagy vállalati rendezvényt szervezel, akkor érdemes a LinkedIn felületén kommunikálnod.

Facebook esemény a #musthave elem

Nyilvánvalónak tűnhet, de eseményedhez tartozó közösségi kommunikációd mindenképp egészítsd ki egy Facebook esemény létrehozásával. Ez könnyű módja annak, hogy felhívd a figyelmet a rendezvényedre és meghívások segítségével még több emberhez juss el. Fektess kellő figyelmet az eseményed nevére, borítóképére és persze leírására is, mely legyen szórakoztató, emlékezetes és persze informatív. Az aktualitások kommunikálása mellet fontos tényező az interaktivitás, mivel ezzel növelhetőd az esemény iránt érdeklődő elkötelezettségét. Indítsd például szavazást, vagy folytass közvélemény kutatást a rendezvényhez kapcsolódóan.

Insight tartalmak megosztása

A különböző „behind the scenes”, vagyis az előkészületek bemutatása nagyszerű módja annak, hogy promotáld eseményed és növeld az elkötelezettséget. Az ilyen jellegű tartalmak ráadásul sokkal közvetlenebbek azáltal, hogy betekintést mutatnak a kulisszák mögé. Nem csak a rendezvény előtt, hanem az esemény alatt is érdemes insight fotókat, videókat vagy akár élő bejelentkezést megosztanod.

Hirdetés az eredményességért

A korábbi szempontokhoz nem kell beruházás, ugyanakkor érdemes fizetett hirdetésekkel támogatnod az eseményed. Facebook bejegyzésekkel a követőid mindössze 6-10%-át éred el organikusan, így mindenképpen javasolt hirdetési kampányban is gondolkodnod. A Facebook és a LinekdIn hirdetési rendszere számtalan célzási lehetőséget kínál, így biztos lehetsz benne, hogy eléred a számodra releváns embereket. A hirdetéseid legyenek kreatívak és figyelemfelkeltők, valamint érdemes benne kihangsúlyozni a jegyértékesítésre vonatkozó határidőket is.

Chatbot használata

Egyre inkább igaz, hogy a különböző üzenetküldő appok válnak a közösségi életünk központjává, így a chatbotok kiépítése és használata egyre fontosabb szerepet kap. A közösségi kommunikáció mellett érdemes chatbotot is alkalmaznod, mely személyre szabott és automatizált üzenetváltásba léphet a résztvevőkkel az esemény előtt, alatt és után is. Az új eseményinformációk kiküldéséhez vagy az esemény utáni értékeléshez és kapcsolattartáshoz is kiváló ez a platform. Ha belevágnál a Chatbot használatába, akkor érdemes megkeresned minket, hogy testreszabott ötleteinkkel segítsünk neked!

Az online marketing eszköztára rengeteg lehetőséget kínál, mellyel fellendítheted eseményedet és kapcsolatba léphetsz a résztvevőkkel. Remélhetőleg a cikkünkben bemutatott 5 tipp kellő inspirációval lát el. Ha azonban jól jönne egy kis szakmai segítség vagy szeretnéd, hogy hirdetéseid a legjobb eredményeket hozzák számodra, akkor konzultálj velünk!  

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser