Önerő vs kiszervezés
Gyakori az a felfogás, miszerint a cégek önállóan meg tudnak birkózni a kommunikációs kihívásokkal, és ha nem is mindig jut a kommunikálásra idejük, azért legalább ez olcsó megoldás.
Előfordul, hogy még nem érzik a kommunikáció folytonosságának a szükségességét és a jelentőségét sem. Így számtalan lehetőségtől fosztják meg magukat a cégek, mint például az aktív rajongói tábor kiépítése és növelése, vagy akár a bevételek emelkedése.
Erős alapok
A vállaltok fejlődési útvonalai különböző szakaszaiban más-más tevékenységekre fókuszálnak, amelyek eltérő erősforrásokat igényelnek. Ez így rendben is van, azonban nem szabad elfelejteni, hogy bár a kommunikáció is része ennek a fejlődési folyamatnak, azonban ez nem csak egy rövid időszakra összpontosul.
Először ugyanis az erős alapok megteremtésére kell törekedni, ami a hatékonyság növelés és a siker kulcsa. Ez megvalósulhat önerőből vagy akár külső segítséggel is. Az így létrejövő stabil alap és cégen belüli tudásbázis hosszú távú előnyt biztosít. Persze ezután sem áll meg a munka, hiszen az értékteremtés és a siker csak itt kezdőik!
De konkrétan mégis miért érdemes kiemelt figyelmet fordítanod a kommunikációdra és leginkább annak a folyamatosságára?
Íme 6 ok:
1. Te tudod, hogyan növeld a rajongóid számát, vagy hogyan építs adatbázist?
Nem baj, ha nem, hiszen lehet, hogy a céged az építőiparban tevékenykedik, ahol nem kell kommunikációs gurunak lennie egy jó szakembereknek. Viszont kommunikálnod még így is kell, hogy megszólítsd és elérd a célcsoportod! Ebben szakértő segítséget adnak neked a tanácsadók, akik megmutatják, hogyan érdemes elindítanod és folyamatosan fenntartanod a kommunikációdat.
2. Biztos alapokat és tudásbázist szeretnél, hogy a jövőben gördülékeny legyen a kommunikációd?
Akkor érdemes tanácsadó segítségét kérned és akár 6-7 hónapra kiszervezni a kommunikációdat. Felmerülhet benned a kérdés, hogy miért? A válasz egyszerű: ez alatt az idő alatt kommunikációs szakértők segítik munkádat, szoros együttműködésben.
Ez tökéletes alkalom arra, hogy a céged is fejlődjön és egy erős tudásbázist, valamint a megfelelő kapacitásokat kiépítse. A tanulást követően pedig gördülékennyé válik a kommunikációs folyamat, nem utolsó sorban pedig rendszeressé. A kezdeti befektetés, pedig hosszú távú előnyhöz és természetesen a költségek csökkentéséhez vezeti majd a céged.
3. Több vevőt szeretnél? El akarod érni a speciális célcsoportod?
A jó kommunikáció támogatja a konverziós céljaid teljesülését is.
4. Csökkentenéd a költségeket?
A folytonosság előnye, hogy hosszú távon hozzájárul a céljaid eléréséhez, miközben a költségeid csökkenni fognak.
5. Szeretnéd, ha a Te céged lenne a válasz a rajongóid kérdéseire és a megoldás a problémáikra?
Akkor a folytonosság kulcskérdés a szakterületed kommunikációjában: szólítsd meg őket rendszeresen és hatékonyan, így Te leszel az első számú információforrásuk!
6. Már van egy jelentős rajongói táborod vagy egy jó adatbázisod?
Ne hagyd kihűlni! A feliratkozottak igénylik az üzeneteidet, de gyorsan elfelejtenek, ha nem szólítod meg őket!
Minden érv amellett szól, hogy érdemes időt és energiát fektetni a kommunikációba, vagy akár szakértő tanácsadók véleményére hagyatkozni. Ami biztos, hogy ha jól és persze folyamatosan kommunikálsz, annak látványos eredményei lesznek. Mire vársz még? Kommunikációra fel! 🙂