A marketingben különböző stratégiákat alkalmazunk annak érdekében, hogy megszólítsuk a célközönséget és vásárlásra ösztönözzük őket. Ezzel azonban nem ér véget a folyamat, ugyanis a 4P részeként az utókövetés is kulcsfontosságú elem.
Milyen lehetőségek rejlenek az utókövetés folyamatában? Milyen rendszerrel lehet ebben a fázisban is hatékonyan támogatni az értékesítést? A mostani cikkünkben erről mesélünk!
Az utókövetés az a folyamat, mellyel az a célunk, hogy a vásárlókkal az után is tartsuk a kapcsolatot, hogy a termékünk/szolgáltatásunk mellett döntöttek. Megerősítjük őket abban, hogy jó döntést hoztak, felmérjük az elégedettségüket annak érdekében, hogy tudjuk, milyen módon javíthatunk a vevői élményen, adott esetben pedig újravásárlásra ösztönözzük őket.
Erre egy kiváló eszköz a Sales Autopilot, ami lehetővé teszi az utókövetési folyamatok automatizálását, ezzel rengeteg időt takarítva meg számunkra. A rendszerben testre tudjuk szabni a kampányokat, üzeneteket annak függvényében, hogy pontosan mely vásárlónak és milyen céllal küldünk hírlevelet.
Az egyik legrégebbi ügyfelünknél, a társasjátékok tervezésével és forgalmazásával foglalkozó Piatnik Budapest Kft részére több automatizmust is felépítettünk annak érdekében, hogy az utókövetés és a vásárlókkal való kapcsolattartás a lehető leghatékonyabb legyen.
A Sales Autopilot tudatos használata utókövetésre
A vásárlást követően egy elégedettségmérő emailt küldünk, melyben egy űrlap kitöltésével tudják a vásárlók jelezni azt, hogy mennyire vannak megelégedve a termékkel, illetve, hogy van-e bármilyen problémájuk, amiben támogatást tudunk adni számukra.
Azoknak, akik családi vagy stratégiai társasjátékokat vásárolnak, egy nappal a fizetést követően elküldjük az adott játékhoz tartozó videós ismertetőt, hogy ne kelljen a játékszabályzat értelmezésével bajlódniuk.
Partnerünk webshopjában a Catan és a Carcassone társasok kiemelt fókuszt kapnak, így ezekhez kapcsolódóan is készítettünk egy folyamatot a Sales Autopilot rendszerében. Azoknak, akik megvásárolják az alapjátékokat, a vásárlás után 4 héttel emailt küldünk, melyben kiegészítő társasokat ajánlunk számunkra.
Létrehoztunk egy újravásárlást ösztönző automatizmust is, ami úgy működik, hogy 1 hónappal a termék kifizetését követően a vásárlók kapnak egy emailt, melyben jelezzük feléjük, hogy már rég hallottunk róluk és visszavárjuk őket a webshopba. Azok, akik ennek hatására nem térnek vissza, 1 hónapot követően ismét emailt kapnak, benne egy 10%-os kuponkóddal, amit fel tudnak használni a következő vásárlás alkalmával.
Tanulság
A Sales Autopilot rendszer használatát mindenképpen megéri beépíteni az online marketing stratégiába. Az automatizmusok hatására hatékonyan fel tudjuk mérni az elégedettséget, illetve változatos módon és nem utolsó sorban időtakarékosan – akár adott termékekre vagy terméktípusokra fókuszálva – tudjuk vásárlásra ösztönözni az embereket.
Keress minket bizalommal, ha te is szeretnéd kiaknázni a hírlevél automatizmusokban rejlő lehetőségeket. Töltsd ki az alábbi űrlapot és szakértőink felveszik veled a kapcsolatot!