A stratégiai tervezés és megvalósítás rekord számú jelentkezést eredményezett a Magister Universitas tantermi és online érettségi felkészítő tanfolyamaira. Hogyan járult hozzá a sikerhez a megfelelő célcsoport, platform és kreatív használat? Olvass tovább és ismerd meg a sikerprojektet, amit a Marketing Diamond Awards szakmai zsűrije is elismert és díjjal jutalmazott!

A Magister Universitas 2015 óta partnerünk. Együttműködésünk célja, hogy a középiskolás, elősorban végzős diákoknak és szüleiknek bemutassuk az érettségi felkészítő tanfolyamaikat, kiemelt fókusszal az évi két fő szezonjukban, nyáron és télen. Korábban már írtunk a »»blogon«« egy közös téli kampány sikerünkről, a Marketing Diamond Awards pályázatra pedig a legutóbbi nyári kampányunkkal neveztünk.

A neves szakmai zsűri marketinggyémánt-díjjal ismerte el az alapos tervezéssel és az egyes online marketing lehetőségek megfelelő használatával kialakított kampány struktúránkat. Lássuk, hogyan is építettük ezt fel!

 

A kampány tervezése, előkészítése

A stratégia kialakításának kezdeti lépéseként eggyel távolabbról néztünk rá a projektre és a célközönségre. A mérlegeltük, mely online marketing platformon mely korosztályok vannak jelen. Az érettségi felkészítők elsődleges célcsoportjába tartozó végzős diákokat Instagram és a TikTok felületén értük el olyan üzenetekkel, amiknek a fókuszában a sikeres érettségi és az áhított egyetemre, főiskolára való bejutás állt.

Relevánsnak gondoltuk, hogy a Facebook felületén szülőknek is kommunikáljunk, itt olyan tartalmakat használtunk fel, melyben a szülők értékrendje került fókuszba és a gyermekük érettségijének a sikere.

A kampányt megelőző időszakban, a szünidőben elsősorban a diákok irányába kommunikáltunk szórakoztató tartalmakkal, játékos kvízekkel, mémekkel. Ekkor egy alap költségkerettel támogattuk a folyamatos online jelenlétet és a márkaismertséget – a posztokkal, videókkal interakcióba lépő diákok pedig felkerültek a remarketing listáinkra, így őket később a kampány során újra meg tudtuk szólítani.

A változatos kommunikációnak és a platformok megfelelő használatának hála, rekordszámú jelentkezést értünk el az érettségi felkészítőkre.

 

Online hirdetési kampány

Első lépésként közösen meghatároztuk a célokat, mérhető konverziós pontokat. Korábban már beágyaztuk a Facebook Pixelt a Magister Universitas weboldalába, azonban, hogy fejlesszük és pontosítsuk a méréseinket, a nyári kampányt megelőzően a Facebook Konverziók API-t is használni kezdtük.

Integrált kampányokban gondolkodtunk, több csatornán is kommunikáltunk egyszerre, egységes, releváns üzenetet közvetítve a Magister Universitas érettségi felkészítőiről a célcsoportok tagjainak.

A fő célcsoportunknak, a végzős diákoknak szánt kampányokra a teljes hirdetési keret 90%-át költöttük el az Instagram, TikTok és Google felületein.

Az előző éves tapasztalatok alapján terjesztettük ki a kommunikációnkat a szülők irányába is, hiszen ők fizetnek az érettségi felkészítő tanfolyamokért, elsősorban ők ösztönzik a diákokat a jelentkezésre. Őket a Facebook és Google felületein értük el a hirdetésekkel.

Mivel komplex folyamatokban gondolkodunk, így mikor láttuk, hogy megnőtt a száma a Google felhasználói kereséseknek az érettségi feladatsorokra, létrehoztunk egy landing oldalt a Magister Universitas weblapján, ahová feltöltöttük az elmúlt évek érettségi feladatlapjait. A megnövekedett keresések miatt egy keresési kampányt is indítottunk a Google felületén, hogy az érkező oldalra tereljük a felhasználókat. Az ide érkezőket aztán remarketing folyamatainkban újra megszólítottuk, bíztatva őket arra, hogy készüljenek fel a Magisterrel a közelgő érettségire.

Új eszközként pedig kipróbáltuk a Performance Max kampányt, amiről korábban úgy gondoltuk, hogy elsősorban webáruház értékesítés támogatáshoz lehet igaztán hatékonyan alkalmazni, azonban a mesterséges intelligencia alapú kampánytípusból is sok beiratkozás érkezett.

Az előző évek tapasztalatai alapján a partnerünkkel közösen meghatározott jelentkezői célszámot 40%-kal sikerült túlszárnyalnunk.

Partnerünk ezt mondta a kampány sikeréről és a Marketing Diamond elismerésről:

Nagyon előremutató az együttműködésünk az RG-STÚDIÓ csapatával, hiszen mindig új ötletekkel, proaktívan áll hozzá a közös munkához. A Marketing Diamond díj is abban erősít meg, hogy a megfelelő szakértő kezekben vannak a kampányaink!

 

Mitől lett igazán sikeres ez a kampány?

A jól működő eszközök használata úgy, mint az integrált közösségi média kommunikáció, a Google Ads keresési hirdetései, a városonként célzott hirdetések egyértelműen hozzájárultak a kampány sikeréhez. A platformok célcsoportonkénti meghatározása és elhelyezése a marketing stratégiában, valamint kreatív elemek és üzenetek is mind az eredményességet támogatták.

Az új eszközök használata sem elhanyagolható: a Performance Max kampánynak köszönhetően a beiratkozási számaink nőttek. Tudjuk, hogy a jövő évi siker részben az aktív kommunikáción is múlik a fő kampányidőszakokon kívül. Épp ezért a „holtszezonban” is folytatjuk a releváns közönség körében az ismertségnövelést és egy új elemet építettünk be a hirdetésekbe. A Magisternél elérhető ingyenes érettségi minikurzusokra való regisztrációkra jelenleg is fut kampány. Ehhez kapcsolódóan a SalesAutopilot rendszerében folyamatot alakítottunk ki, valamint email-ben is tartjuk a kapcsolatot a regisztrált diákokkal. Célunk, hogy a jövő évben is látható legyen a hozzáadott értéke a rendszeres kommunikációnak a beiratkoztató kampányaink során.

Keress minket bizalommal, ha Te is növelnéd a leadek, konverziók, eladások számát a vállalatodra szabott lehető legjobb online marketing megoldásokkal! Vedd fel a kapcsolatot a Marketing Diamond díjas szakértőinkkel az alábbi űrlapon!

Vedd fel velünk a kapcsolatot!