Hogyan lehet alacsony költségkeretből sikeresen kihozni egy kampányt? Milyen értéked adhat a hype és a márkaismertség egy hirdetés sikeréhez? Ismerd meg az EGLO LUX Kft.-nek készült kampány részleteit, amit díjjal jutalmazott a neves zsűri a Marketing Diamond Awards-on!
Az EGLO LUX Kft. saját gyártású, márkájú LED lámpák értékesítésével és forgalmazásával foglalkozik. Viszonteladó partereken és saját webáruházon keresztül is értékesít lámpákat online. Az együttműködésünk során a webáruházak online értékesítésének támogatására terjed ki, amelyeket rendszeres, állandó kampányok mellett időközönként intenzív értékesítési kampányokkal is támogatunk.
A Marketing Diamond Awards-ra nevezett pályázatunkban is egy ilyen árakciós kampány projektet mutattunk be a szakmai zsűrinek, aminek különlegesség a felépítése volt.
Több kihívás is volt a projektben: a korlátozott költségkeret, az erős verseny, valamint a rövid kampányidőszak, de hosszú vásárlói döntési periódus. Mivel a költségkeretünk nem engedte, hogy hosszú kampányokban gondolkodjunk, ezért az akciós vásárlási lehetőségről már jó előre kellett tájékoztatnunk az érdeklődőket. Már többször alkalmaztunk hasonló, több lépcsős kampányt, erről »»ITT olvashattatok a blogunkon. Arról azonban még nem meséltünk, mi áll egy ilyen jellegű kampány stratégiai hátterében.
Stratégia bemutatása
A korábbi hirdetési tapasztalataink és az ott szerzett információk alapján tudtuk, hogy a márkaismertség adja el a termékeinket, azért a célunk az volt, hogy az akció előtt és ideje alatt fokozzuk az érdeklődést a márka iránt.
Az erős verseny miatt nem bocsátkozhatunk licitbe a nagy költségkerettel rendelkező versenytársakkal érdeklődés, új érdeklődők szerzése okán, ezért a saját adatbázisaink, saját adataink és gyűjtött közönségeink alapján összeállított célzások voltak a kampányaink alapjai.
A rövid kampány időszak miatt az árakciót megelőzően kellett olyan érdeklődőket szereznünk és felkészítenünk őket a vásárlási döntésre, akik pont abban a szakaszban voltak, amire szükségünk volt. Pl: Felújítás előtt álltak, lakberendeztek, új élet szituációba kerültek, lámpát kerestek. Így, amikor elindul az akció már egy megalapozottabb közönségnek tudunk ajánlatot tenni, ezzel lerövidítve a vásárlási döntés időtartamát, hogy az beleférjen a kampányidőszakba.
Többlépcsős kampányfelépítés
Úgy döntöttünk, hogy az októberi akcióban két, korábban külön-kölün jól működő, de eltérő közönséget megmozgató hype kampányt vegyítünk: egy nyereményjátékot és egy teaser videómegtekintési kampányt. Ezzel egyrészt remarketing listát építettünk, másrészt a közönséget készítettük fel az akcióra.
Ezután következett a 2. lépés, ahol az adatbázisainkra építve több kampányt is indítottunk: alkalmaztunk Google Performance Max és Google keresési hirdetéseket, Facebookon pedig dinamikus remarketing és érdeklődés alapú konverziós hirdetéseket futtattunk.
A célzásokat is változatosan alkalmaztuk, visszanyúltunk a nyereményjátékban résztvevőkhöz, és felajánlottuk nekik, hogy ha nem nyert, attól még mindig tud akciósan vásárolni. A teaser videómegtekintőknek megmutattuk a tényleges akciós termékkínálatot. A remarketing mellet hasonmás és érdeklődés alapú célközönségeknek is hirdettünk.
A stratégiának köszönhetően az év legsikeresebb kampányát szerveztük meg, 95%-kal javítva az akció ideje alatti bevételeken az előző akciós kampányidőszakhoz képest, aminek azonos volt a költségkerete.
Miért volt olyan sikeres ez a kampány?
Úgy véljük, attól lett mindez igazán sikerprojekt, hogy egy többlépéses, adatbázisépítésre és saját adatokra épülő akciós kampányt alakítottunk ki, amelyek segítségével át tudtuk hidalni a költségkorlátokból adódó hátrányokat. Nem csak az árakcióban, de az állandó kampányokban is hasznosítható remarketing és egyéb ügyfél adatokat szereztünk. Egy olyan jól felépített rendszert dolgoztunk ki, ami aktualitásokhoz igazodva megismételhető, sőt akár tovább is fejleszthető egyéb rendszerek pl.: hírlevelező rendszer értesítő e-maillel, illetve további hirdetései platformok bevonásával.
Keress minket bátran, ha Te is kipróbálnál egy hasonló többlépcsős kampányt a vállalatodra szabott egyedi elemekkel! Vedd fel bizalommal a kapcsolatot a Marketing Diamond díjas szakértőinkkel az alábbi űrlapon!