A társadalmi felelősségvállalás és a felelős állattartás szívügye a csapatunknak, így nem volt kérdés, hogy egy jó ügy mellé álljunk amikor felmerült egy állatmenhely támogatása. A Pécsi Morpheus Állatmentő Alapítványra esett a választásunk, akiket egy rendezvénnyel, hirdetési kampányokkal, online és offline marketing eszközökkel támogattunk. Nézd meg a társadalmi célú kampányok kategóriában díjazott Marketing Diamond Awards pályázatunk részleteit!

Korábban már írtunk a blogon arról, amikor a családi napra készültünk, illetve az ott szerzett szuper élményeinkről is beszámoltunk. Most pedig azt mutatjuk meg, hogyan épült fel marketing szempontból ez a CSR kampány.

 2023 év elején született meg az „Egy nap a négylábú barátokért” családi nap ötlete. A Pécsi Morpheus Állatmentő Alapítványra azért esett a választás, mert Betti kolléganőnk tőlük fogadta örökbe kutyáját néhány évvel ezelőtt. Az ötletünk az alapítvány tulajdonosainak azonnal elnyerte tetszését, így egy személyes találkozó alkalmával feltérképeztük a menhely adottságait, és ennek megfelelően vágtunk bele a szervezésbe. Célunk az volt, hogy minél több pécsi állatbarát ellátogasson a rendezvényünkre, akik támogatják az alapítványt akár pénzbeli, akár tárgyi adományokkal.

 

A programról

A családi nap programjait igyekeztünk úgy összeállítani, hogy az edukáció és az adománygyűjtés mellett a részvevők élményekkel, kellemes emlékekkel távozzanak. Számos gyermekprogrammal készültünk, de a felnőttek sem unatkoztak: egy előadássorozat keretében bemutatkozott a Morpheus menhely, s felhívták a figyelmet a felelős állattartás fontosságára. A rendezvényen lehetőség volt kutyasétáltatásra is, ahol a látogatóknak alkalma nyílt megismerkedni a menhely lakóival.

Egy becsületkasszás büféasztalt is felállítottunk, amelyet Stúdiónk és a Morpheus dolgozói által készített, illetve vásárolt finomságaival töltöttünk meg. Emellett a regisztrációs pultnál feliratkozhattak örökbefogadónak az érdeklődők, illetve ideiglenes befogadónak is.

A rendezvény szervezése során kiemelten fontosnak tartottuk, hogy pécsi cégeket és vállalkozásokat is buzdítsunk arra, hogy támogassák a menhelyet, valamint az eseményt. Olyan támogatókat is gyűjtöttünk, akik eljöttek a családi napra és edukatív előadásaikkal, interaktív bemutatóikkal segítettek hangsúlyozni a felelős állattartás jelentőségét. A rendezvény előtt és után is megjelentek támogatóink a kommunikációnkban: Bolko-PrintPécsi Kutyás GRUND – KutyaiskolaPacsi állateledel és felszerelésPic Me – SelfieboxRádió 1MagtárházSeven Sun Szolárium és Infratrainer StúdióPet Dog’s Kutyakozmetika, Global DJ Shop, Veres Viktor grafikus, PTI Communications Kft és Wolker Kft.

 

 Online marketing kommunikáció

Tartalomgyártással és hirdetésekkel is támogattuk a Morpheus Alapítványt. Kommunikációnkban a kulcsfontosságú üzenetek a következők voltak:

  • Adományok gyűjtése,
  • Adó 1% felajánlások ösztönzése,
  • Családi nap népszerűsítése,
  • Figyelem felhívása a felelős állattartás fontosságára.

 Elsőként egy beharangozó posztot osztottunk meg, majd közzétettük az eseményt. Felvettünk egy videót kolléganőnk Morpheus Állatmentő Alapítványtól örökbefogadott kutyusával, melyben elmondtuk, miért tartjuk fontosnak a gazdátlan állatok ügyének felkarolását, hogy miért érdemes ellátogatni az adománygyűjtő családi napra, és hogy miként tudják támogatni az alapítvány munkáját. A rendezvényt megelőző hónapban nem csupán az alapítvány, hanem az RG-Stúdió felületein is kommunikáltunk: több tartalmat is közzétettük a Facebook oldalunkon, és blogcikket is írtunk a rendezvényről. 

 

Offline marketing és PR megjelenések

Pécsett és környékén megjelent a rendezvény a Rádió 1 programajánlójában és interjút is készítettek egyik kolléganőnkkel, valamint a menhely vezetőjével.

Adománygyűjtő perselyeket is készítettünk, melyet támogatóinknál elhelyeztünk. Támogatóink közösségi média oldalain megjelentek a perselyek, így Facebook-on is buzdították vendégeiket, vásárlóikat az adományozásra.

Az RG-Stúdió PR ügynöksége, a PTI Communications ötlete alapján a rendezvényt megelőző héten az alapítvány kutyái kísérték pályára a PMFC játékosait a hétvégi focimeccsen. Az eseményről több helyi médium felületein is megjelentek cikkek, melyben megemlítették az „Egy nap a négylábú barátokért” rendezvényt is. A Nemzeti Sport oldalán is közvetítették a szóban forgó mérkőzést, és a rendezvényről is szót ejtettek.

Az előkommunikáció során megjelent több cikk a rendezvényről, illetve interjú a menhely vezetőjével a Morpheus Állatmentő Alapítvány munkásságáról a sajtóban. Az eseményen is szép számban vettek részt a helyi sajtók: készültek interjúk, videós és írásos anyagok is megjelentek helyi online újságokban. Ezeket az anyagokat a rendezvény utókommunikációjában használtuk fel.

Milyen eredménnyel zárult a társadalmi felelősségvállalás kampány?

AzEgy nap a négylábú barátokért – adománygyűjtő családi nap” egy CSR sikerprojekt, hiszen közel 100 állatbarát jött el a rendezvényre és támogatta az alapítványt! A családi napon kihelyezett becsületkasszákban és adománygyűjtő perselyekben 200 000 Ft gyűlt össze, többszáz kilogramm tápot, és rengeteg játékot, pórázt és nyakörvet adományoztak a menhelynek a látogatók. Többezren ajánlották fel adójuk 1%-át a Morpheus Állatmentő alapítvány részére és a havi rendszeres támogatók száma is jelentősen megnőtt.

Büszkék vagyunk rá, hogy segíthettünk az állatmehelynek és külön öröm, hogy a marketing tevékenységünket a Marketing Diamond Awards neves szakmai zsűrije is elismerte. A nagy sikerre való tekintettel a 2024-es évben is egy jó ügy mellé állunk majd, és tovább visszük az „Egy nap a…” koncepciót.

 

Keresd Marketing Diamond díjas szakértőinket bizalommal, ha Te is felpörgetnéd az online marketingedet! Vedd fel velünk a kapcsolatot az alábbi űrlapon keresztül!

Vedd fel velünk a kapcsolatot!