Mi az alapja egy eredményes és jól felépített marketing tevékenységnek? Hogyan érdemes elindulni B2B területen az online jelenlét erősítése érdekében? Erre dolgoztunk ki egy részletes stratégiai tervet partnerünknek, a Coach Akadémiának. Ismerd meg a projekt részleteit, ami díjazott lett B2B marketing kategóriában a Marketing Diamond Awards-on!
Az RG-STÚDIÓ-nál 20+ éves tapasztalatunk, hogy főképp a B2B szegmens esetében lehet könnyen pénzkidobás stratégia nélkül elkezdeni az online marketinget. Például hirdetéseknél rengeteg pénzt el lehet költeni úgy, hogy nem jó célcsoportot választunk ki, így üzenetünk nem jut célba.
Partnerünk, a Coach Akadémia az online jelenlétének erősítése miatt keresett meg minket. Ugyan rendelkeztek már online felületekkel és voltak kampányaik, de úgy érezték, hogy több lehetőség van az online marketingben, amelyet nem tudnak kihasználni megfelelően, és hogy az online tevékenységeik, felületeik nem konzekvensek egymással és nem támogatják egymást.
A céljuk az online jelenlét tudatos és stratégia mentén történő erősítése volt, hogy ezáltal megerősítsék a márkát, és a jobb felfedezhetőség és edukálás révén növeljék az adatbázisukat, valamint az értékesített tanfolyamok számát elsősorban az alapképzések tekintetében.
Ilyen módon a cél a weboldal forgalom növelése volt releváns érdeklődőkkel, illetve a coach szakma iránt érdeklődők adatbázisának felépítése és folyamatos bővítése, valamint ezekkel az adatokkal a leadszerzés.
Az online jelenlét felépítésének első lépése: a stratégia
Egy B2B stratégiai tervezéssel indítottuk az együttműködést. Az akadémiának ekkor 3 féle coach képzése volt, amelyekre jelentkezni igen komoly költség lehet, így a döntést alaposan megfontolják mielőtt belevágnak a jelentkezésbe. A Coach Akadémia azzal keresett meg minket, hogy maximálisan feltöltsük a képzéseik keretlétszámát.
Javasolhattunk volna nekik konkrét ötleteket már az első beszélgetéskor, hogy hol és milyen formában hirdessenek, de mi nem ezt tettük: hiszen nincs értelme beleugrani véletlenszerű hirdetésekbe alaposan megtervezett stratégia nélkül. Első megbeszélésünknél elmondták, hogy mit szeretnének, mik az üzleti céljaik, és ezekre a célokra szabva javasoltuk azt, hogy egy B2B stratégiai tervezés alapcsomaggal induljunk el.
Miből áll a stratégiai terv felépítése?
- Egy állapotfelmérő interjúval indítunk, amelynek keretében megismerjük a cég működését szervezeti, illetve marketing szempontból is. Ez általában egy kétórás konzultáció keretén belül zajlik.
- Majd következik a stratégiai folyamatterv elkészítésének első üteme. Ez egy írásos tanácsadói dokumentum, amely különböző javaslatokat tartalmaz például arra vonatkozóan, hogy milyen csatornákat kell bevonni a kommunikációba, vagy milyen felületeket érdemes kialakítani a siker érdekében.
- Aztán következik az egyeztető interjú, stratégiai konzultációval kiegészítve. Ennek keretében prezentáljuk az addig elkészült terv sarokpontjait és véglegesítjük a stratégiai folyamatterv vázlatát. Emellett pedig egyeztetjük, hogy a javaslatok megegyeznek-e a vállalat céljaival.
- Az interjú után folytatjuk a stratégiai folyamatterv elkészítését. A dokumentum tartalmazza a javaslatainkat a hosszú távú márkaépítés céljából, valamint a konkrét testreszabott kampányötleteket és az ehhez kapcsolódó költségvetést egy 12 hónapos időszakra vonatkozóan.
- Végezetül pedig az írásos dokumentum átadásával és prezentálásával zárjuk le folyamatot. A prezentáció során meg tudjuk beszélni az ügyféllel a kérdéseket, ezzel együtt pedig egy ajánlatot is adunk az indulócsomagban adott javaslataink megvalósítására vonatkozóan.
A stratégiai tervben egy konkrét célra fókuszálunk, a köré építjük a tevékenységeket.
A stratégia terv gyakorlatilag kistestvére a koncepciótervnek. A Coach Akadémiának az volt a célja, hogy a képzéseikre maximális számú jelentkezőt toborozzanak, így ehhez rendeltük hozzá a stratégiát. Ügyfelünk egy teljes akciótervet kapott – hirdetési kerettel, pontos tevékenység meghatározásokkal ahhoz, hogy lássák azt, hogy hogyan kell majd nekik tervezni a következő időszakot.
Ügyfelünk így mesélt a közös munkáról:
Nagyon elégedettek vagyunk az RG-STÚDIÓ-val és az általuk nyújtott stratégiai szolgáltatásukkal. A záróinterjún bemutatott stratégiai terv túlszárnyalta az elvárásainkat, és segített nekünk megérteni a piaci lehetőségeinket és a versenytársainkat is. A szakértelmük és szakmai hozzáállásuk miatt továbbra is velük tervezzük folytatni az együttműködést.
Buta Kinga
organizációs vezető, oktatásszervező
munka- és szervezetpszichológus, tréner, coach
A célunk az volt a koncepciótervvel, hogy egy olyan stratégia alapot teremtsünk, amelyre fel tudjuk építeni azokat a felületeket és folyamatokat, amelyek hosszú távon, akár automatizált módon, önjáróan is tudják biztosítani azt a keretrendszert, amivel a Coach Akadémia hosszú távon el tudja érni a céljait.
Stratégia után jöhet a felületeket frissítése és a kommunikáció
A koncepcióterv alapján frissítettük az online platformokat, mérési rendszereket alakítottunk ki és beindítottuk azokat a folyamatokat, amelyek azóta is mozgásban tartják az online marketing rendszert és javítják a leadszerzés eredményességét a forgalom, relevancia és adatbázis növekedésével. Itt csalianyag letöltéshez készítettünk egy hírlevél automatizmust, Facebook kampányokat futtatunk és Google hirdetési kampányokat is indítottunk. A cél a márkaépítés, az érdeklődői adatbázisnövelés és hosszú távon a lead generálás volt.
Igazi sikerprojektnek tartjuk ezt, amit igazol is a Marketing Diamond Awards neves zsűrijének az elismerése. De mégis mi a titok ebben a projektben? Szerintük az alábbiak miatt működik jól a Coach Akadémia online jelenlétének a felépítése:
- Alapos kutatás alapján kialakított stratégia mentén építettünk fel egy rendszert, amely a gyakorlatban, éles kampányok támogatása mellett is eredményesnek bizonyult.
- Komplex, integrált rendszer, amelyben nincsenek feleslegek, a pontos mérés és az adatok felhasználása átível a felületeken és többcélúan fel tudjuk őket használni.
- Önműködő, önjáró rendszert tudtunk kialakítani, amelyeket szezonokban intenzív kampányokkal kiegészítve minden üzleti célt el tud érni az ügyfél.
- Konzekvenssé, rendszeressé és a célcsoportra szabottá tettük a kommunikációt, hogy mindig a megfelelő információ érje el a megfelelő vásárlási és tudatosági szakaszban lévő felhasználót.
Miért javasoljuk B2B partnereinknek, hogy stratégia készítéssel kezdjék az online marketinget?
- Mert nagyon sok időt és energiát lehet spórolni a cégnek azzal, hogy átgondoltan fektetünk bele az online marketingbe.
- Mert megspórolhatóak a cégnek azokat a hirdetési költségek, amik könnyen kárba vesznek azért, mert rossz a célzás, vagy mert nem jól lett kidolgozva a kampány folyamat.
- Mert lehet, hogy technikailag nincs felkészülve a vállalat arra, hogy mérni tudja azokat a felhasználókat, akiket beterel a hirdetésekből, így elvesznek az adatok, ami miatt nem jönnek a várt eredmények.
Nekünk mint online marketing tanácsadóknak az is a feladatunk, hogy leendő ügyfeleinknek megmutassuk azt, miért is fontos először megtervezni, és csak utána megvalósítani az online marketing stratégiát. Fordulj hozzánk bizalommal, ha szeretnél egy átgondolt stratégiai tervet a cégednek!