Az online marketing folyamatosan fejlődik, változik, és egyre inkább meghatározza a vállalkozások sikerét és versenyképességét. Emiatt szükség van olyan szakértőkre, akik tájékozottak az aktuális trendekről és megoldásokról, és hatékonyan tudják kezelni a digitális kampányokat.

Blogcikkünkben tapasztalataink és ügyfeleink visszajelzései alapján pontokba szedjük, hogy milyen előnyökkel jár, ha egy vállalat ügynökségre bízza az online marketinget, és hogy melyek azok az esetek, amikor a legjobb döntés ügynökséggel szerződni.

 

Milyen előnyökkel jár egy ügynökségi munka?

 

  1. Egy egész team áll a vállalat rendelkezésére – Egy ügynökséggel szerződni olyan, mintha egy egész marketing osztály dolgozna a cégnél. Legalább 2-3 fő segíti a marketingvezető vagy a cégvezető munkáját. Ez anyagilag is jelentős megtakarítást jelent ahhoz képest, mintha 2-3 teljes állású alkalmazottat kellene foglalkoztatni.
  2. Hatványozódik a szaktudás – Egy szakember nem érthet mindenhez. Lehet profi egy-egy területen (pl. SEO, PPC vagy tartalommarketing), de egy team esetében több szakember tapasztalata, nézőpontjai és szaktudása áll rendelkezésre. Ügyfeleleink visszajelzése alapján mondhatjuk, hogy egy kis ügynökségnek vagy egy egyéni vállalkozónak szűkösebb lehetőségei vannak a szakmai kiteljesedésre, míg egy többfős csapat többféle területen tudja támogatni az üzleti célokat. 
  3. Nincs kimaradás – Egy egyszemélyes cégnél vagy egy kisebb ügynökségnél általában egy ember dolgozik a projekten. Az ő betegsége, szabadsága, esetleges munkahelyváltása megakaszthatja a folyamatokat, nehéz helyettesíteni vagy pótolni őt. Egy ügynökségnél ez elképzelhetetlen, hiszen a projektért felelős csapat minden tagja belelát a folyamatokba, így nincs fennakadás. 
  4. Széles körű szaktudás, sokféle tapasztalat halmozódik fel – Tapasztalatunk azt mutatja, hogy egy kisebb cég általában specializálódik egy-egy iparágra, területre, hiszen azt a területet ismerik jól, tudnak eredményesen dolgozni. Egy nagyobb ügynökségnél, éppen a már említett sokféle szakmai hozzáértés révén az online marketing többféle eszköztára elérhető, ráadásul a lehetőségek miatt sokféle iparágban felgyülemlett tapasztalat segíti a munkát. Legyen szó szállítmányozásról, e-kereskedelemről, szépségiparról, gyümölcstermesztésről – számos piaci szereplőnek tud egy ügynökség segítséget nyújtani sokféle marketingeszközzel a SEO-tól elkezdve a PPC kampányokig. Egy teljes szakmai csomag az ügyfelek rendelkezésére áll.
  5. Az újdonságokat gyors, könnyű megismerni – Egy belső marketinges csupán az adott cég szempontjából, egy kis ügynökség pedig a saját szakterületéről szerezhet szakmai ismereteket. Ezzel szemben egy ügynökség esetében, mivel sok területen és sok iparágban van tapasztalat és folyamatos munka, egy-egy újítást gyorsan és teljes mélységében megismerhet. Hiszen nem néhány, hanem többtíz projekt keretében alkalmazhatja a legújabb eszközöket és módszereket. 
  6. Megbízható szaktudás érhető el – Számos megkeresés érkezik ügynökségünk felé, amelyben partnereink elégedetlenek más, kisebb ügynökségekkel vagy egyéni vállalkozókkal. Azt tapasztaljuk, hogy egy néhány főből álló cég vagy egy egyéni vállalkozó, sokszor kapacitás- vagy forráshiány miatt kevésbé tud a szakmai fejlődésre fókuszálni. Az RG-STÚDIÓ kiemelten kezeli a szakmai fejlesztést, ezért folyamatos belső és külső képzéseken veszünk részt. Szakmai tudásunk és annak folyamatos fejlesztése az egyik legnagyobb kincsünk!
  7. Gyorsan reagál egy adott problémára az ügynökség – Az online marketing világában nagyon gyorsan változnak a trendek és a módszerek. Akár egy Google beállításról vagy Google feedről, esetleg fiókfelfüggesztésről van szó, sok fennakadás fordul elő. Ezeket a folyamatos változásokat kellőképpen gyorsan kell lekövetni. Egy szerteágazó ügynökségi tapasztalat alapján hatékonyan lehet felderíteni a problémákat, és a felmerülő feladatokra, újdonságokra gyorsan lehet reagálni. A szakmai múlt gyakran gyorsabb elérési útvonalat is jelent adott esetben a supporthoz. Illetve egy ügynökség kapcsolati tőkéje lehetővé teszi olyan szakmai közösségekhez való csatlakozást (pl. a HTTPOOL by Aleph program), amely tovább erősíti a hatékony problémamegoldást.
  8. Szakmai mentorálást kaphat a belső marketingvezető – Egy ügynökség, szakmai felkészültségének és sokféle projekttapasztalatának köszönhetően hatékonyan fel tudja mérni egy belső marketing szakember tudását, és adott esetben fejleszteni, mentorálni is tudja őt munkájában. Tapasztalatunk azt mutatja, hogy több partnerünk esetében hatékonyan tudjuk segíteni a belső marketingesek fejlődését, egy profi belső marketinges csapat kialakítását.
  9. Stratégiai, üzleti szempontból is kaphat támogatást a vállalat – Egy ügynökség esetében sokszor látjuk, hogy a munkavállalóknak saját céges, üzleti tevékenységeik és érdekeltségeik vannak – akár saját céges tapasztalatról beszélünk, akár arról, hogy egy nagyvállalat működésének egészét átlátják a projekteken keresztül. Ez nagyban hozzájárul, hogy az ügynökség komplex tanácsokkal, a marketingen túl üzleti-stratégia javaslatokkal segítse a cég üzleti tevékenységét. Így magának a vállalkozásnak tud biztos gazdasági támogatást adni az ügynökség, amely révén kiaknázható minden potenciál, ami az adott cégben rejlik.
  10. Egy ügynökséggel szinte folyamatosan lehetséges bővíteni az együttműködést – Számos ügyfelünk esetében látjuk, hogy egy induló együttműködésből egy szerteágazó partneri kapcsolat épülhet ki. Hiszen egy sikeres hirdetés megalapozza a tartalommarketinget, abból továbbléphetünk a keresőoptimalizálás felé, majd pedig jöhetnek a kreatívabb megoldások is (pl. nyereményjátékok, versenyek). Egy weboldal elemzése és rendbetétele, egy arra felfűzött SEO majd egy hirdetési kampány akár megtriplázhatja a befektetés összegét bevételben. Azáltal, hogy egy ügynökség magas színvonalon dolgozik, és számos területet lefed, lehetőség nyílik arra az ügyfél esetében, hogy ne kelljen újabb és újabb partnereket bevonni az együttműködésbe, hanem bővíteni a már élő megállapodás kereteit.
  11. Fontos, hogy nyomon követhetően dolgozzon az ügynökség – Számos esetet hallunk ügyfeleinktől, hogy szerződtek más marketing szakértőkkel, de nem tudták, hol tartanak a folyamatok, mire is megy el a hirdetési összeg. Egy valóban megbízható ügynökség esetében az ügyfél tájékoztatása, a rendszeres riportálások a szakmai munka hozzátartozói. Ennek folyománya egy bizalmi viszony, amely során a szakmai javaslatokat, tanácsokat is oldott hangnemben, konstruktív keretek között lehet megvitatni.
  12. Szakmailag megbízható, és nem feltétlenül divatos megoldások alkalmazása – Az online marketing területén is vannak népszerű, divatos megoldások. Az utóbbi időben a Mesterséges Intelligencia által támogatott, automatizált kampányok igen népszerűek, és sokan feltételezik, hogy ezekkel mindent meg lehet oldani, maguktól működnek. De van ügyfeleink között olyan, akk, mielőtt velünk szerződött, egy árösszehasonlító oldalon keresztül próbált több forgalmat generálni – azonban hamar kiderült, hogy más online marketing eszközökkel sokkal hatékonyabban tudunk több bevételt elérni. A népszerű vagy sokszor magától értetődő megoldásokat is csak körültekintően, megfelelő megalapozottsággal érdemes használni – hiszen kiderülhetnek olyan háttérinformációk, amelyek felülírhatják az alap megoldásokat. Ezért is kiemelten fontos, hogy csak szakmailag alátámasztott és valóban a cég tevékenységéhez igazított megoldást alkalmazzon az ügynökség.

 

Mikor érdemes mindenképpen ügynökségre bízni az online marketinget?

Számos eset van, amikor nem érdemes kísérletezni vagy egy kevésbé tapasztalt vállalkozóra bízni egy cég online jelenlétét. 

Mikor kell mindenképpen ügynökségre bízni a marketinget?

 

  1. Amikor nem tudja a cég házon belül megoldani a helyzetet – ha nincs megfelelő szaktudás, vagy nincs kapacitás arra, hogy online marketinggel foglalkozzon valaki a cégnél, nem jöhet szóba új kolléga felvétele, akkor nem kérdés, hogy ügynökséggel kell szerződni.
  2. Amikor az arra kijelölt felelős nem érti, hogy mi miért történik – ha az online marketinget végző kolléga vagy vezető elakad, nem tudja megoldani a problémákat, vagy nem kap választ a platformok ügyfélszolgálatától, mindenképpen ügynökség lehet a megoldás. Hiszen a hirdetési és egyéb online rendszerek alapos ismerete ma már szinte külön szakma, ami sok rutint igényel. Ha ez hiányzik, akkor nem lesz eredményes a tevékenység. Ekkor valóban hatékony segítséget nyújthat az ügynökség.
  3. Amikor egy ismeretlen újdonság bevezetésére van szükség – legyen szó egy új platform bevezetéséről, egy új technikai megoldás kipróbálásáról, vagy arról hogy Facebook-hirdetés mellett a cég most Google-n is megjelenne- ha nincs meg az új megoldásnak az ismerete az ügyfélnél, nagyon nehéz sikert elérni. Keresni kell egy hozzáértő ügynökséget, aki magabiztosan tevékenykedik a kiszemelt területen.
  4. Ha elfogyott a kapacitás vagy nincs ideje a megbízottnak foglalkozni az online marketinggel – sok ügyfelünkkel kerültünk úgy kapcsolatba, hogy megállapodásunk előtt egy menedzser vagy középvezető végezte az online marketinget a cégnél. Azonban az üzleti fejlődés elérkezett egy olyan pontra, amikor vagy nem volt kellő ideje a kollégának a feladatra, vagy a vállalat üzleti céljai túlnőttek az ő online marketing tudásán. Ilyen esetben elengedhetetlen egy szakértő ügynökség szolgáltatásának igénybe vétele.
  5. Amikor egy egyéni vállalkozóval vagy belső szakértő megoldásával pórul járt a cég – Ügyfeleink számára az együttműködés kezdetén javasolni szoktunk olyan megoldásokat, amelyek az adott cégre optimálisnak és eredményesnek gondolunk. Van ügyfelünk, aki megfogadta a tanácsainkat, de – költséghatékonyság okán – saját hatáskörben igyekezett először megoldani azokat. Több sikeres együttműködésünk indul úgy, hogy néhány hónap múlva érkezik ezektől az ügyfeleinktől a megkeresés, hogy szeretnék a segítségünket kérni – mert belső szakembereik vagy a megbízott vállalkozó nem tudta megfelelő színvonalon megoldani a feladatot. Sokszor csábító lehet egy olcsóbb megoldás, de hosszabb távon nem mindig kifizetődő.
  6. Amikor szakmai hiányosságokat lehet felfedezni a cég online marketingjében – Sok esetben találkozunk azzal, hogy ügyfeleink korábban rossz vagy hiányos megoldásokkal dolgoztak: egy hiányzó mérőkód az oldalon, egy magára hagyott automatizált kampány vagy nem a célcsoportnak megfelelő platform használata gyakori szakmai hibák. Ezek könnyen és gyorsan orvolsohatók – ha szakértő kezekbe kerül a marketing egy ügynökségnél.

Vedd fel velünk a kapcsolatot!