Hirdetsz, aktívan kommunikálsz és több közösségi oldal fiókod is van? A fiókok és a hozzáférések jó kezekben vannak? Az utóbbi időben ugyanis egyre többször tapasztaljuk, hogy micsoda üzleti károkat tud okozni egy-egy rosszul bekötött fiók. Olvass tovább a tapasztalatinkért!

 

Az online marketing tevekénység során számos fiókot nyitunk legyen szó közösségi profilokról a kommunikációhoz, termékkatalógusról vagy hirdetési fiókokról. Azt látjuk, hogy sok kis- és középvállalkozás viszont nincs tisztában azzal, hogy az együttműködéseik során létrehozott fiókok egy szerződésbontás esetében az ő tulajdonukat képezik és hozzá kell, hogy férjenek.
Sok esetben kiszervezik vagy a cégen belül olyanok kapják meg a fiókok létrehozásának a feladatát, akik nem értenek hozzá megfelelő mértékben. Mivel a cégvezetők nincsenek tisztában 1-1 ilyen fiók értékével olcsó megoldásokat keresnek a kialakításukra. Ezzel nincs is gond, de a fiók létrehozók szakértelmével sok esetben már van.

Alapvető hibák

Minden fiók egy e-mailcímmel vagy profillal kezdődik. Ezt nagyon sok vezető kiadja a kezéből, a megbízott pedig a saját emailcímével hozza létre őket. Az még a jobbik eset, ha legalább hozzáférést adnak a fiókunkhoz, de sok esetben a hirdetéseknél csak a megbízott elmondásából lehet tudni, hogy hogyan teljesítenek.

Számítanak a bevételek? Szerintünk minden vállalkozónak számít, épp emiatt kell, hogy megfelelően nyomon lehessen követni az online marketing tevékenység teljesítményét. Admin hozzáférést megbízható szakemberek kezébe javasoljuk adni.

Már rengetegszer futottunk bele, hogy hozzáférést kértünk egy hirdetési fiókhoz, s mikor az ügyfél ezt meg akarta volna adni, akkor döbbenten vette észre, hogy nincs hozzáférésük az elvileg saját fiókhoz. Miért problémás ez?

  • Az eredményesség nyomon követését már említettünk.
  • Az új együttműködések esetén a tervezett kampányindulások tolódhatnak az elhúzódó beállítások miatt. Gondoljunk csak bele egy-egy kulcsfontosságú promóció esetén ez már önmagában jelentős kár!

Marketing fiók hozzáférések

 Az is gyakori eset, hogy az ügyfél úgy véli minden fiókja rendben van, viszont mikor egy hozzáértő bekerül a munkába, akkor derül ki, hogy sokkal több a teendő, mint az előzetesen tervezték. A jó szakember kötelessége ezeket a fennakadásokat megoldani, viszont az ügyfélben az elhúzódó beállítások és a felmerülő problémák negatívan csapódhatnak le. Itt azt célszerű minden esetben szem előtt tartani, hogy ha ezek az egyszeri beállítások megfelelően működnek, akkor nem okoznak később gondot.

 A megfelelő összekötések is szükségesek, hogy az egyes rendszerek jól „lássák egymást”, például a vásárlásokat, konverziókat nyomon követhessük statisztikai rendszerekben, mint a Google Analytics 4. Ez az alapja annak, hogy lássuk mely tevékenységünk hozza az elvárt eredményeket. Ha ez hiányzik, akkor nincs mi alapján megállapítani az online marketing hirdetések megtérülését!

Konkrétan üzleti károkat szenvedhetünk el!

 

Számoljunk utána: például Google Ads-ben futtatunk kb. 1 évig 100-200 ezer forintos havi kerettel hirdetéseket, majd elvesztjük a fiókunkat, mert aki a saját e-mailjével létrehozta elmegy a cégtől és eltűnik a fiókunkkal. Ez máris milliós károkat jelent. Hogy miért? Ebben a fiókban – elviekben – konverziókat termelő kampányok futottak. Ezek már betanultak, jól felépültek a megfelelő működéshez. Ha nulláról kell elindulni, ismét be kell állítani a kampányokat, újra be kell tanulniuk azoknak, ami nem napok kérdése!

Aztán persze az összegyűjtött adatok, remarketing listák szintén eltűnnek, amiket ismét nulláról kell felépíteni, pedig a remarketing célzás az értékesítés folyamatok egyik fő eleme.

Ha egy jól felépített, sok követővel rendelkező aktív Facebook oldalt vesztünk el, az is óriási bosszúság, hiszen itt is nulláról kell kezdnünk a munkát.

A legcélszerűbb, ha szerződéses keretek határozzák meg a fiókok, hozzáférések kérdését. Emellett, azt javasoljuk, legyél Te is körültekintő és nézd végig a fiókjaidat, rendelkezz legalább olvasói hozzáféréssel, hogy mindig nyomon tudd követni a munkát és az eredményeket! Ha látod mely terültek mennek jól az online marketing tevékenységed hatására, akkor a szakértő marketingessel közösen tudtok dolgozni a hatékonyság növelésén vagy akár új potenciálok kiaknázásában.

Hallottál már az RG-AKADÉMIÁRÓL?

Már elérhető az ingyenes videótárunk, amivel marketing szakértői látásmódot szerezhetsz, ezáltal pedig könnyedén felismerheted az elakadásokat és a kiaknázatlan potenciálokat az online marketingedben! Regisztrálj most! »»

Szakértő segítségre van szükséged?

Ha Te is felpörgetnéd az online marketingedet úgy, akkor keresd szakértőinket bizalommal. Vedd fel velünk a lenti űrlapon a kapcsolatot és nézzük meg közösen a lehetőségeket!

Vedd fel velünk a kapcsolatot!