Ugye te is úgy gondolod, hogy az online marketing csak webáruházak bevételét növelheti? A webshop mellett van fizikai üzleted is, melynek nehézséget okoz a támogatása? Hadd cáfoljunk meg téged! Az online marketing segítségével ugyanis a webáruházi értékesítés és a márkaépítés mellett a fizikai üzletek forgalmát is növelheted! Na de hogyan is lesz ez mérhető, és hogyan férnek meg egymás mellett ezek a célok? Mutatjuk!
Nagyon fontos, hogy már az értékesítési megbeszélések során képbe kerüljünk leendő partnereink eladási csatornáival kapcsolatban, hiszen csakis így tudjuk kialakítani a céljaikhoz leginkább passzoló, egyedi stratégiát. Ha csupán standand csomagajánlatokban gondolkodnánk, nem működhetnének ilyen hatékonyan az együttműködéseink, hiszen nem tudnánk speciális igényekre szabott stratégiát kidolgozni, ezáltal pedig a webáruházak mellett más célokat is sikeresen támogatni.
Így volt ez a partnerünknél is, aki matracokat gyárt és forgalmaz: az értékesítési csatornák átbeszélésekor a webáruháza mellett fókuszba került a több, mint 10 fizikai üzlete is országszerte. Már csak azért is, hiszen a bevételük jelentős százaléka nem az online értékesítésből realizálódik, hanem a boltok forgalmából.
Hirdetési kampányok
Kampányaink a Facebook felületén indultak el: két webshop értékesítést támogató kampányt és egy forgalomterelő kampányt menedzselünk. Ez utóbbit a bolti látogatók számának ösztönzése céljából. Mivel magasabb árkategóriás termékről van szó, mely a kényelmes alvást szolgálja, a fizikai üzletekben van lehetőség kipróbálni a matracokat. Ennek támogatásaképpen a webáruházban elérhető egy időpontfoglaló modul, melynek segítségével matracpróba szolgáltatásra és tanácsadásra jelentkezhetnek az érdeklődők – az itt történt foglalások a kampány konverziós pontjai. Ügyfelünk visszajelzése alapján a matracpróbára érkezők nagyon magas arányban vásárolnak is, így a rendelkezésre álló költségkeret 40%-át az időpontfoglalások növelésére allokáltuk.
Az online értékesítés támogatás a mérőkódok megfelelő beállítását követően már könnyedén mérhető, azonban, ha olyan célt is támogatunk hirdetésekkel, mint a fizikai üzletek forgalmának növelése, már nem olyan egyszerű nyomon követni az eredményességet. Ebben az esetben kiemelten fontos, hogy folyamatosan kommunikáljunk ügyfelünkkel, hiszen Ő az, aki visszajelzést tud adni a forgalom alakulásáról, ezáltal mi is teljes képet kapunk kampányunk működéséről.
Alapesetben a kampányok optimalizálása során a beérkezett online lead-ek számát és minőségét monitorozzuk, s ezek alapján az információk alapján finomhangoljuk a hirdetéseket, célzásokat, beállításokat. Ebben az esetben azonban az offline lead-ek, azaz az időpontfoglalók minőségét nem tudjuk mérni, így különösen fontos, hogy megfelelő visszajelzést kapjunk erről, hiszen ellenkező esetben mennyiséget tudunk növelni, de minőséget nem.
Partnerünk az elmúlt évek tapasztalata alapján kiszámolta, hogy milyen konverziós aránnyal lehet számolni egy matracpróba esetében, és hogy ez milyen bevételt jelent egy időpontfoglalásra levetítve. Ezt az értéket évente felülvizsgálják az aktuális adatoknak megfelelően – így szinte teljes pontossággal tudjuk mérni a kampányainkból érkezett időpontfoglalások generálta bevételeket.
Mit vigyél magaddal útravalónak, ha te sem csak online értékesítesz?
- Ugyan sokan félnek tőle, de az online marketing nem áll meg a márkaépítésnél és a webáruházak értékesítésének támogatásánál. Számos célt támogathatunk, így például egy fizikai üzlet forgalmát is. Persze ehhez elengedhetetlen a megfelelő konverziós pontok kialakítása – esetünkben az időpontfoglalás.
- A konverziós pontok mellett fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogy ténylegesen megtérülő-e egy adott kampány. Ehhez nélkülözhetetlen a folyamatos kommunikáció és a visszajelzések.
Hallottál már az RG-AKADÉMIÁRÓL?
Már elérhető az ingyenes videótárunk, amivel marketing szakértői látásmódot szerezhetsz, ezáltal pedig könnyedén felismerheted az elakadásokat és a kiaknázatlan potenciálokat az online marketingedben! Regisztrálj most! »»
Te is felpörgetnéd a fizikai üzletedforgalmát?
Akkor keresd szakértőinket bizalommal. Vedd fel velünk a lenti űrlapon a kapcsolatot és nézzük meg közösen a lehetőségeket!