Így ünneplünk a Facebookon születésnapunkon.

A szülinapok alkalmával az emberek gyakrabban nézik meg a Facebook fiókjukat. Nagyjából 2 vagy 4 alkalommal többször, mint egy átlagos napon. Facebook IQ felmérése szerint azonban az emberek nem csak egy nap erejéig ünneplik e jeles eseményt, hanem akár több napig is eltarthat. Az eredmény különösen igaz, ha kerek évfordulóról beszélünk. A felmérés Európa-szerte, illetve az Egyesült Arab Emírségekben zajlott.

 

Első körben azt vizsgálták, hogy véletlenszerűen kiválasztott minta alapján hogyan ünneplik az emberek a szülinapjukat Franciaországban, Hollandiában, Lengyelországban, az Egyesült Arab Emírségekben és az Egyesült Királyságban. Ezt követően a felmérés alapján olyan embereket vettek nagyító alá, akik nemrégiben ünnepelték az említett országok valamelyikében.

 

A britek imádják a kerek évfordulókat!

Kiderült, hogy az emberek 1,84x nagyobb eséllyel ünneplik a születésnapjukat több napon keresztül, ha jubileumi eseményről van szó, illetve 1,73x nagyobb eséllyel tartanak valamiféle bulit szemben a hagyományos szülinapokkal. Az Egyesült Királyságban élő emberek kétszer nagyobb eséllyel tartják több napig a születésnapjukat, mint más országokban élő társaik. Vajon a brit királynő van ekkora hatással rájuk? Az uralkodó híres arról, hogy több napig tartja az ünneplést. Vagy az Egyesült Királyságban élő embereknek egyszerűen nincs szüksége mentségre egy kis szórakozáshoz?

 

Elmondható, hogy azok az emberek, akik több napig ünneplik e jeles alkalmat, jobban is élvezik azt. Azon megkérdezettek száma, akik több napig ünnepelnek 47%-ban értékelték 10-ből 10-re a születésnapjukat. Ezzel szemben csupán 25%-ban volt tökéletes azon emberek számára, akik egy napig ünnepelnek.

 

A kutatás alapján megállapítható, hogy az utazás a legnépszerűbb módja annak, hogy az emberek ne rakják le a lantot egy nap után. Azon emberek száma, akik több napig ünnepelnek 3,2x nagyobb valószínűséggel foglalnak le valamilyen utazást, mint azok, akik egy napig ünnepelnek. Az utazáshoz kapcsolódó felmérés elkészítésében a Mintel segített, akik szerint megnövekedett a luxus utazások száma, és az emberek már évtizedenként legalább egyszer fizetnek be olyan hosszabb ideig tartó nyaralásokra, amikre azelőtt egyszer egy emberöltő alatt. Az értékesítők számára jó hír ez, hiszen több idejük nyílik arra, hogy megszólítsák az ünnepelteket.

Buliszervezés online és offline

 

Mikor van a legmegfelelőbb pillanat a szülinaposok megszólítására? Facebookon az figyelhető meg, hogy az eseményt már 14 nappal azelőtt létrehozzák, hogy a tényleges szülinap időpontja eljönne. Az eseménynél a legnagyobb aktivitás a születésnapot megelőző 4-5 napban történik. Az értékesítők számára itt kínálkozik a legjobb időpont, mert azok akik utolsó pillanatban szeretik elintézni a dolgaikat, nem használják ki annyira készülékeiket amennyire tudnák. Azok akik több időre tervezik 3,5x nagyobb eséllyel válaszolták azt, hogy 6 hónappal az esemény előtt lefoglalták már az időpontot szemben azokkal, akik csak egy nap ünnepelnek.

 

 

 

80% foglal valamilyen rendezvény termet vagy éttermet a születésnapjára. 27% az adott napon foglalja le a helyszínt.

 

 

 

 

29% telefonon keresztül foglal, 28% elektronikus eszközön keresztül, 43% pedig a helyszínen.

 

 

 

 

73% vásárol vagy rendel ételt a születésnapi partira. 31% az adott napon teszi ezt meg.

 

 

 

8% foglal telefonon keresztül, 12% elektronikus eszköz útján, 80% pedig a helyszínen.

 

 

 

Növekszik a digitális szülinapi üzenetek száma. Megfigyelhető a videók számának növekedése szülinapok közeledtével.

 

  • 23%-al több a születésnapi videók száma.
  • 19%-al több születésnapi videó kerül posztolásra mobiltelefonon keresztül.
  • 6%-al nőtt a születésnappal kapcsolatos posztolások száma mobiltelefonon.
  • Átlagosan 24db születésnapi köszöntést kap egy Facebook felhasználó.
  • Átlagosan 27db születésnapi köszöntést kap egy 25-44 év közötti Facebook felhasználó.

 

A kutatás azt az eredményt hozta, hogy az emberek jobban szeretik, ha Facebook poszt formájában köszöntik fel őket, ellentétben a hagyományos postai üdvözlő kártyákkal vagy SMS üzenetekkel. Ez azért van, mert erre rögtön tudnak válasz üzenetet küldeni. Az emberek szeretik kinyilvánítani a hálájukat Facebookon azok felé, akik gondoltak rájuk. 150 000 ilyen poszt születik naponta az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Hollandiában, Lengyelországban és az Egyesült Arab Emírségekben.

Instagramon az alábbi hashtageket használják a leggyakrabban az emberek a köszönő posztjaik alatt: #birthday, #love, #happy, #cake, #party, #flowers, #birthdaycake, #presents and #gift

Az emberek azt szeretnék, amit pénzen nem lehet megvásárolni

 

Az emberek jórésze kihasználja, hogy szülinapja van és szereti magát úgy is érezni ezen a napon, napokon. A megkérdezettek 61%-a szereti magát speciális, nem mindennapi módon kényeztetni. Azon emberek, akik több ideig ünnepelnek, szeretik magukat meglepni ajándékokkal. De amire a legtöbben vágynak ilyenkor az a családdal való közös időtöltés.

Ajándékok, amit maguknak vásárolnak az emberek: ruházat/kiegészítők, elektronikai cikkek, ékszerek.

Ajándékok, amit másoktól szeretnének kapni az emberek: időtöltés a szeretteikkel, elektronikai cikkek, ékszerek.

 

 Összefoglalva mit jelent egy szülinap a hirdetők számára.

Facebook segítségével meg lehet célozni a szülinaposokat és azoknak az ismerőseit. Az emberek online töltik az idejüket, de nem mindig ott is költik el a pénzüket. Kedvezményekkel és gyors kiszállítással meg lehet nyerni az utolsó pillanatban szervezkedő embereket. Olyan szülinapi lehetőségeket kell nekik kínálni, amit megoszthatnak a szeretteikkel, illetve úgy tekinthetnek rá, mint egy több 10 éves emlékre.

Forrás: Facebook IQ

https://www.facebook.com/iq/articles/birthday-introducing-the-birth-week

2017.07.03