Az Instagram a világ egyik legnépszerűbb közösségi média felülete, amely ideális lehetőséget nyújt a vállalkozásoknak, hogy üzenetüket eljuttassák a célközönségüknek. Ha ezt a cikket olvasod, akkor valószínűleg te is elgondolkoztál azon, hogy hirdetéseket futtass az Instagram felületén, csak nem tudod, hogyan kezdj hozzá. Mi ebben nyújtunk neked segítséget, végigmegyünk a folyamatokon, hogy te is sikeres hirdetéseket készíthess.

Tartalomjegyzék

  • Miért érdemes Instagram hirdetéseket készíteni?
  • Instagram hirdetés létrehozása, beállítása
  • Instagram hirdetés kreatív elkészítése
  • Gyakori hibák az Instagram hirdetésekben
  • Instagram hirdetések összefoglaló

Miért érdemes Instagram hirdetéseket készíteni?

 

Mielőtt belevágnánk a hirdetés létrehozásának a lépéseibe, fontos körbejárnunk, hogy miért is érdemes az Instagrammon hirdetéseket futtatni.

  1.  Nagy elérésre tehetünk szert, hiszen világszerte milliárdok, még Magyarországon több millióan használják az Instagrammot naponta.
  2.  Pontos célzási lehetőségekkel találkozhatunk egy Instagram hirdetés beállításakor, így azokhoz a felhasználókhoz juttathatjuk el az Instagram hirdetésünket, akiket mi meghatároztunk a marketing stratégiánkban, akiket érdekel a termékünk vagy szolgáltatásunk.
  3.  Kreatív, vizuális hirdetéseket készíthetünk, amivel könnyen megfoghatjuk a felhasználókat.
  4.  Ha már tudjuk a Facebook hirdetéseket kezelni, az Instagram hirdetések menedzselése sem fog gondot okozni.

 

Instagram hirdetés létrehozása, beállítása

 

Az Instagram hirdetés készítésére két opció közül választhatunk. Az első, ha az Instagram applikációján belül ”boostoljuk” az egyik közzétett bejegyzésünket, a második pedig ha a Meta üzleti fiókjából, hirdetéskezelőjéből indítunk Instagram hirdetéseket.

 

Instagram hirdetés applikáción belül:

Őszintén megvallom, az első opcióval nem szoktunk foglalkozni, mi a vállalkozáskezelőből indítunk hirdetéseket, hiszen azok pontosabbak és több kampánycél közül tudunk válogatni. Viszont, mivel ennek a cikknek a témája az Instagram hirdetések, mindenképp meg akartam említeni az applikációból indított ”boostolásokat” is. Nézzük, milyen lehetőségeink vannak:

instagram-hirdetes-kiemeles

1. Válasszuk ki azt a meglévő posztot, amelyet hirdetni szeretnénk (igen, itt új hirdetést nem tudunk létrehozni, csak meglévő posztot tudunk kiválasztani).

2. Válasszuk ki a hirdetésünk célját.

Itt 3 opció közül tudunk választani, az Instagram profilunkra irányítjuk az embereket, a webhelyünkre irányítjuk a felhasználókat vagy direkt üzeneteket szeretnénk kapni azoktól, akik látták az Instagram hirdetésünket.

3. Az egyik legfontosabb lépés a célközönség meghatározása, itt rábízhatjuk magunkat az Instagram algoritmusára, vagy létrehozhatjuk a saját célközönségünket.

Ha manuálisan létrehozzuk a célzásunkat, akkor megadhatjuk a helyet, demográfiai adatokat, érdeklődési köröket, az életkort és a nemet.

4. Adjuk meg az Instagram hirdetésünk időtartamát és büdzséjét.

5. A végén adjuk meg a fizetési adatainkat és indítsuk el a hirdetést.

Fontos megjegyeznünk, hogy ezt a lehetőséget tényleg csak akkor ajánljuk, ha gyorsan, egy meglévő bejegyzésedet szeretnéd hirdetni, a Meta hirdetéskezelőjéből indított hirdetések sokkal jobbak, több kampánycél közül tudunk választani, pontosabban tudjuk meghatározni a célközönségünket és akár új hirdetést is tudunk készíteni, nem kell a meglévő posztjaink közül kiválasztani a hirdetésünk kreatív tartalmát.

 

Instagram hirdetés a Meta vállalkozáskezelőben:

Ha több időnk van az Instagram hirdetés elkészítésére, akkor mindenképp a Meta hirdetéskezelőjéből indítsuk el a hirdetést. Nézzük meg, hogy hogyan tudjuk ezt megtenni.

Először is jelentkezzünk be a vállalkozáskezelőnkbe, majd keressük meg a hirdetéskezelő felületét.

(A vállalkozáskezelő létrehozásáról egy korábbi cikkünkben már írtunk, azt itt tekintheted meg.)

Kattintsuk a Létrehozás gombra, majd válasszuk ki azt a kampánycélt, amit leginkább támogatja a hirdetéssel elérni kívánt célunkat.

instagram-hirdetes-inditas

Ezután menjünk a hirdetéssorozat szintre, ahol válasszuk ki a konverzió helyét, itt szintén lehet az Instagram profil, de terelhetjük a webhelyünkre is a felhasználókat vagy elérhetjük, hogy minél több üzenetet küldjenek nekünk, illetve beállíthatjuk azt is, hogy felhívjanak bennünket a felhasználók.

Adjuk meg a hirdetésünk időtartamát, a költségkeretünket és a célközönségünket is, ami lehet érdeklődés alapú, vagy használhatunk egyéni célközönségeket is.

Szerkesztő megjegyzés: Egy kis emlékezetető a korábbi cikkünkből, ha még nem olvastad, mindképp nézd meg a Facebook hirdetésekről szóló bejegyzésünket is.  

Érdeklődés alapú célzás

Az érdeklődés alapú célzásnál a Facebook rendszeréből választhatod ki, hogy mi iránt érdeklődik a célközönséged, milyen iskolai végzettsége van, milyen családi állapotban van stb. Ez a Facebook által létrehozott lista, sajnos elég korlátos.

Egyéni célközönség

Az egyéni célközönséget te tudod létrehozni – ha be van állítva a Facebook pixel – a saját ügyféllistádból, a weboldallátogatókból vagy a Meta forrásaidból, például az oldalkövetőidből vagy esemény visszajelzésekből. A Facebook a pixel segítségével pontosan tudja, hogy melyek azok a felhasználók, akik jártak a weboldaladon és őket tudod újra megszólítani.

Hasonmás célközönség

A hasonmás célközönséget pedig azokból az emberekből tudod létrehozni, akik az egyéni célközönségedben benne vannak. A Facebook rengeteg adatot gyűjt az egyes felhasználóiról így ezen adatok alapján könnyen megtalálja például a webáruház látogatóhoz hasonló embereket.

 

FONTOS! A hirdetéssorozat alján az Elhelyezések menü alatt a manuális elhelyezést válasszuk és pipáljuk ki az Instagram elhelyezést.

instagram-hirdetes-elhelyezes

A hirdetés szintjén az Identitás fül alatt válasszuk ki az Instagram oldalunkat. (Ne felejtsük el összekötni az Instagram profilunkat a vállalkozáskezelővel.)

Instagram hirdetés kreatív készítése

 

A hirdetés szinten kell beállítanunk az Instagram hirdetésünk kreatívját is. Itt választhatunk meglévő posztok közül is, vagy mi magunk is elkészíthetjük a hirdetésünk kreatív tartalmát.

 

Az alábbi hirdetésformátumok közül választhatunk:

    • Fotóhirdetések: egyetlen kép a hirdetésben, egyszerű, mégis nagyszerű
    • Videóhirdetések: egyetlen videó a hirdetésben, figyelemfelkeltő
    • Galéria (carousel) hirdetések: Több kép vagy videó egy hirdetésben
    • Story hirdetések: rövid, interaktív hirdetés

 

Miután kiválasztottuk milyen formátumban szeretnénk elkészíteni az Instagram hirdetésünket itt az ideje nekilátni a kreatívnak. Most mutatok pár ”jó, ha tudod” módszert, amit mindenképp alkalmazz.

    • Legyen figyelemfelkeltő kép vagy videó, ha a videód alatt hang is van, akkor mindenképp feliratozd, hiszen sok felhasználó hang nélkül használja az Instagram felületét.
    • A hirdetésünk szövege legyen rövid és tömör, egy kisregényt senki sem fog elolvasni. A termékünk vagy szolgáltatásunk előnyét hangsúlyozzuk, amit megfogalmaztunk a marketing stratégiánkban is. Hosszasabban inkább a weboldalon fejtsük ki az egyes termékek vagy szolgáltatások előnyét akár egy blogcikk formájában.
    • Fontos, hogy a hirdetés végén legyen egy Call to Action szöveg. Ezt akár a grafikánkra is rátehetjük.
    • Használjunk A/B teszteket, akár egy-egy apró módosítással is hatalmas változásokat érhetünk el az eredményekben.

 

Miután létrehoztuk az Instagram hirdetésünk kreatívját, paraméterezzük a hirdetésünket és indítsuk el, majd folyamatosan optimalizáljuk.

Gyakori hibák az Instagram hirdetésekben

 

Fontosnak tartom, hogy beszéljünk azokról a gyakran elkövetett hibákról is, amiket egy kis odafigyeléssel könnyen elkerülhetünk.

 

    • Az első és leggyakoribb hiba, amivel találkozni szoktam, hogy túl általános célközönséget adunk meg. Nem hiába a Meta hirdetéskezelőjét ajánljuk az Instagram hirdetések elkészítésekor. Ha megvan a lehetőségünk arra, hogy egyéni célközönségeket is létrehozzunk, akkor használjuk is ki.
    • A másik ilyen hiba az Instagram hirdetések kreatívja. Vagy gyenge a Call to Action (ha egyáltalán van) vagy a grafikai anyag nem túl vonzó. Egy alapvető grafikai tudással és szépérzékkel jó, ha rendelkezünk, bármilyen hirdetési kreatívról van is szó.

Instagram hirdetések – Összefoglaló

 

Az Instagram hirdetés nagyon jó eszköz a vállalkozások számára, hogy eljuttassák az üzenetüket a célközönségük számára. Több korosztály is megtalálható az Instagram platformján, így viszonylag nagy eléréssel tudunk Instagram hirdetéseket futtatni. Ha követed a fenti lépéseket és folyamatosan optimalizálod a hirdetéseid, nagyszerű eredményeket érhetsz el, azonban, ha profi csapatra bíznád az Instagram hirdetéseid kezelését vedd fel velünk a kapcsolatot!

Vedd fel velünk a kapcsolatot!