Márkaépítés
Legyen a célod a márkád jobb megismerése, disztribútor-hálózatod felépítése, támogatása vagy a leadszerzés; marketing tanácsadókként segítünk megtervezni és mérhető, eredményes módon működtetni az online jelenléted.
Mit jelent a márkaépítés?
Az online jelenlét és az erős márkaépítés nem csak akkor elengedhetetlen, ha valaki online értékesít.
A márkaépítés keretében felépítjük a márka ismertségét, hogy egyrészt keressék az emberek, másrészt pedig, amikor találkoznak a tartalmainkkal, akkor felismerjék azt, és el tudják különíteni a konkurenciától nem csak technikai értelemben, de értékekben, előnyökben is.
A márkaépítés jelenti a különbséget abban, ahogy a célcsoportunk a fejében megfelelő helyre rakja (pozícionálja) a termékünket vagy szolgáltatásunkat. A márkánkhoz tudatos márkaépítés nélkül is fog kapcsolni információkat, de nem biztos, hogy azokat, amit mi át szeretnénk adni.
Márkaépítő kommunikációval és kampányokkal a hírneved nem csak több emberhez ér el, de a rólad kialakított képüket is tudod építeni, módosítani.
A márkaismertség, a márkával történő pozícionálás az első lépés a megfontolás felé, hogy emlékezzenek rád és eszükbe juss, amikor vásárlási döntést hoznak. A márkaépítés egy mikrokonverzió, vagyis nem a végső cél, de a legfőbb üzleti célunk eléréséhez elengedhetetlen mérföldkő, ami hozzájárul minden marketing tevékenységünk eredményességéhez.
Miben tud neked segíteni a márkaépítés?
Növeli a hitelességed
A megfelelően megválasztott márkaérték, amely valóban hűen tükrözi az erősségeidet és sajátosságaid személyiséggel ruházza fel a márkádat. Ha a márkaépítés során konzekvensen ragaszkodsz ehhez a képhez és így is viselkedsz, akkor hiteles leszel. A konverziók elmaradásának egyik leggyakoribb indoka a bizonytalanság, amit ezzel csökkenthetsz.
Megkülönböztet a versenytársaktól
A márkahűség kialakulásának az egyik feltétele, hogy a márka felismerhető legyen és a fogyasztó tudja, hogy miben különbözik a konkurenciától. A konverzió feltétele pedig, hogy tudjon azonosulni és értékelje a márkaépítés során kapott impulzusokat a márkáról.
Hozzáadott értéket ad a termékeidhez, szolgáltatásodhoz
Nem mindig tudunk versenyezni a konkurenciával árban, termékportfólióban, szállítási feltételekben. A márkaépítéssel azonban olyan hozzáadott értéket adhatunk a termékünkhöz és szolgáltatásunkhoz, ami akár az árnál is fontosabb.
Növeli az érdeklődést irántad
A márkaépítés során generálódik egy érdeklődés a márkád iránt, ami általában a keresések mennyiségében is realizálódik. Megnő az érdeklődés irántad, ami több látogatót, több érdeklődőt és végeredményben több vásárlót is jelenthet.
Hűségesebbé teszi az ügyfeleidet, vásárlóidat, csökkenti a márkaelhagyás valószínűségét és az árérzékenységet
Minél jobb a márkaépítés, és minél hűségesebbek a márkádhoz az ügyfeleid annál kisebb a valószínűsége, hogy a konkurencia elhappolja őket, ha rád ígér. Végtére is a már megszerzett vásárláó újravásárlásra buzdítása olcsóbb, mint egy új megszerzése, ezért nem akarod, hogy elhagyjanak.
Javíthatja az online marketinged hatékonyságát, hosszú távon költésget csökkenthet
Az erős márka mellett kevesebb erőfeszítésre lesz szükséged a meggyőzéshez, és persze mindez azt is jelenti, hogy hatékonyabbak lesznek a kampányaid és a kommunikációd, sőt, lehet, hogy a hirdetési költségeken is tudsz optimalizálni.
Milyen online marketing tevékenységekkel tudod támogatni a márkaépítést?
Ezekben mind tudunk neked segíteni tervezésen túl megvalósításban is.
Közösségi média kommunikációval a márkaépítésért
A közösségi média kommunikáció jó lehetőséget biztosít a márkaépítésre, mert nemcsak a rendszeres kommunikációban tudod átadni a márkaértékeidet, előnyeidet és érveidet hanem olyan rajongótábort tudsz magadnak építeni akiket ez érdekel és ők erről rendszeresen posztokat is kapnak.
Közösségi média hirdetésekkel a márkaépítésért
Természetesen a közösségi média kommunikációdat támogathatod közösségi média hirdetésekkel is. Ekkor az organikusan elérhető közönségen felül további érdeklődőket tudsz gyűjteni a rajongótáborodba, akiket a rendszeres kommunikációddal szintén márkahű érdeklődőkké vagy vásárlókká tudsz konvertálni.
E-mail marketinggel a márkaépítésért
A márkaépítés nemcsak az új érdeklődöknek és ügyfeleknek kell hogy szóljon de a vásárlás után is kell hogy folytatódjon.
A már megszerzett ügyfeleidnek kialakított e-mail sorozatok megerősíthetik őket abban hogy jó döntést hoztak a vásárlással és visszacsábíthatják őket egy újabb konverzióra, törzsvásárlókká alakítva őket.
Az ügyfelekkel való törődés mindig jó márkaépítő hatású tevékenység.
Tartalommarketinggel a márkaépítésért
A tartalommarketinghez tartozó egyéb tevékenység mint például a blogírás vagy landing oldalak elkészítése szintén szolgálhatja a márkaépítésedet. Egy weboldal tartalomban átadott információ megválaszolhat kérdéseket és átadhatsz olyan vállalati és szolgáltatáshoz kapcsolódó értékeket amelyek szintén hozzájárulnak az ügyfélhűség kialakításához.
Keresőoptimalizálással a márkaépítésért
Egyre gyakrabban találkozunk olyan long-tail kulcsszavakkal amelyek nemcsak egy termékre vagy szolgáltatásra, hanem hozzájuk kapcsolódó márkaértékekre is keresnek. Például a “legjobb” kezdetű kulcsszavak gyakran jelentkeznek termékkeresések esetében. Kulcsszókutatással érdemes feltérképezni ezekre a márkaértékekre is utaló kulcsszavakra érkező érdeklődések mennyiségét is, hogy a relevánsakat márkaépítés keretében a megfelelő tartalmú oldalakon elhelyezzük, így a keresők megtalálhassák.
Arculattal a márkaépítésért
Természetesen ha márkaépítésről beszélünk nem hagyhatjuk ki az arculat szerepét sem.
A megfelelő arculat megszemélyesíti a márkánkat és felismerhetővé, valamint elkülöníthető teszi azt a konkurenciával szemben.
Hagyományos nagyarculat elkészítésével mi ugyan nem foglalkozunk (vagyis ezt mi is alvállalkozón keresztül oldjuk meg), de a közösségi média arculatodat ránk bízhatod. Ha van arculati kézikönyved, ahhoz alkalmazkodunk.
Gyakori kérdés: Mérhető a márkaépítés eredménye?
Talán az egyik legnagyobb kérdés ami a leggyakrabban elhangzik leendő ügyfeleinktől és így a legnagyobb kétség is a márkaépítéssel szemben az hogy mérhető-e ennek az eredménye? Ez a kérdés hangzik el , de a valódi jelentése inkább az, hogy látni fogom-e a márkaépítés hatását az online értékesítésem növekedésében?
A válasz az hogy természetesen igen, noha nem direkt módon. A márkaépítés eredményét mikrocélokban fogjuk tudni mérni. Ilyen mikrocélok lehetnek például a weboldal forgalom növekedése, a keresési mennyiségek megnövekedése a kulcsszavakra, a több oldalon töltött idő, a követőinknek számának a bővülése és az engagement ráta növekedése.
Persze ezeknek a pozitív változása mind azt eredményezi, hogy hatékonyabban működik majd a marketingünk, több embert érünk el, így végeredményben növekszik a bevételünk is.
Így dolgozunk mi a márkaépítésben
Neked is így építenénk fel az online jelenléted.
1. Ingyenes felmérés
Egy beszélgetés keretében elmondjuk neked, hogy milyen online márkaépítő eszközöket és megoldásokat látunk észszerűnek a te piacodon, figyelembe véve a jelenlegi konkurenciádat.
2. Igény szerint stratégiai konzultáció
Az együttműködést indíthatjuk egy stratégiai megbeszéléssel is, ha szeretnéd, hogy vázoljuk neked a javaslatunkat, amit egy stratégiai tervben tudunk részletesen kibontani neked.
A stratégiai megbeszélés keretében átadott márkaépítési információk mélységük miatt már tanácsadásnak minősülnek, ezért erre kapsz majd tőlünk egy árajánlatot.
3. Online marketing stratégiai terv
A márkaépítés megtervezése általában az online marketing stratégiai terv része szokott lenni. Ez egy nagyobb lélegzetvételű terve, de általában ezt ajánljuk hogy a márkaépítésed megfelelően idomuljon a többi tevékenységedhez.
Az online stratégiai terv biztosítja, hogy a tervezett eszközök, csatornák, kommunikáció és tevékenységek mind az üzleti célhoz igazodnak. Elemzéssel és javaslatokkal megtervezzük az optimális és mérhető jelenlétet, az eredményesség érdekében.
4. Stratégia implementálása
A megvalósítás keretében az elkészült márkaépítési stratégia mentén beütemezzük a tevékenységeket: elkezdődik a kommunikáció, a leadszerző és márkaépítő folyamatok beindítása hirdetések segítségével, amelyeket a folyamatos egyeztetések mentén finomhangolunk.
Miért minket bízz meg márkaépítéssel?
Minősített szakértőink az online marketing szinte minden területén tudnak marketing tanácsadással segíteni neked!
25 év tapasztalat és szaktudás
Számtalan céget online marketing stratégiáját építettük fel az évek során márkaéíptéssel támogatva, válogatott iparágakból. Tapasztalatainkkal a te online jelenléted is kialakítjuk vagy fejlesztjük!
Stratégiai gondolkodás
Nem hiszünk a dobozos megoldásokban. Az együttműködéseink közösen felépített stratégiára alapulnak.
Személyre szabott gondolkodás
Nincs két egyforma vállalkozás, nincs két egyforma marketing stratégia és a márkaépítés is mindig egyedi. Szolgáltatásainkat mindig az üzleti céljaidhoz és a céged sajátosságaihoz igazítjuk.
Szoros együttműködés
Mi adjuk a negyed évszázados tapasztalatunkat a marketingben, te pedig a termékedet és szaktudásodat az iparágadban. A siker közös munka.
Kiváló ügyfélkapcsolat
Számíthatsz rá, hogy rendszeresen keresni fogunk eredményekkel, ötletekkel, javaslatokkal, kérdésekkel. A kommunikáció top prioritás nálunk a márkaépítési tevékenységek során pedig különösen!
Holisztikus marketing szemlélet
Nem hiszünk benne, hogy egyféle online marketing tevékenységgel megválthatod a világot. A célunk mindig az, hogy addig fejlődj, hogy egy teljes marketing gépezeted legyen.
Komplex szolgáltatás portfólió
Az online marketing stratégiád elkészítése után megvalósítóként is támogatunk az online marketing szinte minden területén, márkaépítésben is többféle eszközt kezelünk neked.
Sikerorientált működés
A te sikered a mi sikerünk.
Együttműködéseinkben mindig közösen meghatározzuk az elvárt eredményeket, hogy ez lebegjen célként előttünk.
Többet szeretnél tudni a márkaépítésről?
Olvasd blogunkat!
Hozd ki a maximumot vállalkozásodból egy jól megtervezett marketing stratégia segítségével!
Ha ezt a cikket olvasod, akkor már biztos a Te fejedben is megfordult már a gondolat, hogy hogyan tudnád kihozni a maximumot a webáruházad működéséből. Ha már van marketing tevékenységed, de nincs marketing stratégiád akkor nagy valószínűséggel vaktában lövöldözöl és...
Az online marketing, olyan, mint a hagyma
Az online marketing olyan, mint a hagyma (meg mint az ogre). Réteges. Ha visszafejtünk egy réteget, mögötte egy újabb réteg lesz és egy újabb, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy valami jól működjön. Vagy valami ne működjön jól. Ezért az együttműködéseinkben sosem csak a...
5 ok, amiért érdemes chatbot-ot használnod
Az elmúlt hónapokban az online folyamatok és eszközök elkerülhetetlenné váltak minden vállalat számára. Az egyik ilyen eszköz a Messenger chatbot, amely azon felül, hogy hatékonyan tartja a kapcsolatot meglévő és potenciális ügyfeleinkkel, pénzt és időt spórol meg...
A márkaépítési együttműködéseinkről mondták
Olvasd el partnereink véleményét, akikkel már együtt dolgoztunk sikeres projekteken!
„Már 4 éve dolgozunk együtt az RG-STÚDIÓ-val. Habár az elején bizalmatlanok voltunk velük mint marketingcéggel szemben, de az idő őket igazolta. Ma már ők a marketingosztályunk. Ráadásul e szakterületen messze túlmutató a kapcsolatunk: HR, cégfejlesztés, stratégiai együttgondolkodás, employer branding, a motivációs rendszer brainstormingja mind-mind beletartoznak az együttműködésünkbe.
Ezeket csak olyanokkal lehet megvalósítani, akik saját maguk is rendelkeznek tulajdonosi szemlélettel. Ők ilyenek. Zsuzsi mindvégig sokoldalúan partner volt a cégünk marketingtevékenységének átalakításában. Vele ma már inkább a vezetői dilemmák terén kapcsolódunk egymáshoz, a piaci jelenlétünk pedig Berek Péter határozott, célorientált projektvezetésével fejlődik. A Livi első perctől kezdve precíz és rugalmas munkájával támogatta a Ferro Spedet.
Nagyon örülök a kapcsolatunknak, mert gyümölcsöző. Az RG-STÚDIÓ-val minél hosszabb ideje dolgozunk együtt, annál többet tudunk adni egymásnak.”
Suhajda Tamás, Kosztolányi Judit
tulajdonosok, Ferro-Sped Kft.
„Gyorsan felvettétek rezgésünket – mi a stílusunk, a márkánk lényege és mit szeretnénk átadni az érdeklődőknek, pedig a mi szakmánk nem egyszerű.
Gyakorlatilag fél év alatt többszöröztétek a fontos FB mutatóinkat, mint Elérés, Engagement, Like-ok száma. És valóban, fél év szükséges a social media reformok kivitelezésére, az eredmények megmutatkozására!
Segítettetek a technológiai gépezet működtetésében, megismerésében, ajánlottatok újdonságokat, technikákat. Kiválóan, jó hangulatban, villámgyorsan dolgoztunk együtt a mindennapokban.”
Pálos Ágnes
Equilor Zrt.
Ha integrált online marketinget szeretnél, akkor az első lépés az alapos tervezés!
Segítünk, hogy az üzleti céljaid eléréséhez a márkaépítés is hozzájáruljon!