Ha webáruházat üzemeltetsz, biztosan dilemmáztál már azon, hogy inkább kövesd a másoknál bevált, sablonos marketing megoldásokat, vagy merj egyedi stratégiába vágni? Az előbbi bár kényelmes, de sok ügyfelünknél láttuk már, hogy csak égeti a pénzt. Az utóbbi munkaigényes, de hosszú távon a sikered kulcsa lehet. A kérdés csak az: Te mennyire vagy hajlandó kimaxolni a lehetőségeidet?
Sokan gondolják úgy, hogy egy jól beállított hirdetés, néhány poszt vagy egy gyors hírlevél akció elegendő a sikeres marketinghez. A közel 25 éves tapasztalatunk azonban azt mutatja, hogy ezek a sokszor csak sablonos, stratégiailag megalapozatlan „villám-megoldások”, inkább látszat tevékenységek, hiszen hosszú távon valódi növekedési potenciált nem jelentenek. Ugye Te is ténylegesen növelni szeretnéd az eredményességedet? Akkor eláruljuk a titkot: ebben a sablonos megoldások nem segítenek. Neked is egyedi, testre szabott marketingre van szükséged!
Mit vesztesz, ha nem testre szabott a marketinged?
Röviden: pénzt, időt vesztesz és hátrányba kerülsz a versenytársakkal szemben!
Hosszabban kifejtve: azt látjuk, hogy sok vállalat nem használja ki az online marketing lehetőségeit. Persze itt nem azokra gondolunk, amik az erőforrásaik hiányában nem tudnak megvalósulni, hanem a lehetőségeikhez és pénztárcájukhoz mérten a legjobb megoldásokra! Például, ha kihagyod azokat az online csatornákat, hirdetési felületeket, ahol hatékonyan elérheted a célközönségedet, ha nem teszteled a kampányaidat vagy nem optimalizálod a hirdetéseid rendszeresen, akkor egy dolog biztos: növekedési lehetőséget hagysz ki, erőforrást és pénzt pazarolsz!
Mire gondolunk sablonos megoldások alatt?
Például sok márkánál a Google Ads Performance Max kampányok lehet, hogy jól működnek. De nem mindenkinél. A legijesztőbb pedig az a helyzet, amikor jónak tűnik, de valójában a közelében sincs a legjobb kampánymegoldásnak a futtatott hirdetés! Ha nem mérik fel jól a céged, a terméked, a céljaid, akkor lehet nálad is sablonos és rossz megoldásokat használnak.
Sok esetben tapasztaltuk már azt is, hogy a webáruház tulajdonosoknak rálátása arra, hogy sablonos megoldással futtatják a marketingjüket. Azt látják, hogy új eszközöket, trendi megoldásokat használnak, de ilyen esetben is érdemes mélyebben megvizsgálni a marketing tevékenységeket, mert a trendi nem mindig jó.
A sablonos marketing csapdája helyett jöhet a személyre szabott marketing!
Ezek után már biztosan nem mondunk újat azzal, hogy valódi eredmények akkor jönnek majd, ha a vállalatodhoz illő online marketinget folytatsz.
Persze, sokaknak működik egy sablon megoldás, de van, akinek egyáltalán nem. Éppen ezért kell, hogy legyen egy átgondolt marketing stratégiád, ami kijelöli az irányt a céljaid eléréséhez és versenyelőnyt biztosít.
Azt se feledd, hogy a legtöbb webáruháznak egy online csatorna nem elegendő ahhoz, hogy kihozza a maximumot az értékesítés-támogatásból. A különböző hirdetési rendszerek más és más szerepet öltenek be, amiket, ha ismerünk és jól használunk, akkor a különböző kampányok egymás hatását erősíthetik! Ehhez viszont fontos, hogy a megfelelő üzenetekkel találd meg a potenciális vásárlóidat, majd újra megszólítsd a remarketing segítségével a korábbi érdeklődőidet. Ha stratégiába helyezed a tevékenységed, építed a márkádat és mérésekre alapozott, adatvezérelt döntéseket hozol új távlatokat nyitsz a webshop marketingedben! Jól hangzik, ugye?
Te is szeretnéd tudni, hogy jelenleg mennyire testreszabott a marketinged?
Akkor ezt a tesztet Neked találtuk ki! Töltsd ki és értékeld vele, hogy mennyire alkalmazkodik a marketing tevékenységed a sajátosságaidhoz!
Ne hagyd, hogy a sablonos marketing korlátozza a lehetőségeidet – tegyél azért, hogy webshop marketinged igazán rád legyen szabva!