Jobb helyezés a googleben, ráadásul ingyen? 

keresooptimalizalasÁltalában ahhoz, hogy egy cég weboldala az elsők közt szerepeljen a google találati listáján, hosszú és fáradságos munkára van szükség, hiszen a honlapok tartalmának optimalizálása nem túl egyszerű feladat – vagy éppen igen jelentős összegeket kell fizetett hirdetésekre áldozni a megfelelő eredmény elérése érdekében. Hittük ezt legalábbis eddig.

Most már azonban általános igazság, hogy tartalmi optimalizálással rövid időn belül kiemelten jó pozíciót érhetünk el, ha betartunk néhány alapszabályt. Mielőtt azonban elmélyülnénk a témában, érdemes tisztázni, hogy miért is olyan fontos a cégek szempontjából a keresők találati listájának első oldalán való megjelenés. Köztudott tény, hogy az internetezők jelentős többsége bizonyos termékekre vagy szolgáltatásokra a google segítségével keres rá, egy a témához releváns kulcsszó beírásának segítségével. Mivel a legtöbb felhasználó igyekszik a lehető leggyorsabban megszerezni a számára legérdekesebb információt, maximum a második oldalig görgeti a találati listát, s ha cégünk hivatalos weboldala nem található az említett helyen, akkor bizony fent áll a veszélye, hogy potenciális vásárlót veszítettünk.

A google három lényeges szempont alapján szegmentál az oldalak keresőben való pozícióját illetően. Fontos az oldal technikai keresőoptimalizálása, az oldal tartalmának optimalizálása, valamint, hogy hány egyéb hiteles külsős oldal hivatkozik a honlapra. Jelen cikkben azonban elsősorban a tartalmi optimalizálásra fektetjük a hangsúlyt, amelynek segítségével remek eredményeket érhetünk el. Ha ugyanis bejegyzést hozunk létre weboldalunkon, például új termékkel vagy akár eseménnyel kapcsolatban, hat dologra kell kiemelt figyelmet fordítani.

De nézzünk egy konkrét példát: Ha cégünk sportfelszerelések értékesítésével foglalkozik és piacra dob egy új okos karkötőt, mely méri a legfontosabb adatokat testi állapotunkról futás közben, a honlapon új bejegyzést hozunk létre a termékről.  1.bejegyzés URL-jében szerepeltetjük az „okos karkötő futáshoz” kifejezést, továbbá a 2.poszt címében és a 3.címsorban is feltüntetjük a kulcsszót, valamint beillesztünk egy képet a termékről, melynek 4.címe és 5.hivatkozási szövege is szintén a fent említett kifejezés, végül a 6.meta leírásba is belerakjuk. Az eredmény elképesztő és látványos, hiszen a példában feltüntetett szabályokat betartva a találati lista élén szerepelhetünk, igen rövid idő alatt!