Gondoljuk végig internetezési szokásokat: beírunk valamit a keresőbe, majd kattintunk a megfelelő találatra. Azonban nem mindegy milyen találatok vannak a listában, hiszen a legtöbb felhasználó az első néhány találat közül választ.
Most biztosan kíváncsi vagy, hogy a te weboldalad vajon hol helyezkedik el a keresőkben…
Ehhez fontos, hogy meghatározd azokat a kulcsszavakat, amik relevánsak az oldalad témáját tekintve és, amire a felhasználók valószínűleg rákeresnek. Aztán ezekre a kulcsszavakra való megjelenést kell vizsgálnod. De valljuk be, ha van 20-30 fontos kulcsszavad egyesével minden kulcsszóra igen körülményes a Google-ben manuálisan keresgélni a weboldalad helyezését (főleg ha például a 80. hely körül szerepel az oldalad). Ráadásul nem biztos, hogy a saját oldalad ugyanott jelenik meg a keresőkben neked, mint egy potenciális vásárlódnak. Mert a találati lista összetétele a böngészési előzményektől, magától a böngészőtől, a Google fiókba való bejelentkezéstől, mobil vagy asztali internetezéstől is függ.
De van segítségünk: próbáld ki a helyezést vizsgálónkat! Ezzel egyszerűbben megtudhatod, hogy hányadik találatként jelenik meg az oldalon a weblapod.
Miért fontos a jó helyezés?
A kattintások többségét az első néhány találat viszi el, ahol, ha Te nem szerepelsz, értékes forgalomtól esel el a weboldaladon. Ez azt jelenti, hogy ha a weboldalad nincs az első 10-20 találat között például a Google-ben, akkor kisebb a valószínűsége, hogy a keresőből rád találnak. A felhasználók ugyanis az első maximum 2-3 találati oldalnál tovább nem böngészik át a kereső által kidobott listát.
Azonban, ha tisztában vagy a weblapod elhelyezkedésével adott kulcsszavakra, akkor tudni fogod, hol érdemes még fejlődnöd. Ez a kiindulópontja a keresőoptimalizálásnak.
Ha azt látod, hogy az általad meghatározott kulcsszavakra nem jelenik meg túl jó helyen az oldalad, akkor érdemes utánajárni, hogy milyen kifejezések esetén dobja ki a kereső a weboldalad a felhasználóknak. Ehhez a Search Console eszköz telepítését javasoljuk, ahol láthatod, hogy milyen keresési kifejezésekre jelent meg az oldalad és mennyien kattintottak rá. Itt egy kis összefoglaló a Search Console további előnyeiről.
Mindezek alapján már láthatod majd, milyen kulcsszavakra érdemes építened a weboldalad korábbi és új tartalmát. Azonban ez még csak egy apró részlete a keresőoptimalizálás összetett folyamatának, viszont kiindulásnak nagyon hasznos. Ha már látod a weboldalad elhelyezkedését, akkor eredményesebben tudod optimalizálni az oldalad, hogy az a jövőben még több forgalmat generálhasson. Sok sikert!