Ebben a weboldaladon elhelyezett kódok segítenek, például a Facebook konverziókövetési képpont, de már nem sokáig, ugyanis a tavaly nyáron megjelent új Facebook-képpont idén átveszi a konverziókövetési uralmat. Mit is jelent ez a Te weboldalad szemszögéből? Erre az új kódra van szükséged ahhoz, hogy gördülékenyen mérj minden Facebook hirdetésekből létrejött konverziót.
Összegyűjtöttük a tudnivalókat a változásról!
Mi is az a konverzió és mire kell átállni?
A konverzió lehet bármilyen művelet a weboldaladon, amit Te értékesnek tartasz, egy egyszerű oldal megtekintésétől kezdve, a regisztráción át egészen a vásárlásig. A konverziókövetési képpont egy JavaScript-kód, amely elhelyezve a weboldaladon jelez a Facebook felé különböző információkat, így mérve a számodra fontos műveleteket. A remarketing funkciókban pedig egy külön kód, az egyéni célközönség-képpont segített eddig. Most mégis mi változik? Egy olyan konverziókövetési módszert vezet be a Facebook ami, egyesíti konverziós képpont és az egyéni célközönség-képpontot a Facebook-képpontban.
2016 második felében megszűnik a konverziókövetési képpont: Te átálltál már?
Ennek értelmében, ha jelenleg még a régi kódokat használod, akkor érdemes az új Facebook-képpontra átállnod, ellenkező esetben nyár végén egyszer csak eltűnnek a konverzióid. Az új képpont – az átállási kellemetlenséget leszámítva – számos előnnyel jár:
- Egy képpontba összpontosul három fő funkció:
- Egyszerűen követheted a konverziókat és hozzá is rendelheted őket a hirdetéseidhez.
- Gördülékenyen optimalizálhatod a hirdetéseidet a konverziók szerint.
- Remarketing: A hirdetési kampányaidhoz egyéni célközönségeket alakíthatsz ki a képpont segítségével.
- Folyamatosan bővülő webhely statisztikák állnak rendelkezésedre. A weboldalad forgalmáról rengeteg információt és elemzési adatokat kapsz.
- Csak erre az egy képpontra van szükséged, ha egy ügynökséggel dolgozol együtt, akkor sem kell plusz kódokat elhelyezned a weboldaladon, egyszerűen meg tudod osztani a meglévő képpontodat.
Az alapkódot, mint a Facebook-képpont fő elemét, minden weboldalba el kell helyezni. Azonban lehetőséged van 9 művelet mérésére is az alapesemények segítségével. Az alapeseményt tartalmazó kódrészlet beépül az alapkódba, és a weboldaladon végrehajtott különböző műveleteket követheted vele. Éppen ezért ezeket a kódrészleteket csak a bizonyos oldalakon kell elhelyezned. Milyen műveleteket lehet ezzel követni? A Tartalom megtekintését, Keresést, Kosárba helyezést, Kívánságlistára vételt, Fizetés kezdeményezését, Fizetési adatok megadását, Vásárlást, Érdeklődést, valamint Regisztráció befejezését.
Mit kell tenned a sikeres átálláshoz?
- Ha csak a régi egyéni célközönség-képpont található a weboldaladban, akkor a meglévő alapkódhoz az adott alapesemény módosított kódját kell hozzáadnod.
- Ha csak a konverziókövetési képpont működik a weboldaladon, akkor a Facebook-képpont alapkódját minden oldalon el kell helyezned, hiszen ez szükséges ahhoz, hogy célközönségeket tudj kialakítani.
- Az alapesemények kódrészleteire is szükség lesz a kapcsolódó oldalaidon a műveletek méréséhez
- Ha nagyszabású kampányokat optimalizálsz a régi képponttal, azt javasoljuk, hogy csak fokozatosan állj át a Facebook képpontra, hiszen az új konverziómérés megfelelő működéséhez néhány nap átfutási időre biztosan szükség lesz.
- Idővel aztán érdemes lesz majd törölni a régi konverziókövetési képpontot az oldaladból, viszont azt ne feledd, hogy az ehhez kapcsolódó egyéni célközönségek bővülése megáll a törléssel egy időben. Vagyis amellett, hogy váltasz az új Facebook-képpontra, használd ki az átállásig rendelkezésre álló idődet, és hozz létre új egyéni célközönségeket!
- Ha a konverziókövetési képpont és a régi egyéni célközönség-képpont is megtalálható a weboldaladban, akkor is az alapeseményeket kell majd a már meglévő célközönség képpontban elhelyezned. A kampányok optimalizálásakor pedig vedd figyelembe a régi és az új képpont közötti eltéréseket, és fokozatosa állj át az új képpont szerinti optimalizálásra. Arra is ügyelj, hogy a weblapod minden oldalába bekerüljön a Facebook-képpont.
Ne feledd tehát: 2016 második felére megszűnik a konverziókövetési képpont, ezért itt az ideje, hogy fokozatosan átállj az új, Facebook-képpont használatára. Ha további részletekre és technikai segítségre vagy kíváncsi az átállással kapcsolatban, akkor böngészd át a Facebook súgóját, vagy ha szükséges, bátran konzultálj szakemberrel!