Milyen teendők merülnek fel a vitarendezési fórummal kapcsolatban?

Vitarendezési fórum2016. február 15-től a webáruházat üzemeltető és/vagy online értékesítést folytató cégeknek kötelező tájékoztatni a fogyasztókat arról, hogyan érhetik el és hogyan használhatják az online vitarendezési platformot.

Ennek értelmében az Unióban letelepedett, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőknek, valamint az Unióban letelepedett online piacoknak meg kell jeleníteniük a honlapjukon az online vitarendezési platformra mutató elektronikus linket. Amennyiben az ajánlatot e-mailben teszik a kereskedők, akkor az adott e-mailben is meg kell jeleníteni a vitarendezési fórum elérhetőségét.

A tájékoztatást a platformról és a linket adott esetben az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződés általános feltételei között is fel kell tüntetni. Ennek értelmében az ÁSZF-ek frissítését is el kell végezni, hogy a jogszabályoknak eleget tegyünk.

Fontos hogy mindez a vásárlók számára látható és egyszerűen elérhető helyen szerepeljen. Íme a link amit el kell helyezni a fent említett felületeken:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show

 

Miért van szükség a vásárlók tájékoztatására?

 

Azért szükséges a fogyasztók tájékoztatása, ebből adódóan pedig az ÁSZF kiegészítése, hogy a véletlenszerű ellenőrzések esetén elkerüljük a súlyos pénzbírságokat! Ne feledd a tájékoztatást a platformról és a linket az alábbi helyeken kell feltüntetned:

  • weboldalad
  • szerződéseid
  • e-mailjeid
  • ÁSZF

 

Konzultálj jogi szakértővel!Ezek a kiegészítések minimális erőforrást igényelnek, szemben a mulasztásért járó pénzbüntetéssel! Éppen ezért mindenképp konzultálj a jogi szakértőddel, főleg az ÁSZF tartalmáról, hogy a céged megfeleljen az előírásoknak és elkerüld a büntetéseket!

Az online vitarendezési platformról további információkért, jogszabályokért kattints ide!