A közösségi média mindennapjaink szerves részévé vált. Köztudott, hogy a vállalatok számára a Facebookban hatalmas potenciál és lehetőségek tárháza rejlik, ugyanakkor egyre nehezebb kitűnni a tömegből. Összegyűjtöttünk 5 friss és egyben értékes statisztikai adatot, melyek alkalmazása segíthet hatékonyabbá tenni közösségi média jelenléted.
Felhasználói szám
A Facebook felhasználók számával együtt a potenciális célközönséged létszáma is folyamatosan növekszik, hiszen másodpercenként 5 új profil jön létre. Csak Európában már több, mint 307 millió ember regisztrálta magát a legnagyobb közösségi platformra. A legfrissebb statisztikák szerint 2017 szeptemberében naponta átlagosan 1.37 millió ember használta a Facebookot, ami 16%-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest.
Mikor érdemes posztolni?
A különböző statisztikai adatok azt mutatják, hogy a legnagyobb online forgalom hét közben 13:00 és 15:00 óra között mutatkozik. Érdemes lehet még megjegyezni, hogy az este folyamán 19.00 óra körül érdemes posztolni, mivel az ekkor kikerülő bejegyzések átlagosan nagyobb kattintási arányt érhetnek el. Továbbá csütörtökön és pénteken a Facebook felhasználók elkötelezettsége 18%-al is magasabb lehet. Ezen információk alapján érdemes átgondolni a közösségi kommunikációs stratégiánkat és ütemtervünket egyaránt.
A képek sokkal beszédesebbek a szövegnél. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy naponta 300 millió kép kerül feltöltésre a Facebookon. A fotókkal ellátott bejegyzések 179%-al nagyobb elköteleződést váltanak ki, egy egyszerű szöveges posztnál. Ezért fontos, hogy online kommunikációnkat stratégiailag megtervezzük, hiszen nap, mint nap rengeteg kép és információ verseng a látogatókért és vásárlókért. A Facebookon eltöltött átlagos idő látogatásonként 20 perc. Ebből következik, hogy rövid idő alatt kell mély benyomást tenni a látogatókra, ezért elengedhetetlen az érdekes, egyedi és figyelemfelkeltő posztok használata, melyekkel az aktvitás mértéke is növelhető.
Videók mindenek felett
A statisztikák azt mutatják, hogy a videós bejegyzések váltják ki a legnagyobb aktvitást és elköteleződést jelenleg. A Facebook videók átlagos időtartama 3 perc 48 másodperc, ugyanakkor ebből átlagosan csak 10 másodpercet tekintenek meg a felhasználók, 85%-a a nézőknek pedig hang nélkül nézi végig a videót. Továbbá az emberek másfélszer nagyobb valószínűséggel okos telefonon tekintik meg a videót asztali gép helyett. Tehát fontos, hogy képek mellett kihasználjuk a videós bejegyzésekben rejlő lehetőségeket és ilyen formában is átadjuk üzenetünket, valamint felkeltsük a látogatóink érdeklődését.
A Facebook felhasználók 81%-a napi szinten van aktívan jelen a közösségi médiában. Percenként 510 000 hozzászólás érkezik a különböző posztokra, 293 000 státuszt frissítenek és közel 136 000 fotót töltenek fel. Ez is azt mutatja, hogy óriási mennyiségű információ van jelen a Facebookon, így alapvető a stratégiai tervezés, valamint a minőségi és változatos, aktivitást kiváltó posztok írása.
Források: Zephoria, Adespresso