Havonta nagyjából 450 millió ember látogatja meg a Facebook vásárlással és eladással kapcsolatos csoportjait, melyek közül a legnépszerűbb a Marketplace felülete. 2011 és 2016 között az e-kereskedelmi vásárlások több mint 78 milliárd dollárnyi összeget tettek ki. Ez az összeg pedig évről-évre egyre csak nő, ami mind hozzájárul a közösségi platformok reklám célú használatához. Így érthető módon egyre több közösségi platformon jelennek meg vásárlásra buzdító gombok, amelyek mind elősegítik a kreatív értékesítési megoldásokat.
A 16Best.net összeállított egy rendkívül érdekes infografikát, ami a közösségi felületek kereskedelmi célú térnyerését mutatja be. Ezt mutatjuk most be részletesen:

Az e-kereskedelem jelentősége

  • az online vásárlók 87%-a állítja, hogy a közösségi média felületek kiemelt szerepet játszanak vásárlási döntésük meghozatalakor
  • a vásárlók 90%-a megkeresi és beköveti az általa kedvelt márkákat a különböző közösségi média felületeken
  • az online vásárlók 70%-a úgy gondolja, hogy a cégek/márkák által közzé tett tartalmak befolyásolják a vásárlási döntésüket
  • az amerikai vásárlók 59%-a úgy gondolja, hogy a közösségi platformok biztosította ügyfélszolgálat segítségével könnyen választ kapnak kérdéseikre, ami szintén elősegíti a vásárlás folyamatát
  • egy átlagos vásárló évente megközelítőleg 1800$ költ el online

A lenti grafikán jól látható mennyi egy átlagos rendelési érték az egyes közösségi platformokon:

Mások véleménye valóban számít?

Az adatok azt mutatják, hogy igen. Online vásárlás során lassan természetesnek mondható, hogy megnézzük a termék/szolgáltatás alatti véleményeket és értékeléseket. Az ott leírtak pedig valóban hatással vannak a vásárlási döntésünkre. Az online vásárlók 71%-a szívesebben vásárol olyan terméket, melyet az egyik ismerőse ajánlott neki.
A 16Best infografikája szerint a pozitív értékelés 133%-al képes megnövelni az adott termék/szolgáltatás konverizóját, valamint akár 9,5%-al megnövelheti annak árát.

Kik vásárolnak online?

A lent látható demográfiai összesítő alapján jól látható, hogy főként a 35-44 év közötti felnőttek használják ki az
e-kereskedelem adta lehetőségeket. A 16Best adatai szerint az online vásárlók 61%-a férfi, míg 39%-a nő.
Legnagyobb aranyában az ázsiai kontinens országai vásárolnak, az élen Szingapúr és Hongkong áll.
Ezt követi Argentína, az Egyesült Királyság és az USA.

Legjelentősebb e-kereskedelmi közösségi platformok

Az e-kereskedelem piaci részesedésének 38,82%-a a Facebook-hoz tartozik, az ehhez kapcsolódó konverziós ráta pedig 1,85%-a tehető. Ezt követi a napjaink leggyorsabban növekvő közösségi média platformja, az Instagram a maga 26,38%-ával. Harmadik helyen pedig a Twitter áll 6,21%-os piaci részesedéssel és 0,77%-os konverziós rátával.

Most pedig lássuk a legnagyobb e-kiskereskedőket a közösségi felületeken levő rajongóik alapján (2017. novemberi adatok szerint). A Facebook-on a legnagyobb e-commerce kiskereskedő az Amazon, aki több mint 28 millió rajongóval rendelkezik. Második helyen a Lazada, míg harmadik helyen az Avon áll. Az Instagram-on található Top3 e-kiskereskedő a Foot Locker, a Nordstorm és a Target. Twitter-en a legnépszerűbb a Google Play, ezt követi az Apple Store, majd a Netflix US. Pinterest tekintetében L.L.Bean a legnagyobb e-commerce kereskedő, második a Nordstrom, míg a harmadik a Lowe’s. A Youtube 4 legnépszerűbb e-kiskereskedő csatornája pedig a Vat19, a Netflix, a Rumble Viral és az Amazon.

A közösségi média felületein való jelenlét napjainkban már üzleti szempontból is kötelezővé vált. Ezt jól tudják a legnépszerűbb márkák, így igyekeznek rendszeres tartalmat gyártani rajongóik számára. A közösségi média platformjai közül a legtöbben a Facebook-on (99%) vannak jelen, ezt követi a Twitter (72%), majd a Google+ (70%) felülete.
A lenti infografikán pedig jól látható, hogy a különböző iparágak melyik közösségi média felületen a legnépszerűbbek és leghatékonyabbak.

Miért követik a felhasználók a márkákat a közösségi média platformjain?

  • szeretnének –lehetőleg – elsőként értesülni a promóciókról és kedvezményekről
  • kíváncsiak a legfrissebb termékinformációkra
  • szórakoztató tartalmak miatt
  • online ügyfélszolgálat miatt
  • azért, hogy visszajelzést adhassanak

 

Melyek a legnépszerűbb online vásárlási napok?

  • a teljes nyári időszak (megközelítőleg 63,099$)
  • Hálaadás (8,414$)
  • Cyber Monday (2,671$)
  • Black Friday (1,970$)
  • Green Monday (1,621$)

 

A fenti adatokból jól látható, hogy a közösségi média felületek egyre inkább a e-kereskedelem adta lehetőségek felé tendálnak, míg az e-kiskereskedők plaformjai próbálnak közösségibbé, szociálisabbá válni, így nyújtva nagyobb élményt az online vásárlók számára.

Forrás: 16Best.net