A közösség és a csoporthoz való tartozás kiemelt hangsúlyt kap a Facebook jelenlegi missziójában. Az új algoritmusváltozásnak is fő célja, hogy a felhasználók több emberrel kerüljenek értelmes kapcsolatba. Ennek következtében a Facebook hírfolyamában a jövőben több tartalom lesz a családtagoktól, ismerőstöktől, sőt a csoportoktól is. Éppen ezért igen nagy szükség van a csoportok használatára a közösségi kommunikáció során.
A csoportoknak – online marketing szempontból is – igen sok haszna van, hiszen új elérési csatornát biztosít, személyesebb kapcsolat építhető ki használatával, megerősítheti a márkát és a bizalmat, továbbá újabb követők is szerezhetőek általa. Ha mindez nem lenne elég meggyőző, tudtad, hogy több mint 1 milliárd ember tagja valamilyen Facebook csoportnak?
Szeretnéd növelni céges Facebook oldalad rajongóinak a számát, vagy növelnéd kommunikációd hatékonyságát? Szakmai tanácsadásunk remek lehetőséget kínál arra, hogy feltérképezd a platformban rejlő lehetőségeidet és képes legyél eredményesen kommunikálni a felületen!
Ha most vágnál bele a Facebook csoportod létrehozásába, akkor íme 5 tipp, amely mentén könnyedén hatékony csoportot alkothatsz:
1. Találd ki a csoportod célját
Mi célod a Facebook csoportod létrehozásával? Mit szeretnél, mit csináljanak az emberek a csoporton belül? Szeretnéd, hogy ezen a platformon rajongóid/ügyfeleid kérdéseket tegyenek fel vagy visszajelzést gyűjtenél tőlük? Netán azt szeretnéd, hogy a hasonló gondolkodású vagy adott témakör iránt érdeklődő felhasználók megoszthassák egymással véleményeiket? Ha meg van csoportod célja, akkor találd ki a hozzáillő, releváns nevet.
Azt is fontos eldöntened, hogy nyilvános csoportot hozol létre, melyhez bárki csatlakozhat, vagy inkább zárt közösséget építenél, ahol a csatlakozáshoz az adminisztrátor jóváhagyása szükséges. Titkos csoportot is létrehozhatsz, ahhoz azonban csak meghívás alapon lehet csatlakozni. A Facebook csoportod érdemes annak találó leírásával és az adatvédelmi beállítással együtt létrehoznod, hogy mások is tisztában legyenek a csoportcéljaival. Továbbá ajánlatos az elején leszögezni, hogy mi engedélyezett és mi nem a csoportban.
2. Ösztönözd a felhasználókat, hogy csatlakozzanak
Számos módon gyűjthetsz csoporttagokat. Ha nyilvános a csoportod, akkor megoszthatod Facebook oldalon, sőt akár meg is hirdetheted azt. Ezen kívül hírlevél formájában is értesítheted rajongóidat/ügyfeleidet csoportod meglétéről. Ha már több tagjai is van a csoportodnak, akkor megkérheted őket, hogy hívják meg ismerőseiket, barátaikat is. Ugyanakkor add tudatára nekik, hogy milyen típusú embereket szeretnél a csoportban látni.
3. Készíts a csoportodhoz illő rendszeres tartalmakat
Nem elég létrehoznod a Facebook csoportod. Ahhoz, hogy hatékonyan működjön, értéket kell adnod a csoport tagjainak. Ossz meg olyan különleges tartalmakat, melyek más közösségi platformjaidon nem elérhetőek! A különleges és rendszeres tartalmak vagy kérdésfelvetések által még jobban „életre kel” a csoportod, aminek köszönhetően a felhasználók is aktívabbá válnak. Tegyél fel kérdéseket, indítsd beszélgetést az aktualitásokról vagy kérd ki csoporttagjaid véleményét. Továbbá fontos, hogy üdvözöld az új tagokat, így még közvetlenebb kapcsolatba tudsz velük lépni és az újonc csoporttagban is pozitív lesz az első benyomás.
4. Hetente többször is nézz rá a csoportodra
Egy hatékony Facebook csoport kialakítása sok energiát is időt igényel. Fontos, hogy legalább hetente kétszer nyomon kövesd a csoportodban történő eseményeket. Heti egy tartalmat mindenképp ossz meg a csoporttagjaival. Ha a felhasználók megjegyzést fűznek egy bejegyzésedhez vagy egyéb tartalmat osztanak meg, akkor válaszolj rájuk! Ezzel is azt mutatod, hogy törődsz a csoport tagjaival és ez nem egy átlagos Facebook csoport. Minden egyes hozzászólás képes plusz értéket és információt adni nem csak neked, hanem a csoporttagoknak is.
5. Elemezd a csoportod
Fontos, hogy nyomon kövesd csoportod fejlődését. A Facebook Group Insight segítségével sok értékes információhoz juthatsz. Láthatod, milyen mértékben növekszik a csoportod, mely bejegyzések kapták a legtöbb reakciót, hozzászólást továbbá, hogy kik a legaktívabb felhasználók. Csoportod demográfiai összetételét megismerve pedig még személyre szabott tartalmakat tudsz gyártani.
Hogy a Facebook mennyire komolyan gondolja a csoportok fontosságát mi sem mutatja jobban, minthogy a közelmúltban 4 új csoport eszközt is bemutatott a Zuckerberg csapata. Lássuk, melyek azok az eszközök, amelyek nagy segítséget nyújtanak a csoport adminisztrátoroknak:
- a csoportok vezetői egy helyen láthatják jelentkezéseket, statisztikákat és egyéb eszközöket, így könnyebben kezelhetőek a csoportok
- a csoportok tetejére 10 fontos bejegyzést is lehet rögzíteni, így könnyen megoszthatóak és észrevehetőek a fontos posztok
- a csoport szabályzatot egy külön felületre lehet kitenni
- egyedi színek használatával pedig még személyesebbé tehető a csoport
A Facebook új missziója következtében egyre nagyobb hangsúlyt fektet a csoportokra és a bennünk rejlő lehetőségekre. A Facebook csoportok által egy sokkal közvetlenebb és személyesebb kommunikációra van lehetőség, több új követőt generálhatunk, nagyobb elérést érhetünk el használatával, mind emellett pedig egy új platformot is biztosít. Ha bejegyzésünk meggyőzött és ihletet kaptál csoportod létrehozásához, akkor vágj bele most!
Ha szeretnéd jelenlegi profilodból kihozni a maximumot, esetleg növelnéd a követőtáborod és márkaismertséged a Facebookon, akkor írj nekünk és segítünk az eredményes Facebook jelenléted kiépítésében!
Forrás: SocialMediaToday