Köztudott, hogy az Instagram felülete hatalmas marketing potenciált jelenthet bármely üzletág számára – persze, ha megfelelően használjuk. Mivel az Instagram vizuális felület, így érdemes a legjobb minőségű képeinket használni, amiket akár egy jól megválasztott filterrel könnyen fel is turbózhatunk.

 

Ha növelni szeretnéd követőbázisod, akkor fontos kialakítanod egy átlátható marketing stratégiát, ami mentén eldöntöd, az Instagram felülete hogyan illeszkedik az üzleti céljaidhoz. Márkát szeretnél építeni vagy eladni? Fontos, hogy tudd, kik alkotják számodra a potenciális célcsoportot és, hogy mit szeretnek a márkáddal, termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ha célcsoportod számára releváns, kreatív és exkluzív tartalmakat teszel közé, azzal könnyedén motiválhatod őket arra, hogy bekövessenek Instagramon.

Íme 7 tipp ahhoz, hogy Instagram követőidnek a számát növelni tudd!

1. Legyen egyszerű és átlátható a biod

Törekedj arra, hogy a bio leírásod egyszerű, tömör és lényegre törő legyen. A bio azért is fontos marketing szempontból, mert ez az egyetlen olyan hely, ahova kattintható linket tudsz elhelyezni a platformon. Ide teheted weboldalad linkjét vagy valamely terméked, szolgáltatásod, esetleg aktuális promóciód oldalához vezető linket.

Miből is áll a bio?
Név: 
Legfeljebb 30 karakter, ami az Instagram keresésben is szerepel. Jó, ha tartalmaz 2 kulcsszavat is!
Felhasználónév: Legyen könnyen betűzhető és max. 15 karakteres. A szimbólumokat és a számokat, ha megoldható kerüld el! Ügyelj arra, hogy minden közösségi csatornádon azonos nevet használj.
Webhely: az egyetlen hely, ahova kattintható linket helyezhetsz el, szóval jól használd ki! Maximum 5 linket az Instagram is enged, de egy linkelosztó oldal, pl. Linktree jól jöhet, ha több helyre terelnél (és ez utóbbi szebben is mutat!)

Bio: 150 karakternyi leírásban, bemutathatod márkádat, termékeidet, illetve áthatod fő üzeneted. Kulcsszavak ide is jöhetnek!

Highlights: legalább 3 db, amit negyedévente frissíteni javasolt. Mindegyikben 1-10 sztori ajánlott, hogy szerepeljen.

    Canva Instagram bio
    2. Kommunikáld az Instagram profilod

    Ha fiókod kellően aktívvá vált kösd össze a közösségi csatornáid, így az új és már meglévő közönségedet is elérheted. Hívd fel célcsoportod figyelmét weboldalon, hírleveledben és közösségi média felületeiden, hogy kövessenek Instagramon a további, exkluzív tartalmakért. Használd ki a Facebook integrációját az Instagrammal, így még nagyobb közönséget érhetsz el, amivel együtt az elköteleződés mértékét és a megosztások számát is növelheted.

    3. Posztolj a megfelelő időben

    Arra, hogy pontosan mikor érdemes posztolnod nincsen egy megfelelő, optimális időpont. Fontos, hogy kellően ismerd a célcsoportodat és posztjaidat az ő életmódjukhoz igazítsd. Az Instagram alkalmazás elemzési adatai mellett a Facebook Business Suite oldalán az Elemzési adatok menüpontja is remek megoldást kínál arra, hogy lásd követőid mikor a legaktívabbak a platformon. Ha célod, hogy minél több emberhez jusson el a bejegyzésed, akkor érdemes jól időzíteni a posztjaidat, erről itt írtunk már.»»

    4. Használj releváns hashtageket kulcsszavakat!

    A hashtagek kulcsszereppel rendelkeztek Instagramon, de 2025-től a szerepüket átveszi az Instagram SEO: a kulcsszavak teszik igazán kereshetővé a bejegyzéseket. Továbbá nem csak az elérést, hanem az elköteleződés mértékét is növelhetik. A profilodnak, termékednek vagy szolgáltatásodnak megfelelő és ahhoz releváns kulcsszavakat használj, ugyanakkor azzal sem teszel rosszat, ha pár hashtaget is megtartasz.

    Hashtageknél a márkádhoz köthető saját, egyedi hashtagek jól működtek. Kulcsszavaknál viszont érdemes időközönként kutatást végezni és meghatározni a számodra megfelelő kulcsszavakat, akár niche kulcsszavakat is. Gondold végig mi jellemzi a márkádat/termékedet, nézd meg a konkurenciáid milyen kulcsszavakat használnak, továbbá böngéssz az Instagram keresőjében

    5. Tedd egyedivé a képleírásaid

    Annak ellenére, hogy az Instagram vizuális platform, a feliratok és emojik használata szintén szerepet játszhatnak az elköteleződés mértékében. A hook, vagyis horog használata a szöveg elején segíthet megállítani a görgetésben a felhasználót, pl. Ha ezt tudtam volna egy évvel ezelőtt… vagy Állj! Nem fogod elhinni… stb. Ezután a legfontosabb információkat és kulcsszavakat mindig tedd a képleírásod elejére. Ha növelni szeretnéd követőid aktivitását, akkor tegyél fel kérdéseket a posztban, akár szavaztasd őket, kérj megosztást vagy hogy jelöljék meg az ismerősöket,  hiszen ezzel arra motiválod őket, hogy kommenteljenek a bejegyzéseidhez. Leírásaidat emojik használatával pedig még közvetlenebbé és figyelemfelhívóbbá teheted.

    6. Ne csak képes posztokban gondolkodj

    A rendszeres és kreatív bejegyzések mellett használd ki az Instagram Stories és Instagram Reels-ben rejlő lehetőségeket, melyek hasítanak a platformon.

    A Stories funkció által pár másodpercben mutathatsz be számodra fontos pillanatokat, eseményeket. Képek vagy videók használatával oszthatod meg a márkádhoz kötődő tartalmakat, termékeket szolgáltatásokat, aktuális promóciókat. A funkció biztosította matricák, feliratok, szövegek, szűrők, tag lehetőségek által történeteid még kreatívabbá és egyedibbé varázsolhatod.

    RG blog fizikai bolt forgalom

    Sőt, a Stories Highlights segítségével történeteidet elmentheted, hogy azok az Instagram profilodban tartósan is megjelenjenek. Így könnyedén elmesélhetsz egy hosszabb történetet, bemutathatod termékkategóriád, ismertetheted a márkádhoz kapcsolódó legfrissebb információkat, eseményeket vagy albumot is létrehozhatsz egy adott téma köré építve. Köztudott, hogy a Reels videók egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a közösségi platformon. Az igazán jó történeteket érdemes „elmesélni” Reelsben! Előnye, hogy követőid így még közelebb kerülhetnek márkádhoz, a videók növelik az ismertséged, ha jól megragadod vizuális horgokkal (hook) a közönséget és értékes tartalmakkal akkor az elköteleződést is. Sőt, esetlegesen követőidnek a számát is!

    7. Foglalkozz a követőiddel

    Fontos, hogy ha posztjaidhoz komment vagy kérdés érkezik, akkor azt megválaszold, ezzel is mutatva, hogy törődsz a közönségeddel. Ha a felhasználók megjelölnek bejegyzéseikben, akkor kedveld be posztjaikat és oszd is meg őket saját oldaladon. Ez egy újabb módja annak, hogy kifejezd törődésedet és háládat rajongóidnak. Ha növelni szeretnéd az oldalad aktivitását, akkor tegyél fel kérdéseket, kérd ki követőid véleményét, indítsd szavazást vagy broadcast channelt (körüzenet csatornát). Azzal, hogy bevonod őket a folyamatokba könnyedén növelheted nem csak aktivitásukat, hanem elköteleződésüket is. Továbbá, ha növelnéd követőbázisod számát, akkor azokat a felhasználókat, akik megjelöltek a bejegyzéseikben, kövesd be. Ez egy remek módja annak, hogy számodra releváns követőket építs.

    Több mint 25 millió vállalkozás használja az Instagramot és ez a szám várhatóan még tovább nő majd. Egy átlátható stratégia mentén kialakított rendszeres, kreatív tartalmak használatával növelheted elérésedet, ami hozzájárulhat ahhoz, hogy követőid száma is folyamatosan növekedjen.

    Ha most tervezed létrehozni Instagram üzleti profilod, esetleg jelenlegi profilodból szeretnéd kihozni a maximumot, vagy szeretnél sikereket elérni az Instagram hirdetések segítségével, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!

    Vedd fel velünk a kapcsolatot!