A közösségi média felhasználóinak a száma elképesztő mértékben nő, megközelítőleg minden egyes másodpercben 11 új ember regisztrál be valamelyik platformra(!). A Facebook vitathatatlanul a legnépszerűbb közösségi felület, amelyen már több mint olyan 70 millió üzleti oldal van fent, amely kihasználja a platform nyújtotta lehetőségeket.

Szeretnéd eredményesebbé tenni Facebook oldalad és növelni rajongóid számát, ugyanakkor nem akarsz sokat költetni a hirdetésekre?

Most 5+1 tippet adunk, mellyel hatékonyabbá teheted Facebook jelenléted!

 1. Aktivitást kiváltó bejegyzéseket posztolj!

Napjainkban a jelenlét önmagában nem elég, az eredményes jelenlét érdekében közösséget kell építeni és aktivizálni őket, amihez szükség van a hatékony és rendszeres kommunikációra. Az algoritmus változást követően a Facebook előtérbe helyezi, azokat a posztokat, ahol nagy mértékű interakció mutatkozik. A figyelemfelkeltő képek, kreatív videók, szavazások, vagy kérdések feltevése sokkal nagyobb aktivitást generálnak, mint azt elsőre gondolnád. Ezekkel a bejegyzéstípusokkal eléred, hogy követőid kommenteljenek a bejegyzéseid alá vagy megosszák azt, ami tovább növeli az elérésed. Valamint fontos, hogy a posztokban lényegre törően fogalmazz, mivel a kutatások szerint a rövidebb szövegű bejegyzéseket jobban kedvelik a felhasználók.

 2. Használd ki a Facebook csoportokban rejlő lehetőségeket!  

A csoportok szintén kiemelt jelentőséghez jutnak a platformon, így ha eddig nem használtad ki a csoportokban rejlő közösség építő erőt, most itt az ideje. Ha időd és energiád engedi a  legjobb megoldás, ha saját Facebook csoportot hozol létre a követőidből, akiknek a tagjai így exkluzív és számukra releváns, értékes információkhoz juthatnak. Ha úgy gondolod, nem szeretnél saját Facebook csoportot, akkor oszd meg bejegyzéseidet számodra releváns csoportokban. Erre használhatod a személyes profilod, mivel ha tagja vagy olyan csoportoknak, ahol a célcsoportod is megtalálható, akkor oda kifejezetten hasznos, ha megosztod a posztjaidat.

 3. Vigyél a posztjaidra forgalmat a Facebookon kívülről!

A hírlevél adatbázis kiépítése és használata rendkívül hatékony marketing eszköz lehet. Ha kiküldöd hírlevélben legújabb bejegyzéseidet és híreidet, akkor újabb forgalmat tudsz generálni Facebook oldaladra. Növelheted elérésed mértékét, ha weboldaladba is beilleszted legfrissebb posztjaidat, valamint más közösségi média platformokon is megosztod a bejegyzéseidet.

 4. Használj live videókat! 

A Facebook Live a platform egyre népszerűbb funkciója, melyet egyre több cég és márka igyekszik használni. Az élő videók amellett hogy szórakoztató és értékes információkat képes átadni, hatékony eszköz a követők elérése és az új rajongók megnyerésére. Szívesen készítenél élő videót, de nem tudod miről? Könnyen találhatsz megfelelő, releváns témát a livehoz, például dolgozz fel valamilyen aktualitást, adj tanácsokat a szakterületedről, vagy mutasd be termékeidet, szolgáltatásaidat. Az élő közvetítést megelőző napokban érdemes beharangozó posztokat készítened, amelyben felhívhatod követőid figyelmét, hogy tegyék fel kérdéseiket az adott témát illetően. Így még közvetlenebb és személyesebb kapcsolatba léphetsz velük.

 5. Kérd meg követőidet, hogy kövessenek be!

Egyszerű tipp, de annál hatásosabb. Vedd rá rajongóidat, hogy kapcsolják be a megjelenítés elsőként funkciót, így akkor is eljutnak a posztjaid a követőidhez, ha a hírfolyamukban nem látják. Aki elsőként akar értesülni tartalmaidról, vagy nagy követője a márkádnak az biztosan bekapcsolja majd ezt a funkciót.

+1 Használj Facebook hirdetéseket!

A felsorolt tippek és a megfelelő kommunikáció mind hozzájárulhat az organikus elérésed növeléséhez, ugyanakkor ez nem azt jelenti, hogy emellett nem éri meg hirdetni a platformon. A Facebookon hirdetni nem kötelező, de érdemes, hiszen a felület még mindig az egyik legköltséghatékonyabb marketing eszközök közé tartozik. Nem hirdettél még Facebookon, esetleg bonyolultnak találod a hirdetéskezelőt? Akkor kezd azzal, hogy a legkedveltebb és legérdekesebb bejegyzéseidet pár ezer forintos költséggel kiemeled.

Ha szeretnél sikereket elérni a Facebook hirdetések segítségével, és úgy gondolod ehhez gyakorlott, szakmai segítségre van szükséged, akkor írj nekünk! Facebook kampánykezelés szolgáltatásunk során segítünk, hogy hirdetéseid a legjobb eredményeket hozzák számodra!