Átlépte a bűvös 1 millárdos aktív felhasználói határt az Instagram, melynek örömére újabb izgalmas szolgáltatásokkal bővítette platformját.
Lássuk a legfrissebb nyári újdonságokat!

Megérkezett az IG TV

A Facebook nem titkolt célja, hogy az influencereket és vloggereket átcsábítsa a saját felületeire, éppen ezért folyamatosan újabb eszközökkel bővíti a platformjait, jelen esetben az Instagramot. Éppen ezért bevezetette az úgynevezett Instagram TV-t. Az IG TV-nek köszönhetően most már akár 1 órás videókat is feltölthetünk az Insta profilunkra, elsősorban pedig azoknak a felhasználóknak fogjuk látni tartalmait, akiket már követünk.

Mit kell tudni az IG TV-ről?
➡️ 
Az IG TV-t könnyen elérhető app nyitóoldalán található jobb felső gombra kattintva. Ha feltöltöttük a felületre a videónkat, akkor követőknek egy sárga csík jelenik meg az Insta hírfolyam tetején, ezzel jelezve, hogy új tartalom került feltöltésre.
➡️ Teljes képernyőt kitöltő álló formátumú videókat lehet csak feltölteni, a videók maximális mérete 3,6 GB lehet és csak MP4 formátumot fogad el a platform.
➡️ Amint belépünk az IG TV felületére a videók automatikusan lejátszódnak.
➡️ Az Insta sztorikhoz hasonlóan a videók készítői itt is használhatják a különböző CTA „gombokat”, például a „Húzd fel a további tartalmakért” jelölést.
➡️ A felhasználók az IG TV-n közzétett tartalmakat lájkolhatják, hozzászólhatnak, vagy direkt üzenetben tovább küldhetik.
➡️ A feltöltött videókat a Facebook hasonló felületére a Facebook Watch-ra is feltölthetjük.
➡️ A böngészés menüpontban a személyre szabott tartalmak mellett a követett felhasználók, valamint a korábban félbehagyott videókat is megtalálhatjuk.
➡️ Egyelőre nem lehet hirdetni az IG TV-n belül.

„Egyelőre a végére értél” funckió

Mióta az Instagram nem kronológiai sorrendben mutatja a posztokat, a felhasználók nem mindig tudják pontosan, hogy mikor is látták az összes, közelmúltban feltöltött tartalmat. Az Instagram új funkciója azonban egy remek megoldást kínál erre! Az alkalmazásban a képfolyamot egy zöld pipa és egy „Egyelőre a végére értél” felirat töri meg, ha az elmúlt 48 órában az összes új fotót és videót láttuk már a hírfolyamunkban.

 

Instagram Lite

Az Instagram elkészítette „könnyített” változatát, melyet kifejezetten a gyenge képességű Androidos telefonokra fejlesztett ki. Az Instagram Lite alkalmazás nagyon kevés helyet foglal a telefonon, a mindössze 573 kilobyteos méretével, valamint jó megoldás azok számára, akiknek gyenge mobilnettel rendelkeznek. Az app által ugyanúgy posztolhatunk képeket, sztorikat, megnézhetjük mások tartalmait és videóit, ugyanakkor nem tudunk üzenetet küldeni a felületen. Itthon egyelőre még nem elérhető az Insta új verziója.

 

Zene matrica az Instagram sztorikban

Az Instagram történetek népszerűsége máig töretlen, jelenleg már 400 millió aktív felhasználója van naponta az sztoriknak. Érhető, hogy a fejlesztők folyamatosan újdonságokkal próbálják feldobni a funkciót. Az új, zenés matricának köszönhetően történeteinket már nem csak gifekkel, hashtagekkel és helyszín megjelöléssel tudjuk felturbózni, hanem már kedvenc zenéinket is hozzáadhatjuk a sztorinkhoz. A zene matrica által több ezer dal közül választhatjuk ki a nekünk megfelelőt, sőt zenei műfajok alapján is válogathatunk. A kiválasztott dalban, pedig kijelölhetjük, melyik részt szeretnénk lejátszani a történetünk alatt. Az Instagram fő célja ezzel az újítással, hogy a közzétett tartalmakat még személyesebbé, kreatívabbá és interaktívabbá varázsolja.

 

Frissült a felfedező funkció

Az Instagram felfedező funkciója által, már témakörök szerint válogathatsz és inspirálódhatsz a tartalmak között. Naponta több, mint 200 millió felhasználó böngész a különbözők bejegyzések között, ezért az Instagram megkönnyíti a felfedezést és témakörök szerint csoportosítja a számodra releváns posztokat. A felfedező megnyitását követően a keresés alatt láthatjuk majd a felkínált témákat. A legelső fül a „Neked” lapfül, melyen továbbra is vegyesen láthatjuk az Instagram által kiválogatott képeket és videókat. Ezt követően pedig a számunkra releváns kategóriák jelennek meg, mint például utazás, divat, játék, vagy művészet.

 

Szeretnéd hatékonyabbá tenni az Instagram kommunikációd? Konzultációs szolgáltatásunk remek lehetőséget kínál arra, hogy feltérképezd a platformban rejlő lehetőségeidet és képes legyél eredményesen kommunikálni a felületen! Tanuld meg segítségünkkel hogyan használd hatékonyan az Instagram felületét, tudd meg milyen típusú vizuális kreatívokra van szükséged, vagy sajátítsd el az Instagram hirdetések készítésének és beállításának a lépéseit.

 

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser