A Pinterest üzleti szempontú használata hazánkban egyelőre feltérképezetlen területnek számít, pedig remek márkaépítési és értékesítési lehetőséget kínál. Az Instagramhoz hasonlóan ez is egy vizualitásra épülő platform, így a felhasználók sok időt töltenek el itt, ezt pedig márkaként jól ki lehet használni. Blogcikkünkben bemutatjuk a Pinterest felületét és tippeket adunk a hatékony üzleti jelenlét kialakításához.

Mit érdemes tudni a felületről?

2017 elején a Pinterest hazai felhasználóinak a száma 946 ezer volt, demográfiailag pedig többségében 15-35 év közötti nők használják a felületet. A Pinteresten főként olyan felhasználók vannak jelen, akik aktívan inspirációt, ötletet és ihletet keresnek. Egy szóban összefoglalva mondhatjuk azt is, hogy ez egy „ötletgyűjtő” közösségi platform.

A „pinterestezők” főként későbbi vásárlásaikhoz merítenek ötleteket, esetleg egy adott problémájukra keresik a megoldást, így a felhasználókat a vásárlási folyamat alatt érheted el, aminek köszönhetően könnyen befolyásolhatod őket a döntésük meghozatalában.
Ha üzleti céllal használnád a Pinterest felületét, akkor a lényeg, hogy a terméked vagy szolgáltatásod trendi és könnyen reprezentálható legyen. A Pinterest keresések leggyakoribb tematikái a divat, lakberendezés, szépségápolás és  különböző DIY projektek, így főként akkor javasolt a Pinterest használata, ha célcsoportodat főként fiatal nők alkotják, akik szeretik a kreativitást, a csináld magad témákat, az utazást és az öltözködést.

Hogyan működik a Pinterest?

A Pinterest platformján az érdeklődési körödnek megfelelően hozhatsz létre különböző táblákat, amikre a neked tetsző vagy az általad megosztott képeket, vagyis pinek-et kitűzheted.
Ha még nem használtad a Pinterest felületét, akkor érdemes az alábbi két alapfogalmat megismerned:
Pin = megosztott tartalom: a „pinelés” fogalma ezen tartalmak megosztását jelenti.
Board = tábla: a Pinteresten különböző táblákat hozhatsz létre érkelődési körödnek vagy bizonyos tematikáknak megfelelően, melyre kitűzheted a neked tetsző tartalmakat. Ez segít rendszerezni, úgymond kollekcióba gyűjteni a képeidet.

Hogyan kezd el használni a Pinterestet?

Ha cégként szeretnéd használni a Pinterest felületét, akkor elsősorban létre kell hoznod a saját üzleti profilodat, majd a saját, tematikusan felépített tábláidat, ahova gyűjtheted a képeket.
A kitűzött képek lehetnek más által megosztott tartalmak, azonban még jobb, ha saját oldaladon vagy webáruházadban található képeket, videókat töltöd fel a tábláidra. Hiszen ha ezek a képek érdekes, kreatívak és inspirálják a felhasználókat, akkor egyrészt könnyen gyűjthetsz követőket a Pinteresten, akik továbbosztják a tartalmaidat, másrészt a képeken keresztül könnyen eljutnak a weboldaladra, ahol megismerhetik márkádat és böngészhetnek a kínálatodban.

Pinterest marketing szemmel

A Pinterest felületén levő cégek főként termékkatalógusként használják a platformot, hiszen a nagy mennyiségű képi tartalom által könnyen bemutathatók az új termékek, kollekciók. Az alábbiakban megosztunk veletek pár egyszerű, ám hatékony tanácsot az eredményes Pinterest jelenlét érdekében:

1. Üzleti szempontból fontos, hogy releváns táblákat hozz létre, melyeket kreatív, a terméked/szolgáltatásod használatát, illetve előnyeit bemutató tartalmakkal tölts meg. Érdemes megoldás specifikusan gondolkodnod és értékesítés helyett inspirációt, ötletet adni a felhasználóknak. Erre remek példaként szolgál az IKEA Pinteres profilja.

2. Mivel a Pinterest a vizualitásra és látványra épül ezért elengedhetetlen a minőségi képek használata. Az optimális képméret jelenleg 600 px * 900 px, képarányban 2:3. Továbbá fontos, hogy a feltöltött képeken szerepeljen szöveg, mely körülírja az adott kép tematikáját. Szerencsére itt nincsen 20%-os szabály, így kedved szerint feliratozhatod tartalmaidat.

3. Ráadásul a Pinterest tartalmaiddal könnyedén a weboldalra tudod terelni a felhasználókat. Ezt úgy tudod megtenni, hogy amikor feltöltöd képeidet, akkor megadod az adott képhez tartozó releváns URL címet.

4. Mint minden más közösségi platformon, itt is fontos, hogy tisztában legyél a célközönségeddel. Érdemes úgy elkészítened a képeidhez tartozó leírást, hogy a célcsoportod könnyen rátaláljon a keresés során. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy releváns, keresőbarát kulcsszavakat használj. A megfelelő leírás hozzájárul a nagyobb eléréshez és a weboldaladra történő forgalom növeléséhez is.

5. Végül pedig fontos, hogy rendszeresen posztolj és aktualizáld tartalmaidat. Érdemes heti 2-3 alakommal bővítened tábláidat. Ha úgy érzed nincs ihleted, és nem tudod mit posztolhatnál, akkor böngéssz a Pinteresten és kövess be másokat inspirációkért.

Lényegében a Pinterest fő feladata, hogy erős vizuális tartalom segítségével megismertesse a márkádat az itt jelen lévő célközönséggel, akik között jó eséllyel több potenciális vásárló is található. Ha olyan termékkel vagy szolgáltatással rendelkezel mely könnyen vizualizálható vagy célközönségedet a 18-35 év közötti hölgyek alkotják, akkor érdemes jelen lenned a Pinterest felületén is. Ha pedig megfelelően kihasználod a Pinterestben rejlő lehetőségeket, akkor a felület alkalmas weboldalad forgalmának növelésre, sőt akár a konverziós folyamataid első lépcsőfokát is képezheti.

 

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser