Szeptember 18-án sikeresen lezajlott az RG Stúdió által hagyományteremtő szándékkal megrendezett II. Big Marketing Day konferencia. Korábban már olvashattál az esemény részleteiről, most azonban egy izgalmas élménybeszámolóval készültünk.
Nem tudtál részt venni a rendezvényen? Nem gond, hiszen cikkünkben előadói csapatunk a tapasztalatok mellett a konferencián elhangzott 1-2 hasznos tanácsot is megosztja veled. Sőt, a pozitív visszajelzéseknek köszönhetően a dél-dunántúli online marketing konferenciasorozatunk a jövő évben is megrendezésre kerül.

„Gyere és kerülj képbe azzal, hogy mit kell tenned a céged fejlődéséért!”
Tarnai Attila

Hol érdemes Neked hirdetned? – Müller-Váczi Lívia

Már a második Big Marketing Day-en veszek részt, mint előadó és mint marketing tanácsadó. Kívülállóként azt gondoltam, hogy ez a nap aztán valóban változatos felhozatallal készült: az online marketing legfrissebb, legaktuálisabb megoldásaira, a bevált stratégiákra kaptunk rálátást. Még én is, aki naponta ezekkel a felületekkel dolgozom kaptam újdonságot, inspirációt a munkámhoz.

Kifejezetten örültem neki, hogy a feldolgozott témák nem csak és kizárólag átfogó stratégiai kérdésekben nyújtottak segítséget a résztvevőknek, hanem kitértek olyan könnyen adaptálható megoldásokra is, amelyet azonnal lehet kamatoztatni a vállalkozások online marketingjében. Bízom benne, hogy a jelenlévők már el is kezdték ezeket használni, és talán már az első eredmények is látják.
Akik az én előadásomat hallgatták, talán már ki is tudták választani, hogy melyik hirdetési platform lesz az igazán hozzájuk illő, hiszen az alábbi tanácsokat osztottam meg a résztvevőkkel:

1. Keresd meg azokat a csatornákat, amelyeket a célközönséged leginkább használ, és olyan módon is használja, hogy az megfelel az üzleti céljaidnak.

2. Azt a közösségi felületet válaszd, amelyet jól ismersz és tudod, hogy a felhasználók ott hogyan keresnek, böngésznek és vásárolnak.

3. Érdemes kombinálnod a különböző csatornákat a vásárlói élettartam alatt.

A legjobb a Big Marketing Day-ben ezen kívül az, hogy a régióban egyedülálló, és hiánypótló. A fővárosban rengeteg hasonló rendezvénnyel találkozhatunk, de a helyi vállalkozásoknak nem szerveztek kifejezetten rájuk szabott tematikával marketing konferenciákat. Pedig szükség van rá, hogy a környékbeli kkv szereplőinek is elérhető legyen ugyanaz a mélységű tudás, és ezt kényelmesen meg is tudják szerezni. Ráadásul mindent olyan szakértőktől hallják, akik maguk is a régióban tevékenykednek, rálátásuk van a helyi piacra és annak sajátosságaira.

„Szívesen ajánlanám minden szakmabeli marketinges kollégának és vállalkozásvezetőnek. Igazán színvonalas előadásokon vehettem rész a nap folyamán, és rengeteg hasznos információt hallottam, ami felett a hétköznapokban átsiklik az ember.”
Krausz Ágnes

Üzlet az Instagramon? – Gere Alexandra

A nap elején rengeteg érdekes statisztikát hallhattunk az aktuális piaci trendeket illetően, amik segítettek még inkább stratégiába helyezni az egyes online platformokat és az ezekben rejlő üzleti lehetőségeket. A délutáni programot az Instagram csatorna bemutatásával és az influencer marketing előnyeiről szóló előadásommal nyitottuk. Napi munkám során számos esetben tapasztalom, hogy a cégek egyelőre még nem tudják mit is kezdjenek az Instagram csatornával, hogyan integrálják azt az online marketing folyamataikba, ezért fő célom volt, hogy erre választ adjak. Bemutattam a jelenlévőknek, hogy hogyan érdemes gondolni erre a felületre, a vásárlási fázis mely szakaszaiba érdemes beilleszteni, valamint igyekeztem technikai tanácsokat is adni arra vonatkozóan, hogy hogyan kell kiépíteni egy Instagram profilt, milyen hashtageket érdemes alkalmazni és hogyan gyűjtsünk releváns követőtábort, akiket megfelelő edukációval végig vezethetünk az értékesítési folyamatunkon. Ezt követően szó volt az influencer piac dinamikus fejlődéséről és az ebben rejlő lehetőségekről is.

Bízom benne, hogy az előadásomban minden résztvevő számára elhangzottak olyan értékes információk, melyek segítenek elkezdeni a tudatos Instagram marketing folyamatok kialakítását. Aki azonban nem vett részt a konferencián, annak most adok néhány tippet, hogy nekiláthasson az Insta marketingjének:

1. Határozd meg a célodat a csatornával: Nem feltétlenül érdemes minden cégnek fókuszba helyezni ezt a csatornát, hiszen ezen a felületen Magyarországon a 18-34 éves felhasználók a legaktívabbak, így ha nincs ott a célcsoport, érdemes márkaépítés és trendkutatás céljából jelen lenni.

2. Gondolkodj folyamatokban: Ha már tudod, hogy ez a felület neked való, akkor alakíts ki egy stratégiát az értékesítést illetően. Ne akarj már az első poszttal eladni, inkább adj értéket a követőidnek és csak 2. vagy 3. lépésben sales-elj!

3. Tanulmányozd a csatornát és a követőidet: Ha már jelen vagy egy aktív kommunikációval a felületen, mindenképpen fontos, hogy nézd meg a profilodban található insightsot, ami folyamatos statisztikát ad neked a követőid demográfiai adatait, illetve aktivitását illetően. Alkalmazkodj az ő kommunikációs stílusukhoz és nézd meg milyen tartalmakat fogyasztanak szívesen!

Összességében egy szuper napot zártunk, rengeteg újdonságot hallgathattunk meg az előadóktól, alig várom a következő eseményt, ahol igyekszem majd egy hasonlóan érdekes témával előrukkolni a résztvevőknek.

„Gyakorlati tudás nagy dózisban.”
Siptár Dávid

LinkedIn marketing lehetőségek – Berek Péter

A II. Big Marketing Day konferencián a közösségi média univerzumból a LinkedIn nevű bolygót mutattam be. Az előadás alatt megnéztük a platform piaci összetételét, továbbá a LinkedIn-en lévő üzleti és marketing lehetőségeket. Nagy örömmel töltött el, hogy az előadásomat megelőzően sikerült a chatbot segítségével bevonnom a résztvevőket az előadásomba, így össze tudtuk hasonlítani a közönség LinkedIn használati szokásait a magyar adatokkal.
Az előadásom során több gyakorlati tippet is bemutattam a résztvevők számára, mint például:
1. Fontos tudni, hogy a LinkedIn által nem támogatott a magyar nyelv, így ha hirdetünk a felületen, akkor nem tudunk magyar nyelvű kreatívokat megjeleníteni a felhasználók számára. Azonban több olyan lehetőség van, amellyel ez megoldható. Az egyik ilyen, amikor létrehozunk több hirdetési kreatívot, ebből 1 magyar nyelvű a többi pedig a célközönségünk szerint beállított nyelv. Ennek köszönhetően nagy eséllyel fog átcsúszni a magyar nyelvű hirdetésünk a rendszeren. Ezen felül készíthetünk videós kreatívot, ahol diavetítés formájában meg tudjuk jeleníteni a magyar nyelvű szöveget a felhasználók számára.

2. A legjobb hirdetési kombinációnak az InMail + Lead form-ot tartom, hiszen ennek köszönhetően a felhasználóknak direkt üzenetben küldhetjük ki a hirdetésünket, a lead formnak köszönhetően pedig érdeklődőket gyűjthetünk a LinkedIn felületén. Ezáltal nincs szükségünk landing oldalra, illetve külső felületen létrehozott űrlapra. Azáltal, hogy a teljes folyamat a LinkedIn-en belül zajlik csökkentjük kiadásainkat, illetve nem veszítünk el felhasználókat az átkattintásból adódóan.

Bízom benne, hogy a résztvevők a konferenciát követően hasznosítani tudták az előadásomon elhangzottakat, és a megszerzett tudás ismeretében bátran vágnak bele a LinkedIn által nyújtott marketing lehetőségek kihasználásába.

Ahogy a beszámolókból is olvasható a konferencia programja rendkívül színes volt, így a részt vevők megismerhették az online marketing eszköztárában rejlő számos lehetőséget és megoldást. Ha Te is szeretnéd elmélyíteni tudásodat a közösségi média felületekben, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot! Segítünk megtervezni és veled vagy neked megvalósítani az online marketing stratégiád! Szeretnéd Te is rakétapályára állítani a vállalkozásod?