A Facebook kiadta a 2018 Q3-as jelentését, amelyből megtudhatjuk, hogy hogyan alakulnak a felhasználói számok, illetve a platform bevételei.
Aktív felhasználók száma
A 2018 Q2-es adatokhoz képest 24 millió fővel bővült a napi aktív felhasználók száma, így a Q3-as adatok szerint 1,495 milliárd fő használja napi szinten a platformot.
Az eredmények összességében növekedést mutatnak, azonban megfigyelhetjük, hogy az egyetlen régió, ahol visszaesés tapasztalható az Európa. Az európai számok tekintetében a 2018 Q1-es adatokhoz képest a Q2 esetében is már visszaesés volt tapasztalható. A következő ábrán láthatjuk, hogy a főbb bevételi források Észak-Amerikából, illetve Európából származnak. Ebből adódóan nem túl pozitív, hogy a két legnagyobb bevételi forrás tekintetében az egyik esetében stagnálást, a másiknál pedig visszaesést tapasztalhatunk a napi aktív felhasználókat vizsgálva.
A havi aktív felhasználó számok is hasonlóan alakulnak, a Q3-ra ez a mutató 2,271 milliárd főre növekedett.
Fontos ennél az ábránál megjegyezni, hogy a 2,271 milliárd főbe nem tartozik bele a Messenger, az Instagram, illetve a WhatsApp felhasználók száma. Tehát megállapíthatjuk, hogy a Facebook még minidig nagyon erős helyzetben van, azonban tény, hogy egyes felhasználók elfordulnak a platformtól és ez hosszú távon nagy hatással lehet a bevételek alakulására.
Nagy valószínűséggel a folyamatokban lévő adatvédelmi botrányok nagyban befolyásolják az egyes régiók felhasználóinak alakulását.
Bevételek
Ahogy korábban is említettük ebben a negyedévben 13,73 milliárd dollár bevételt termelt a Facebook, szemben a 13,78 milliárd dolláros piaci becsléssel.
A piaci becsléseket alul múlta, azonban a Q2-es értéket túlszárnyalta a Facebook a bevételek tekintetében. Teljes egészében azért a számok tükrében elmondható, hogy igen jól teljesít a Facebook. Ezen felül azt is elmondhatjuk, hogy a legtöbb régióban nagyobb bevételt generált, mint a korábbi negyedévben. Így annak ellenére, hogy Európában, illetve a Észak-Amerikában stagnálás, csökkenés figyelhető meg a felhasználói számok tekintetében, a bevételeken ez egyelőre nem látszódik meg. Folyamatosan törekszik a platform megtalálni annak a módját, hogy hogy tud több bevételt generálni a közösségből.
A Facebook továbbá arról számolt be, hogy naponta több mint 2 milliárd felhasználó használja a tulajdonában lévő Facebook, Messenger, Instagram és WhatsApp platformok egyikét. Azt is megjegyezte, hogy a harmadik negyedév hirdetési bevételeinek mintegy 92%-át a mobil hirdetési bevételek tették ki.
Összességében elmondható, hogy a fő hangsúly továbbra is a mobilos felülten van, ezen kívül pedig nagy hangsúlyt fektetnek a történetekre, a videókra, illetve a Facebook csoportokra.
További részleteket a Facebook aktuális jelentéséről itt találsz.
Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser