Készletkisöprés egy hétvége alatt Facebook kampánnyal? Lehetséges!
Rengeteg cég felismerte már a Facebook PPC hirdetéseiben rejlő értékesítési lehetőséget, azonban sok esetben előfordul, hogy az ügyfelek nem tudják, hogyan alkalmazzák azt a rengeteg célzási és egyéb beállítási lehetőséget, amit a rendszer kínál nekünk.
Nem olyan régen egy olyan cég keresett fel bennünket, akiknek fő fókuszában a könyvértékesítés áll. Ők egy konkrét könyv online forgalmazásával kapcsolatban konzultáltak velünk, aminek keretében közösen átnéztük az eddigi Facebook kampányokat és ötleteltünk azzal kapcsolatban, hogyan lehetne felpörgetni az eladási számokat.
Minden esetben, amikor forgalmat szeretnénk növelni azt javasoljuk az RG Stúdiónál, hogy ne egy lépésben értékesítsük a termékünket, hanem több fázisban, folyamatokban gondolkodva tegyük azt. Mivel ha megfelelő gondolatokhoz rendeljük hozzá a Facebook hirdetéskezelőjének széles tárházát, akkor a határ a csillagos ég az értékesítés tekintetében. Az alábbiakban egy két lépcsőből álló folyamatot szemléltetünk, aminek eredményeképpen ügyfelünk megduplázta eladásait.
,,A konzultációs időpont összehangolása, rugalmassága és közvetlensége kiváló volt. A legtöbb funkcionális és stratégiai kérdésünkre sikerült választ kapni, amit meg is valósítottunk. Kiemelendő a javaslatod által bevezetett konverziós kampány elindítása amivel sikerült az eladásainkat megduplázni, valamint az akkori készleteink 3/4-ét egy hétvége alatt eladni.
A tanácsadás során közvetlen hangvétel és a technikai megoldások megfelelőek voltak illetve hatékonynak találtuk őket. Összességében nagyon hasznosnak és a munkánkat támogatónak találtuk a tanácsadást. Részünkről mindenképpen nyitottak vagyunk a jövőbeli együttműködésre és a tanácsadás igénybevételére.
Munkádat ezúton is szeretnénk megköszönni.”Sanyi és Gergő
Axioma Publishing Kft.
Lássuk, hogyan csináltuk!
1. lépcső – Releváns célcsoport kiválasztása és a termék megismertetése.
Mivel itt már voltak korábbi vásárlók jó ötletnek tartottuk, hogy belőlük hozzunk létre egy hasonmás közönséget. Ebben az esetben arról van szó, hogy feltöltjük a Facebook egyéni célközönségeihez azon vásárlók adatait, akik korábban megrendelték a könyvet, majd a lookalike lista létrehozásával a rendszer leprofilozza, hogy a listánkon szereplő Facebook felhasználók milyen ismérvekkel rendelkeznek, milyen nyomokat hagynak maguk után és a hozzájuk hasonló felhasználóknak fogja megjeleníteni a hirdetésünket. Itt forgalomterelő kampány indítása javasolt, hiszen célunk, hogy kattintsanak és ismerjék meg a landing oldalon található termékünket és nagy tömegben, releváns célközönséget tereljünk az oldalra. Ennél a célzásnál, amennyiben online vásárlásról van szó, javasolni szoktuk, hogy szűkítsük a célközönségünket online vásárlókkal, valamint elkötelezett vásárlókkal, hiszen ebbe a szegmensbe nagy valószínűséggel olyan felhasználók kerülnek, akik rendszeresen vásárolnak interneten keresztül valamilyen terméket vagy szolgáltatást, így még relevánsabb célzásunk lesz.
2. lépcső – remarketing
Miközben az oldalunkra folyamatosan nagy weboldal forgalmat generálva tereljük át a számunkra releváns célcsoportot, érdemes egy konverziós kampányt indítanunk remarketing célzással. Itt a rendszer már konkrétan vásárlásra optimalizál, így nagyobb eséllyel jeleníti meg a hirdetésünket azoknak a felhasználóknak, akik potenciális vásárlóink lehetnek. Mivel a vásárlás egy döntési pont, azt javasoljuk, hogy egyedi ajánlattal szólítsuk meg a célözönségünket, egy termék esetében ez lehet egy „Ha most rendelsz, a szállítási költséget mi álljuk”, vagy ,,Még három napig kedvezményes áron rendelheted!” típusú üzenet. Fontos továbbá, hogy minden remarketing célzásnál alkalmazzunk kizárást a hirdetéssorozat beállításainál. Jelen esetben kizárhatjuk azokat a felhasználókat, akik már megvásárolták a termékünket – esetünkben- könyvet. Ez egyrészt azért jó, mert nem égetjük el a hirdetési költséget azokra az emberekre, akik már vásároltak, másrészt pedig nem bosszantjuk őket a folyamatos hirdetésekkel, így nem romboljuk a márkaértékünket sem.
Mi lett az eredmény?
Ügyfelünknél a fenti folyamat elképesztő eredményeket hozott.
Egy hétvége alatt az összes raktáron levő könyvet sikerült értékesíteni ezzel a módszerrel. A készletkisöprés után ügyfelünk ismét felkeresett bennünket, hogy állítsa-e le a kampányokat, hiszen jelenleg nincs raktáron a forgalmazni kívánt termék. Azt javasoltuk neki, hogy folytassa a kampányok futtatását úgy, hogy a vásárlás helyett, egy előregisztrációs űrlapot készítsenek a landing oldalra, ahol a vásárlók fel tudnak iratkozni. Így abban az időszakban is lehetőség van előrendelésre, amikor a készlet nincs raktáron.
A fenti módszer alkalmazása sok esetben tudja felpörgetni az online vásárlásainkat, azonban a hosszú távú célok elérése érdekében mindenképpen azt javasoljuk, hogy a 4K-s értékesítést építsük be a folyamatainkba és edukáljuk a felhasználókat a blogcikkekkel, videós tartalmakkal és különböző kreatív ismertetőkkel a vásárlás előtt.
Ha szeretnéd te is hatékonyabbá tenni az online kampányaid, akkor keress meg bennünket és konzultáljunk a te online marketingedről!
Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser