A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a közösségi média újításai és trendjei egyre inkább befolyásolják a digitális marketing világát. Cikkünkben összeszedtük a Facebook-on idén várható trendeket és fő irányvonalakat, melyekkel érdemes lépést tartanod, ha eredményes online marketingre vágysz!

A videók még mindig hódítanak, főleg ha élő

A videók népszerűsége idén is töretlen marad. S hogy miért? Statisztikák szerint a Facebook felhasználók naponta átlagosan 100 millió órányi videót néznek meg a platformon. Ennek is köszönhetően a Facebook előnyben részesíti a videós tartalmakat. Ha hinni lehet a számoknak, akkor 73%-kal magasabb elérést kapnak a videós posztok, mint a képes bejegyzések. A videók mellett pedig a Facebook Live használata is egyre nagyobb jelentőséget kap – marketing szempontból is. A live videók segítségével személyesebb kapcsolatot alakíthatsz ki követőiddel, a több embert érhetsz el organikusan a felületen, továbbá az élő videók növelik a konverziós rátát is. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően pedig a Facebook Live videók egyre interaktívabbá válnak majd. Ha eddig nem illesztetted bele a marketing stratégiádba a videók és élő bejelentkezések használatát, akkor idén mindenképp adj nekik egy esélyt!

Személyre szabott tartalom a kiterjesztett valóság eszközeivel

A kiterjesztett valóságot évek óta sikeresen használják a szórakoztatóelektronikai területén, ugyanakkor egyre népszerűbbé válik a közösségi média felületein is. Az AR eszközök segítségével sokkal személyre szabottabb tartalmakat készíthetsz, ami elégedettebb és elkötelezettebb követőkhöz vezet. Egyre több márka és influencer ismeri fel az ebben rejlő lehetőségeket, mint például Victoria Beckham vagy Kylie Jenner.
Miért érdemes AR eszközöket alkalmaznod a közösségi kommunikációdban? A különböző filterek személyre szabott felhasználói élményt nyújtanak, ezen kívül lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy még jobban megismerjék/megtapasztalják a terméket, valamint ösztönzi a tartalommegosztást is.

Chatbotok előretörése

A felhasználói élmény növelése és az ügyfélkiszolgálás minőségének javítása létfontosságú lesz idén is. A Chatbotokat nevezhetnénk akár a vállalkozások jobb kezének is, hiszen képesek „valódi” kommunikációt folytatni a felhasználókkal. Már most jelentős erővel bírnak a piacon, az automatizált folyamatok által pedig megkönnyítik mind a látogatók, mind a vállalkozások dolgát. Már néhány egyszerű automatizált kérdés és válasz is nagyban tudja csökkenteni az ügyfélszolgálat munkáját, valamint a Chatbot elősegíti az értékesítési és hirdetési folyamatokat is. Ráadásul a Chatbotok megléte már felhasználói oldalról is egyre elfogadottabb, így érdemes saját üzenetküldő alkalmazást indítanod.

360 fokos, panoráma tartalmak

A tartalommarketing ma már nem csupán a szöveges bejegyzésekről szól. Egyre nagyobb jelentőséget kapnak a személyre szabott, story telling jellegű tartalmak. A virtuális valóság mellett a 360 fokos, panoráma típusú bejegyzések is hozzájárulnak ahhoz, hogy a márka élményét a felhasználók még jobban átéljék. Ha közösségi kommunikációd központjában az élmény, a hangulat, a pillanatok átadása áll, akkor a 360 fokos képek és videók remek eszközt kínálnak ehhez.

A Facebook folyamatos fejlesztései kreatívabb lehetőségeket adnak a közösségi kommunikációra és az ügyfelekkel való kapcsolattartásra, ezért érdemes lépést tartani az aktuális trendekkel.

Ha szeretnéd kihasználni a Facebook-ban rejlő marketing lehetőségeket, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot! Tartalommarketingben és PPC menedzsmentben is otthon vagyunk. 

 

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser