Az F8-on, a Facebook fejlesztői konferenciáján számos olyan újdonságot jelentettek be, amelyek hatással lesznek az elkövetkezendő időszakokra. Cikkünkben a Messengert érintő újdonságokról számolunk be.
A cég életében a fő fókusz a Facebook helyett a Messengeren lesz, ezért is fontos kiemelten foglalkozni ezzel a felülettel. Lássuk mire érdemes számítani a jövőben:
1. Lead űrlap sablon a hirdetésekhez, időpont foglaló API
A lead űrlap sablon segítségével a hirdetésből Messengerbe terelt felhasználóktól a platformon keresztül bekérhetünk adatokat az általunk meghatározott kérdésekre. A begyűjtött adatokat ezt követően könnyedén kiexportálhatjuk CRM rendszerünkbe.
Az időpont foglaló API segítségével a felhasználók a Messengeren keresztül foglalhatnak időpontot az adott vállalkozásnál. A Messengerben foglalt időpontról a vállalat értesítést küldhet a felhasználónak, az időpont megkezdését követően, így emlékeztetheti a foglalt időpontról. A Messengeren keresztül történő időpont foglalás számos vállalat számára lehet hasznos, hiszen például a szolgáltatói iparban elengedhetetlen az időpont foglalás lehetősége. Ezt a folyamatot nagyban megtudja könnyíteni egy olyan rendszer, ami automatizálva, a Messengeren keresztül kezeli mindezt.
Ezt az igényt vállalatunk is felismerte, portfóliónkba pedig bekerült egy olyan professzionális időpont foglaló Chatbot kialakítása, amely 10 különböző funkcióval szolgálja ki maximálisan a felhasználók, illetve a vállalatok igényeit. Érdekel? Erről a szolgáltatásunkról ide kattintva olvashatsz részletesebben.
2. LightSpeed projekt
A LightSpeed néven futó projekt keretében a vállalat bejelentette, hogy minden eszközön javítani fogja az alkalmazás betöltődési idejét. Ez a hír különösen örömteli a chatbottal rendelkező cégek számára, hiszen sok felhasználó használja a Messenger Lite alkalmazást, amely az alkalmazás egy korlátozott verziója. A korlátozás által pedig ebben az alkalmazásban nem érhető el számos funkció, mint például a galéria, vagy a gyors válaszok. Így amikor egy galéria, vagy gyors válasz lehetőséget tartalmazó üzenetet küldtünk ki olyan felhasználónak, aki a Lite alkalmazást használta, annak nem jelent meg kellőképpen az üzenetünk. Ez a projekt azonban azt jelenti, hogy a vállalat megszüntetni világszerte a Lite alkalmazást.
3. Messenger asztali alkalmazás
Az asztali alkalmazás nem változtatja meg a platform funkcionalitását, azonban egy könnyebben elérhető, vizuálisan vonzóbb felületet biztosít. Ennek köszönhetően pedig könnyebben válthatunk üzenetet, vagy indíthatunk videó hívást a Messengeren keresztül asztali környezetben is. Ezzel próbálja meg felvenni a versenyt a vállalat az asztali üzenetküldő alkalmazásokkal, mint például az iMessage, vagy a Skype.
4. A Messenger tartalmak korlátozása a közeli ismerősök számára
Ezzel kapcsolatban az egyik új elem, az emoji státusz hozzáadása, ahogy a képen látható, a közeli barátaink profilképe alatt található egy emoji-t, amely egy rövid leírást is tartalmaz. Az első kép alatt a „Dancing” a második kép alatt pedig a „80s everything” szöveg látható. Így a felhasználók tudathatják a közeli ismerőseikkel, hogy az adott időpontban éppen mit is csinálnak. Továbbá az Instagramhoz hasonlóan, ezentúl Messengeren is elérhető, hogy csak a közeli ismerőseink számára jelenjenek meg az egyes történeteink.
5. Közös videó nézés a Messengeren
A felhasználónak lehetőségük lesz a Messengeren keresztül közös videó nézésre is, így a platformon elérhető videós tartalmakat egyidejűleg, a barátaikkal közösen nézhetik. Ennek a Facebook változata a videó party, amelyet a vállalat szerint a tavaly júliusi bevezetése óta több, mint 12 millió alkalommal használtak a felhasználók.
Forrás: https://newsroom.fb.com/news/
Ha Te is szeretnéd kibővíteni online marketing eszköztárad és alkalmaznál ChatBot-ot az online kommunikációdban, vagy bővebben érdekelnek a platform újdonságai, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk kiépíteni ChatBotodat!
Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser