Nem csak a Messenger felülete fog számos újítást kapni, hanem az Instagram platformjában rejlő funkciókat is tovább bővítik. Az F8 fejlesztői konferencián több újdonságot is bejelentettek. Röviden: eltűnnek a lájk számok, megvásárolhatjuk az influencerek termékeit és még több kreatív lehetőséggel dobhatjuk fel képeinket. Nézzük mire érdemes számítanunk!

Volt lájk, nincs lájk

Többször érte már az Instagramot az a vád, hogy a posztok alatti kedvelések megjelenítése negatív hatást gyakorol az emberekre és rombolja a mentális egészséget. Sőt a felhasználók általában azáltal ítélnek meg másokat, hogy milyen népszerűek a közösségi oldalakon. Ebből kiindulva az Instagram Kanadában elkezdte tesztelni a kedvelések számának elrejtését, melyet a pozitív visszajelzések fényében elképzelhető, hogy a jövőben be is vezetnek a platformon. Ha pedig ez a funkció élessé válik, akkor a felületen megjelenő fotók és videók alatt már nem fog látszódni, hogy hány kedvelést és megtekintést kapott a tartalom.

Shopping from Creators

A lájkok számának eltüntetése nem kedvez az influencereknek, azonban az Instagram készült újdonsággal az influencer piacnak is. A Shopping from Creators funkció egy olyan vásárlási felület, ami lehetővé teszi, hogy közvetlenül az influencerektől és márkáktól tudjuk megvenni a legújabb termékeket. Vagyis az Instagram feed-et görgetve meglátod kedvenc celebed posztjában vagy sztorijában egy neked tetsző terméket amire, ha rákattintasz akkor eljutsz az Instagram termékoldalára és vagy az Instagramon, vagy az adott márka weboldalán meg tudod vásárolni a terméket. Egyelőre ez az opció csak az Egyesült Államokban lesz elérhető, de nagy valószínűséggel igen hamar meg fog jelenni a világ számos táján is.

Adománygyűjtés az Instagramon

Meglepő újítás, hogy a platform a jövőben az adománygyűjtéseket is támogatja. Az F8 konferencián ugyanis bejelentették, hogy a Stories felülete bővül egy adományozási matricával. Az új matricával számunkra fontosnak tartott szervezetek számára gyűjthetünk pénzt. Az adakozás egyszerű: csupán rá kell kattintani a matricára és beírni az adományozni kívánt összeget, a beérkező adományokat az Instagram pedig továbbítja a megcélzott nonprofit szervezetnek. Természetesen ez a funkció is egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető majd el.

Új kamera effektusok

A megszokott módon újabb kamera effektusok is érkeznek az Insta felületére. Bevezetik a Create Mode funcikót, melynek matricáit felhasználva kép vagy videó nélkül tudunk sztori tartalmakat készíteni. Ráadásul az Insta történetekhez a jövőben külső fejlesztők is hozzáférhetnek, ami számos újítást hordoz magában. Az egyik ilyen újdonság ráadásul már nálunk is elérhető, hiszen könnyedén megoszthatjuk a Spotify-ból amit éppen hallgatunk.

Forrás: Buzzfeednews

Ha szeretnéd még jobban megismerni az Instagram újdonságait, vagy fellendítenéd Instagram kommunikációd, netán hirdetésekkel népszerűsítenéd márkádat a platformon, akkor keress minket és segítünk!

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser