Nem vitatott tény, hogy napjaink egyik, ha nem a legnépszerűbb közösségi platformja az Instagram. Több mint 2 milliárd aktív felhasználója van havonta! A márkákkal kapcsolatos elköteleződés mértéke itt tízszer nagyobb, mint a többi közösségi oldalon. Ebből kifolyólag nem is csoda, hogy már több mint 25 millió aktív üzleti profil található meg az Insta felületén.
Ha aktív Instagrammer vagy, akkor felmerülhet a kérdés, hogy az egyes tartalmakat hol érdemes megosztanod: kiposztolni a feedbe, vagy inkább közzétenni sztoriként? Cikkünkben ebben nyújtunk segítséget.
Amit az Instagram sztoriról tudni érdemes
Az Instagram még 2016-ban vezette be az Instagram Stories funkcióját, melynek lényege, hogy a felhasználók 24 óráig elérhető tartalmakat oszthatnak meg követőikkel. A történetek célja a dokumentálás, az információátadás és a jelen pillanat bemutatása, így ez remek módja annak, hogy kapcsolatot teremts és márkát építs a felületen. Napjainkban 500 millió fiók használja az Instagram Stories funkciót napi rendszerességgel!
Miket érdemes megosztanod történetként, ha üzleti profillal vagy jelen az Instagramon?
- Aktuális ajánlatokat, kedvezményeket, közelgő eseményeket.
- Új termékeket, szolgáltatásokat – egy kreatív termékdemoval könnyen tudhatod rajongóiddal, hogy új terméked már elérhető a webáruházadban.
- Behind-the-scenes – a felhasználók kedvelik a kulisszák mögé vezető pillanatokat, történeteket, így kifejezetten ajánlott bepillantást engedni a mindennapok eseményeibe, legyen szó egy rendezvényről, egy irodai munkanapról, vagy épp egy új termék/szolgáltatás előkészítéséről.
- Kérd ki követőid véleményét – használd a szavazás funkciót, tegyél fel számodra fontosnak tartott kérdéseket, mellyel könnyedén közelebb hozhatod az embereket a márkádhoz.
- Adj hasznos tippeket a követőidnek termékedhez/szolgáltatásodhoz kapcsolódóan.
- Mutasd be a feedben levő posztodat másképp – egy új poszt promotálására, annak üzenetének átadására is alkalmas eszköz a sztori funkció.
- Kreativitás – turbózd fel sztori tartalmaidat különböző matricákkal, filterekkel, GIF-ekkel. Próbálj változatos, a sztorik minden egyedi funkcióját bemutató tartalmakat készíteni (pl. felfedés, keretek, visszaszámlálás, stb).
- Készíts saját sablont!
A legjobb sztori tartalmaidat érdemes lehet meghirdetned, hogy még több releváns emberhez eljuss.
Mi mehet a feedbe?
Ezzel szemben az Instagram feedben kiposztolt képeknek, videóknak egy másfajta stratégiát, megjelenést kell tükrözniük. Ha egy új követő találkozik az Instagram oldaladdal, akkor a feedben közzétett posztokat fogja először látni. Így fontos, hogy a feed megjelenése harmonizáljon azzal, amit termékeddel/szolgáltatásoddal képviselsz.
Éppen ezért az ide feltöltött anyagokat érdemes előre megtervezned és végiggondolnod milyen célt is szolgál az adott poszt.
Mire érdemes figyelni a feedbe kitett tartalmak esetében?
- Csak a legjobb minőségű képeidet oszd meg.
- A közzétett posztok illeszkedjen a márka arculatához, legyen egységes vizuális stílusuk.
- A nagyobb jelentőséggel bíró tartalmakat tedd közzé.
- 2025-től a hasthagek háttérbe szorulnak! Az Instagram ugyanis megváltoztatta az algoritmusát, ami elsősorban a kulcsszavakra összpontosít. Mit jelent ez? El kell kezdened SEO szempontból is stratégiailag megtervezni a tartalmaidat, és meghatározni a releváns kulcsszavaidat. Ezeket pedig visszatérően használni a szövegekben és a videókban/képekben. Itt nyugodtan jöhetnek hosszabb kulcsszavak is. Persze hashtageket használhatsz továbbra is, a fókusz viszont a SEO kulcsszavakon legyen.
- Mindig adj meg lokációt, mivel így az adott lokációra kereső felhasználók is jó eséllyel fognak találkozni a posztoddal.
- Fontos, hogy posztjaiddal adj át értékeket és építs közösséget, hogy követőidet konvertálni tudjad üzleti céljaidnak megfelelően.
- Legyél sokszínű, használj képes posztot, galériát, boomerangot és videót minden mennyiségben.
- Ne szerepeljen sok szöveg a képeken, ugyanis ezt nem díjazza az algoritmus.
Ha üzleti profillal vagy jelen az Instagram felületén, akkor mindenképp elemezd posztjaidat és követőidnek az alakulását. Ezeket az adatokat könnyedén elérheted vagy a poszt alatt közvetlenül az elemzések megtekintése lehetőségre kattintva vagy a profilodon a professzionális irányítópult részre kattintva, az elemzések fül alatt.
Mint láthatod az instant, aktualitásokat közlő kreatív tartalmakat érdemes történetekben elmesélni, míg a jelentősebb, időtállóbb és márkaépítő jellegű posztokat pedig bejegyzésként megosztanod a felületen. Emellett azonban érdemes követned a legújabb trendeket, hogy hatékonyan ki tudd használni a platformban rejlő lehetőségeket!
Ha Instagram kommunikációdhoz jól jönne egy kis szakmai segítség, akkor keress minket, és fellendítjük Instagram oldalad!
Konzultációnk keretében választ kaphatsz kérdéseidre, felmerülő problémáidra, vagy kidolgozhatjuk együtt a sikeres Instagram marketing stratégiádat!