Nem vitatott tény, hogy napjaink egyik, ha nem a legnépszerűbb közösségi platformja az Instagram. A márkákkal kapcsolatos elköteleződés mértéke itt tízszer nagyobb, mint a többi közösségi oldalon. Ebből kifolyólag nem is csoda, hogy már több mint 25 millió üzleti profil található meg az Insta felületén.
Ha aktív Instagrammer vagy, akkor felmerülhet a kérdés, hogy az egyes tartalmakat hol érdemes megosztanod: kiposztolni a feedbe, vagy inkább közzétenni sztoriként? Cikkünkben ebben nyújtunk segítséget.
Amit az Instagram sztoriról tudni érdmes
Az Instagram még 2016. augusztusában vezette be az Instagram Stories funkcióját, melynek lényege, hogy a felhasználók 24 óráig elérhető tartalmakat oszthatnak meg követőikkel. A történetek célja a dokumentálás, az információátadás és a jelen pillanat bemutatása, így ez remek módja annak, hogy kapcsolatot teremts és márkát építs a felületen.
Miket érdemes megosztanod történetként, ha üzleti profillal vagy jelen az Instagramon?
- Aktuális ajánlatokat, kedvezményeket, közelegő eseményeket.
- Új termékeket, szolgáltatásokat – egy kreatív termékdemoval könnyen tudhatod rajongóiddal, hogy új terméked már elérhető a webáruházadban.
- Behind-the-scenes – a felhasználók kedvelik a kulisszák mögé vezető pillanatokat, történeteket, így kifejezetten ajánlott bepillantást engedni a mindennapok eseményeibe, legyen szó egy rendezvényről, egy irodai munkanapról, vagy épp egy új termék/szolgáltatás előkészítéséről.
- Kérd ki követőid véleményét – használd a szavazás funkciót, tegyél fel számodra fontosnak tartott kérdéseket a Q&A matrica által, vagy próbáld ki a kvízmatricát, mellyel könnyedén közelebb hozhatod az embereket a márkádhoz.
- Adj hasznos tippeket a követőidnek termékedhez/szolgáltatásodhoz kapcsolódóan.
- Mutasd be a feedben levő posztodat másképp – egy új poszt promotálására, annak üzenetének átadására is alkalmas eszköz a sztori funkció.
- Kreativitás – turbózd fel sztori tartalmaidat különböző matricákkal, filterekkel, GIF-ekkel.
A legjobb sztori tartalmaidat érdemes lehet meghirdetned, hogy még több releváns emberhez eljuss. Ugyanakkor, ha nem gondolkozol hirdetésekben, akkor lásd el a megfelelő hashtagekkel és lokációval a történetidet.
Mi mehet a feedbe?
Ezzel szemben az Instagram feedben kiposztolt képeknek, videóknak egy másfajta stratégiát, megjelenést kell tükrözniük. Ha egy új követő találkozik az Instagram oldaladdal, akkor a feedben közzétett posztokat fogja először látni. Így fontos, hogy a feed megjelenése harmonizáljon azzal, amit termékeddel/szolgáltatásoddal képviselsz.
Éppen ezért az ide feltöltött anyagokat érdemes előre megtervezned és végiggondolnod milyen célt is szolgál az adott poszt.
Mire érdemes figyelni a feedbe kitett tartalmak esetében?
- Csak a legjobb minőségű képeidet oszd meg.
- A közzétett posztok illeszkedjen a márka arculatához, legyen egységes vizuális stílusuk.
- A nagyobb jelentőséggel bíró tartalmakat tedd közzé.
- Fektess nagy hangsúlyt a megfelelő hashtagek megtalálására, ugyanis releváns címkék használatával könnyedén új célcsoportokhoz juthatod el az Insta tartalmaidat. Maximum 30 db hashtaget helyezhetsz el a posztjaid alatt, így érdemes kihasználod ezt a keretet.
- Mindig adj meg lokációt, mivel így az adott lokációra kereső felhasználók is jó eséllyel fognak találkozni a posztoddal.
- Fontos, hogy posztjaiddal adj át értékeket és építs közösséget, hogy követőidet konvertálni tudjad üzleti céljaidnak megfelelően.
- Legyél sokszínű, használj képes posztot, galériát, boomerangot és videót is.
- Ne szerepeljen sok szöveg a képeken, ugyanis ezt nem díjazza az algoritmus.
Ha üzleti profillal vagy jelen az Instagram felületén, akkor mindenképp elemezd posztjaidat és követőidnek az alakulását. Ezeket az adatokat könnyedén elérheted az Insight fül alatt, így láthatod például hét mely szakaszában, hány órakor érdemes posztolnod, hogy a legtöbb embert érd el.
Mint láthatod az instant, aktualitásokat közlő kreatív tartalmakat érdemes történetekben elmesélni, míg a jelentősebb, márkaépítő jellegű posztokat pedig bejegyzésként megosztanod a felületen. Emellett azonban érdemes követned a legújabb trendeket, hogy hatékonyan ki tudd használni a platformban rejlő lehetőségeket!
Ha Instagram kommunikációdhoz jól jönne egy kis szakmai segítség, akkor keress minket, és fellendítjük Instagram oldalad!
Konzultációnk keretében választ kaphatsz kérdéseidre, felmerülő problémáidra, vagy kidolgozhatjuk együtt a sikeres Instagram marketing stratégiádat!
Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser