Hirdetőként évek óta várjuk, hogy végre a magyar piacon is elérhetővé váljanak a Google Ads Shopping hirdetései, hiszen a külföldi esettanulmányok és példák azt mutatják, hogy a hagyományos keresési hirdetésekhez képest a hatékonyságuk akár 30%-kal jobb lehet.
Múlt hónaptól kis lépésekkel vezette be a Google a Shopping hirdetéseket is Magyarországon, először a hirdetők egy kis százalékának megadva a lehetőséget a hirdetések beállítására, majd a felhasználóknak biztosítva a funkciót a keresőkben a hirdetések megjelenésére. A mi beállított hirdetéseink is szépen lassan növekvő számú megjelenéseket mutatnak, de érezhető, hogy a nagy bumm még eddig elmaradt.
Fontos azonban itt is, mint minden ilyen új kampánytípus és hirdetési megoldás esetében, hogy legyünk a korai madarak között, mert a Shopping hirdetések teljes kiteljesedésével így nagy versenyelőnyre tehetünk szert.
Mit kell tudni a Shopping hirdetésekről?
A Shopping hirdetések a kulcsszavakkal operáló keresésektől eltérően a termékre koncentrálnak, ezért fontos, hogy a termékinformációkat biztosító adatsor, a feed, megfelelően legyen beállítva. A termékeink információit – ár, kép, termékkategória, értékelés – az Ads fiókunkkal összekötött Google Merchant Center tartalmazza, amely egyben a hirdetéseink „célzását” is jelenti, ezért kulcsfontosságú a pontos és alapos feltöltése.
Maguk a termékek a keresési találatok előtt foglalnak helyet termékkártyák formájában és azt mutatják, hogy a kereséshez kapcsolódó termékek melyik hirdetőnél, webáruházban kaphatóak és milyen áron. Kvázi a Shopping kártyák kevésbé hirdetésként, inkább árösszehasonlítóként működnek, ezzel veszélybe sodorva a hasonló elven működő árösszehasonlító oldalak létjogosultságát. A Shopping hirdetések ugyanis nagyobb, látványosabb formában és magasabb pozícióban jelennek meg, mint ezek a szöveg alapú találatok, így elvonják a felhasználók figyelmét.
A Shopping hirdetések elterjedése várhatóan szükségessé teszi majd az Ads jelenlétet, ha eddig még nem volt ilyenjük a hirdetőknek. Várhatjuk, hogy az eddig árösszehasonlító oldalakat használó webáruházak ezt az új módszert részesítik majd előnyben, már csak azért is, mert a külföldi tapasztalatok is azt mutatják, hogy a felhasználók is szívesebben használják ezt a megoldást az ajánlatok összevetésére.
Ugyanakkor ezt az új kampánytípus stratégiai kérdéseket is felvet, hiszen az ár fontos(abb) szerepet fog játszani, mert ez lesz az a terméktulajdonság, amely a legszembeötlőbb lesz a Shopping hirdetésekben. Persze a márkaépítés is fel fog értékelődni, hiszen az azonos ajánlatok esetén ez lesz az a faktor, amely az egyik, vagy a másik irányba fogja mozdítani a vásárlóinkat.
Shopping hirdetést beállítani nem bonyolult az Ads fiókban, azonban a pontos termékfeed felállítás és a stratégiai kérdések miatt érdemes tapasztalt hirdetőkhöz fordulnunk, ha mi is be akarunk szállni a versenybe, még mielőtt robban a piac.
Ha kipróbálnád a Shopping hirdetések adta versenyelőnyt, akkor írj nekünk és segítünk fellendíteni webáruházad forgalmát!
Szerző:
Müller-Váczi Lívia
Online Marketing Tanácsadó