Mindig boldogok vagyunk, ha olyan ügyféllel találkozunk, aki éppen most szeretne belevágni az online marketingbe és lelkesen, fejjel előre belevetné magát a teendőkbe. Ez jó hír, hiszen megszületett benne az elhatározás, hogy többet tegyen az vállalkozása sikeréért és többet kihozzon a már leginkább csak itt megszólítható célcsoportjából.
Azonban a lelkesedés néha átcsap kapkodásba és ilyenkor szokott elhangzani a mondat: Mindenre kérek ajánlatot!
Természetesen tudnánk mindenre ajánlatot adni (már ami a szakterületünkbe tartozik), de nem szívesen tesszük, sőt inkább visszautasítjuk az ilyen kéréseket.
Miért nem adunk szívesen mindenre ajánlatot?
Mert garantált a csalódottság.
Az ügyfél csalódott lesz, mert az online marketing nem sprint, hanem maraton. Az első hónapokban lehet, hogy még csak tapogatózunk, és biztosan nem olyan mértékben fognak jönni az eredmények ahogy elvárja tőlük, annak ellenére, hogy mindig tiszta lapokkal és felvilágosítással kezdünk minden partnerkapcsolatot. De mégis… mennyi pénzt kifizettem, és lassan megy…
Mi is csalódottak leszünk, mert az ügyfél megretten és nem lesz megrendelés. Nem feltétlenül az áraktól (persze a hatalmas számok is ijesztőek lehetnek egy kezdő együttműködésénél), hanem a feladatok mennyiségétől, a bizonytalanságtól és persze attól, hogy egy olyan ügynökséggel kötelezze el magát, aminek a munkáját még nem ismeri.
Akkor mire adunk árajánlatot?
A legtöbb együttműködésünk konzultációval indul, még akkor is, ha az ügyfélnek pontos elképzelése van arról, hogy nem tanácsot kér, hanem ki szeretné szervezni a munkát.
Miért?
Mert így nem csak a kérdéseire válaszolunk, megoldjuk az éppen aktuális problémáját és felvázoljuk a terveinket, hanem meg is ismerjük egymást. Egy két órás konzultáció bőven elegendő arra, hogy a tanácsadás vagy segítségnyújtás mellett mi is megismerjük az ügyfél működését, tevékenységét és gondolkodását ÉS az ügyfelünk is meggyőződhessen a szakmai hozzáértésünkről, valamint kialakuljon a bizalom. Ekkor már tudjuk, hogy mennyi kapacitása és affinitása van a partnerünknek a saját marketingjére, milyen a már megszerzett szakmai tudása, sőt azt is, hogy mennyire lehet fogékony a „merészebb” ötleteinkre. Ennek tudatában már mi is magabiztosabban tudunk testreszabott megoldásokat kiajánlani és az ügyfél is tudja, hogy nem a levegőbe beszélünk.
Akkor az ismerkedésért fizetek?
Joggal merül fel a kérdés, hogy a konzultáció egy fizetett beszélgetés-e. A válasz: nem. A konzultáció egy olyan belépő az együttműködésbe, amely megmutatja mindkettőnk számára, hogy van-e lehetőség a további együttműködésre. Ha meg tudtuk oldani a problémádat 2 órában, meg tudtuk válaszolni a kérdéseidet, vagy elegendő útmutatást kaptál, akkor elégedetten zárjuk le. Ha ezek után úgy döntesz, hogy továbbra is velünk képzeled el az online marketingedet akkor pedig megalapozottan tudunk nekivágni.
Nincsenek csomagjaink, előre összerakott ajánlataink és nem is szeretnénk „mindenre” ajánlatot adni.
De szívesen megismerünk, és elindulunk veled kicsiben, hogy megmutassuk, hogy érdemes velünk maradnod hosszú távon is. Így Neked sem nagy a kockázatod egy nagyobb elköteleződés döntése esetén. Elindulunk?