Te már felkészültél az év végi marketing dömping időszakára? A karácsony még távolinak tűnhet, a Black Friday okozta roham azonban hamarosan itt lesz, úgyhogy érdemes már most felkészülnöd rá.
Blogbejegyzésünkben 5 praktikus tippet találsz, melyekre fordíts figyelmet, ha eredményes kampányokat szeretnél.

Gondolkodj időben, tervezz előre

A tudatos vásárlók már a Black Friday időszaka előtt felmérik a terepet és végiggondolják mit is kell beszerezniük az ünnepekre. Ezért érdemes már most megtervezned a fekete pénteki kampányod előkommunikációját! Ehhez készíthetsz egy tartalomnaptárt, melyben részletesen felvázolhatod mikor, mit szeretnél posztolni, hirdetni. A rendszeres, hangulatfokozó kommunikáció mellett gondolkodhatsz akár egy nyereményjátékban vagy egy adatbázis építő lead kampányban is.

Készüljön fel a weboldalad is a Black Friday őrületre

Akármennyi energiát és pénzt ölhetsz a hirdetéseidbe, ha a fogadó felületed nem képes kiszolgálni az oda érkező tömeget. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy fejlesztőddel technikailag is átnézzétek a weboldalad. Miket érdemes megvizsgálni? Például a szerver kapacitását vagy a weboldal betöltődési sebességét, továbbá érdemes optimalizálnod az oldal megjelenését asztali és mobil nézetben is.

Az akciós termékeidnek szentelj kiemelt figyelmet és külön menüpontot a weboldalon. Ugyanakkor az is egy remek megoldás, ha egy külön landing oldalt készítesz kifejezetten a Black Friday kampányodra! Itt minden fontos információt, termékkategóriát, esetleges nyereményjátékhoz tartozó játékszabályt is feltüntethetsz. Így az érdeklődők könnyedén és gyorsan megkapják a számukra szükséges információkat.
Ha landing oldalban gondolkodsz, akkor keress minket, és segítünk egy ütős landing elkészítésében.

Hatékony hirdetések profi célzással

Ahogy már fentebb is írtuk, a kampány előkészületi időszaknak nagy jelentősége van. Amennyiben eredményes hirdetésekre vágysz, akkor az érdeklődés alapú célzások mellett elengedhetetlen a különböző remarketing célközönség használata is. Éppen ezért még a kampányindítás előtt hozz létre különböző remarketing célzásokat, például adott termékkategória, bizonyos termékek oldalainak a megtekintőire vagy kosár elhagyókra. Őket egy sokkal személyre szabottad üzenettel újból megszólíthatod, buzdítva őket a kedvezményes vásárlásra.

Ötletes kedvezmények és kreatív upsellek

A Black Friday tökéletes alkalom arra, hogy további kedvezményeket és upselleket kínálj a vásárlóidnak. Például adj mennyiségi kedvezményeket, vonj össze egyes termékeket, melyekből további akció jön le rendelés esetén, vagy engedd el a szállítási költséget X Ft vásárlás után.

Kreatív upsell lehetőségekkel pedig a már meglévő, hűséges ügyfeleidet is megszólíthatod, például egy kedvezményes kuponnal. Ezt érdemes a Black Friday előtt pár héttel kommunikálnod, hogy időben értesüljenek és készülni tudjanak az akciós vásárlásra.

Ügyfélszolgálat = Chatbot

Online marketing szempontból a Chatbot számos üzleti cél elérése tudjuk alkalmazni. A Black Friday őrület általában nagyszámú érdeklődéseket és kérdéseket szül, melyet érdemes minél hamarabb megválaszolni.

Egy jól felépített Chatbot az ügyfélszolgálatban is nagy szerepet tud betölteni. A gyakori kérdésekre egy Chatbot is remekül meg tudja adni a válaszokat, ráadásul azonnal. Így érdemes automatikus válaszokat beállítani a Messengeren keresztül érkező üzenetekre, aminek köszönhetően az érdeklődők megkapnak minden fontos információt a kiszállítással, a méretezéssel, a fizetéssel, illetve a vásárlással kapcsolatban.

A Black Friday kampányok remek kiegészítő eszköze a Chatbot, korábbi tapasztalatainkról itt olvashatsz.

Mint láthatod számos dologra érdemes odafigyelni a Black Friday kampány megtervezése és megvalósítása során.
Amennyiben úgy érzed jól jönne egy kis szakmai támogatás, legyen szó hirdetésekről, landing oldal vagy chatbot készítésről, akkor írj nekünk!


Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser