Az év végi kampányok során érdemes megvizsgálni, hogy az egyes generációkat mely felületeken érdemes megszólítanunk. Ebben a cikkben a Z generációra térünk ki, hiszen napjainkban a vállalatok egyik legnagyobb kihívása a Z generáció figyelmének felkeltése.
Nem is meglepő, hiszen kutatások szerint a vállalatoknak mindössze 8 másodperce van arra, hogy elnyerje a Z generáció figyelmét. Az ő figyelmükre pedig igen is érdemes hangsúly fektetni az év végi kampányok során is, hiszen az év végére világszerte a fogyasztók 40%-át fogják kitenni, amely mellé 44 milliárd dollár vásárlóerő párosul. Ez a szám pedig 600 milliárd dollárra emelkedik, ha az ő szüleik költéseit is ide vesszük.
Milyen gyakran vannak jelen online?
A Z generáció 45%-a vallja magáról azt, hogy szinte állandóan jelen van különböző online felülteken, és 44%-uk állítja azt, hogy naponta többször látogatja meg azokat.
A közösségi média felületeket eltérő célokra használják. Például a Facebookon informálódnak, az Instagramon mutatják be életük legjobb pillanatait, míg a Snapchaten a valós, mindennapi életükbe nyerhetünk betekintést.
A Z generáció 85%-a használja rendszeresen a Youtube-ot, 32%-uk állítja azt, hogy a Youtube az a közösségi média felület, amit amelyen a legtöbb időt töltik. Az Instagram szorosan követi a Youtube-ot, hiszen 72%-uk használja ezt a platformot, azonban csupán 15%-uk állítja azt, hogy ezen a felületen tölti a legtöbb időt. A Snapchatet 69%-uk használja, azonban 35%-uk ezen a felületen tölti el a legtöbb időt a különböző platformok közül.
A generációt 1/3-a vásárol átlagosan havonta 1 alkalommal közösségi médiában megjeleni hirdetés hatására, szintén 1/3-uk volt az, aki nem vásárolt állítása szerint ilyen hatásoknak köszönhetően. A maradék 1/3-ad pedig átlagosan 2-10 alkalommal vásárol online közösségi média hirdetésnek köszönhetően.
Használják még az emailt?
Lehet, hogy a szám meglepő, azonban azt kell mondani, hogy igen. 58%-uk naponta többször megnézi az emailjeit, 23%-uk legalább naponta egyszer, 12%-uk hetente több alkalommal, 6%-uk hetente egyszer és csupán 1%-uk az, aki soha nem nézi meg az emaijét.
Az azonban csak egy adat, hogy belenéznek az email fiókjukba. Az is fontos kérdés, hogy mekkora a zaj itt, vagyis átlagosan hány emailt kapnak naponta. 37,5%-uk 1 és 5 email között kap egy nap, 29,5%-uk 6-20 emailt átlagosan, 21-50 emailt a generáció 18%-a kap átlagosan naponta, 50 felett pedig 15%-uk.
Hogyan kommunikáljunk velük?
Nem árulunk el nagy titkot, ha azt mondjuk, hogy a közös nyelv használata elengedhetetlen ahhoz, hogy a megértessük magunkat a közönségünkkel.
A Z generáció tagjai szeretik az egyszerű, könnyen megjegyezhető, akár egy szavas üzeneteket. Életük a különböző social media felületeken élik és nagy videófogyasztók. Ebből kifolyólag a videós és user-generated content alapú tartalmakat érdemes előtérbe helyezni az ő esetükben. Igénylik a közvetlen kapcsolattartást. A telefonos ügyfélszolgálat helyett, azonban sokkal jobban preferálják a szinte azonnal reakciót kiváltó online chatet.
Ha úgy érzed, hogy még nem vagy teljesen egy lapon a Z generáció tagjaival a közösségi kommunikáció terén akkor keress meg minket és mi áthidaljuk a szakadékot köztetek!
Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser
Forrás: Red-website-design