Nem vitatott tény, hogy napjaink egyik, ha nem a legnépszerűbb közösségi platformja az Instagram. Ha aktív Instagrammer vagy, akkor bizonyára kihasználod a keresőcímkékben rejlő marketing lehetőséget. Te milyen és átlagosan hány hashtaget helyezel el a posztjaid alatt?
Az iStory.hu weboldala közzétette a legtöbb követővel rendelkező hazai Instagram márkaoldalak listáját, melyből kiderül, hogy a márkák egyre tudatosabban élnek a keresőcímkékben rejlő lehetőségekkel. Lássuk milyen következtetésekre juthatunk!
Hogyan #hastagelnek a top márkák?
A sajtóközlemény szerint a hazai brandek átlagosan 8 hashtaget használnak 1 poszt során, ezek közül 49 keresőcímke szerepelt legalább két, 17 legalább három márka Instagram posztjánál.
A magyar márkák által leggyakrabban alkalmazott hashtagek a következők:
a #mik (11), a #budapest és az #instahun (9), az #ikozosseg (8), a #fashion és a #summer (6), illetve a #magyarig és a #newcollection (5).
Köztudott, hogy Instagramon egy poszt alatt maximum 30 db keresőcímke helyezhető el. Mely márkák használják ki a maximális hashtag számot? A legtöbb hashtag a Myprotein Magyarország (30), a Street Kitchen (29), a PiuBella (29), a Budapest Foodguide (28) és a PaulMoise Cosmetics (27) profiljához köthető köthető.
Érdekesség, hogy a vizsgált márkák közül volt 11 olyan profil, akik semmilyen keresőcímkét nem helyeztek Insta posztjaik alatt. Ide tartozik például a Volt Fesztivál és a JYSK is.
A Top100 márka közül 81 használt egyedi hashtaget, mely jellemzően márkanévből vagy a szlogenből áll, mint például a #radio1 és a #csakigazimaislagermegy, vagy a #budapestpark #hagydkintavalosagot szlogenje. A saját, egyedi keresőcímke használata fontos márkaépítő elem az Instagramon, ezt a hazai márkák is tökéletesen tudják, mivel 73%-uk a saját márkanevét hashtagként is alkalmazta.
Az Instagram stratégia kialakítása során többször gondot okozhat, hogyan milyen nyelvű kereső címéket használjunk a posztjaink alatt. A kutatásból kiderült, hogy a vizsgált márkák által alkalmazott hashtagek több mint kétharmada (69%) angol, és közel harmada (31%) magyar nyelvű.
Ha már a legnépszerűbb hazai márkáknál tartunk, akkor érdekesség, hogy a Magyar Insta Brandlista adatai szerint múlt hónapban a The Million Roses gyűjtötte a legtöbb új követőt, míg a legaktívabb Instagram profil a Nemzeti Sport Online volt.
Látható tehát, hogy a keresőcímkében hatalmas marketing potenciál rejlik, melyet érdemes kihasználni a márkaépítés és megtalálhatóság szempontjából.
Ha Instagram kommunikációdhoz jól jönne egy kis szakmai segítség, akkor keress minket, és fellendítjük Instagram oldalad!
Konzultációnk keretében választ kaphatsz kérdéseidre, felmerülő problémáidra, vagy kidolgozhatjuk együtt a sikeres Instagram marketing stratégiádat!
Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser
Forrás: iStory