Bár még csak épphogy túl vagyunk az iskolakezdés időszakán, nyakunkon az év vége, amikor fókuszba kerülnek a kuponnapok, a Black Friday és az év végi akciós kampányok is.
Na de mi a helyzet a jövő évi marketing tervekkel?
Te szoktál készíteni? Ha igen, akkor vajon az utolsó pillanatra hagyod?
Mi azt javasoljuk, hogy még az év végi roham előtt, ebben az időszakban érdemes leülni és átgondolni a következő évre vonatkozó üzleti célokat és azt, hogy milyen eszközökkel, mely csatornákon érdemes intenzíven jelen lenni az eredményesség tekintetében.
Ahhoz, hogy megfelelően ki tudd alakítani a stratégiát, mindenképpen meg kell vizsgálnod azt, hogy ebben az évben melyek voltak azok az online felületek, amik a legeredményesebben működtek, és ezeken a felületeken milyen megtérülési mutatókkal számolhatsz. Ha azt látod, hogy az egyik csatorna a teljes évre visszamenőleg átlagosan alacsonyabb költségen hozott neked konverziókat, akkor a jövő évi online marketing tervedben erre a csatornára érdemes külön pénzt és energia befektetést tenni.
Mire figyelj a marketing terv kapcsán?
Ha elvégezted az auditot, akkor neki is kezdhetsz a tervezésének. Lássuk a főbb szempontokat ennek kapcsán!
1. – Gondold végig, hogy melyek azok az időszakok az évben, amik kiemelt jelentőséggel bírnak, és először ezeket vezesd fel a táblázatodba piros színnel, hogy lásd, mire kell majd odafigyelned. Ha ezzel meg vagy, akkor legalább pár héttel a kampánykezdés előtti időpontra ütemezd az előkészületeket.
2. – Azokban az időszakokban, amikor nincs fókuszban nálad semmilyen kiemelt ajánlat, akkor nézz körül, hogy milyen szezonális eseményekhez/ünnepekhez tudod kötni a kommunikációd az online felületeken és a hirdetésekben.
3. – Készíts egy éves költségtervet és nézd meg, hogy az adott keretből mely csatornára szánsz többet, illetve melyek azok az időszakok, ahol magasabb büdzsét alkalmazol.
Ha a fentieket elkészítetted, akkor máris sokat segítettél a magadon a jövő évre vonatkozóan. Gondold csak el milyen rossz az, amikor tudod, hogy minőségi tartalmat kell gyártanod de ehhez nincs se ihleted se kreativitásod! Ilyenkor csak előkapod a terved és máris tudod, milyen témába érdemes belenyúlnod!
Ha szeretnél segítséget kérni az online marketingtervezéshez, vagy akár az idei eredményeid átvizsgálásához akkor keress minket bizalommal!