Az Instagram napjaink egyik, ha nem a legnépszerűbb közösségi platformja. Havi szinten már 1 milliárd aktív felhasználó használja az instát, ráadásul márkákkal kapcsolatos elköteleződés mértéke itt tízszer nagyobb, mint a többi közösségi oldalon.
Ha eddig nem tetted, akkor érdemes még nagyobb fókuszt fordítanod az Instagram felületére, mely számos üzleti lehetőséget támogat.
Cikkünkben 7 marketing tippet adunk mindehhez, azonban ha szakértőkre bíznád az Insta fiókod, akkor keress minket bátran!
Kezdjük az elején – ilyen az optimális profil
A mindössze 150 karakterből álló Instagram bio leírásnak nagyszerű első benyomást kell keltenie. Fontos, hogy nyilvánvaló legyen az érdeklődők számára mivel is foglalkozik a márka, mit kínál és miért érdemes bekövetnie.
Mire ajánlott még figyelni?
Az Instagramon csak 1 helyen helyezhetünk el kattintható linket, ez nem más, mint a bio leírás. Éppen ezért érdemes rendszeresen frissítened az adott linket, hogy mindig up-to-date legyen és az aktualitásokra fókuszáljon. Azonban van egy remek megoldás arra, ha egyszerre több mindent linket is megjelenítenél az Instán. Ez nem más, mint a Linktree, ami egy ingyenes Instagram kiegészítő link-gyűjtő oldal. Itt szabadon szerkesztheted és elnevezheted a fontosabb linkeket. Ezen kívül fontos kihasználnod a cselekvésre ösztönző gombokba rejlő lehetőségeket is, mely lehetőséged ad arra, hogy az érdeklődők közvetlenül Instagramon kapcsolatba lépjenek veled.
Építs a vizualitásra és kreativitásra
Az Insta hónapról hónapra számos új, interaktív funkcióval bővül, azonban a vizualitás még mindig kulcsfontosságú elem. A kreatív képek és izgalmas tartalmak használata mellett fontos a stílusos elrendezés és megjelenés is. Egy posztokat ösztönző tartalomnaptár mellett érdemes egy vizuális stratégiát is kidolgoznod, melyben meghatározod a kompozíciót, a használt színeket, a releváns preseteket, filtereket és az egyes képek felépítését. Fontos, hogy meg legyen a saját stílusod, mivel az egyedi megjelenés hozzájárul ahhoz, hogy könnyebben meg tudjanak különböztetni a versenytársaktól és kitűnj a tömegből.
A posztként közzétett tartalmak mellett elengedhetetlen az Instagram Stories használata. Ez a funkció remek lehetőséget ad arra, hogy instant tartalmaid, számodra fontos pillanatokat, aktualitásokat ossz meg a követőiddel. Az Instagram Stories rendszeresen bővül újabbnál újabb kreatív matricákkal (pl. szavazás, kérdezz-felelek, kvíz), melyek használatával könnyen tarthatod a kapcsolatot a követőiddel, kikérheted a véleményüket, így cselekvésre ösztönözheted őket.
Hashtagelj okosan
A hashtagek kulcsszereppel rendelkeznek Instagramon, mivel kereshetővé teszik a bejegyzéseket. Továbbá nem csak az elérést, hanem az elköteleződés mértékét is növelhetik. Összesen 30 db keresőcímke helyezhető el egy poszt alatt, ugyanakkor kutatások szerint bejegyzésenként 9-10 db hashtag használata a javasolt. Rendkívül fontos, hogy legyen a márkádhoz köthető saját, egyedi hashtaged, melyet minden posztban használsz. A további keresőcímkék az adott képhez, annak tartalmához illeszkedjenek. Ha nem tudod milyen hashtageket használj, akkor gondold, végig mi jellemzi a márkádat/termékedet, nézd meg a konkurenciáid milyen keresőcímkéket használnak és böngéssz az Instagram keresőjében releváns kulcsszavakat.
Posztolj a megfelelő időben
Ha már összeállt a kreatív tartalom, akkor arra is érdemes figyelned, hogy mikor is teszed közzé a posztot. Üzleti profil esetén az Instagram Insight, másnéven Elemzések funkciója számos hasznos adatot és statisztikát mutat, melyet könnyedén felhasználhatsz a tervezés során. A célközönség lapfülön napra lebontva láthatod mikor a legaktívabbak a követőid, s így mikor érdemes közzétenned a posztod.
A blog.hootsuite csapata iparágakra bontva összegyűjtötte mikor javasolt közzétenni a posztokat, így például utazás-turizmus tematikában a péntek délelőtt a legnépszerűbb időpont, éttermek esetében péntek dél a legkelendőbb idő, míg a technológiához kapcsolódó tartalmakat érdemes hétfőn vagy kedden délután 2 körül közzétenni. További részleteket és számokat itt találsz.
Ösztönözd vásárlása a követőidet
Az Instagram Shopping funkciójának köszönhetően képeiden bejelölheted a Facebook boltodban szereplő termékeidet/szolgáltatásaidat. Ekkor egy bevásárlótáska ikon jelenik meg a képeken, mely az adott termékekhez tartozó alap információkat tartalmazza. A termékre kattintva az érdeklődőket könnyen a webáruházadba vezetheted, ahol akár meg is vásárolhatják a termékeidet. Sőt, ezt a funkciót nem csak a posztokban, ahol a sztori tartalmaidban is kihasználhatod.
Kételkedsz az Insta Shoppingban? A statisztikák azt mutatják, hogy 130 millió felhasználó kattint a posztokon található termékcímkék valamelyikére havi szinten. Az értékesítés növelése mellett ez a funkció remek lehetőséget kínál ahhoz is, hogy insight, mélyebb tartalmú történeteket mutass be a termékeiddel és márkáddal kapcsolatban.
Támogasd üzleti célodat hirdetésekkel
Növelnéd a követőid számát Instagramon? Kreatív sztori hirdetésekkel könnyedén növelheted a követőbázisod számát! Azonban ha igazán nagyon robbantál, akkor készíts egy év végi nyereményjátékot, melynek feltétele az oldalad bekövetése!
Esetleg termékértékesítés, konverzió növelés a célod? Jól felépített, profi célzással és megfelelő kreatívok használatával mindez elérhető az Instagram felületén is. Ha az egyik fő célcsoportod az Y és a Z generáció, online környezetben értékesítesz, akkor bátran vágj bele egy Instagram hirdetései kampányba, hiszen a célcsoport ezen a csatornán tölti el a legtöbb időt, így itt érdemes megszólítani őket! E mellett pedig nagyon fontos, hogy a hirdetések kreatív tartalmát a célcsoport kommunikációs stílusához alakítsd és az értékesítési üzeneten kívül, adj értéket is a potenciális vásárlók számára!
Használd ki az influencer marketingben rejlő lehetőségeket
Az influencer marketing az idei évben is hódít, számos márka vág bele a különböző véleményvezérekkel való együttműködésbe.
Termékeid/szolgáltatásaid népszerűsítésére remek marketing eszközként szolgálhat egy effajta együttműködés. A kampány legfontosabb része, hogy egy olyan influencert találj, aki a márkádhoz illő követőbázissal rendelkezik, termékeddel azonosulni tud és hiteles a rajongók szemében. Ha megtaláltad a megfelelő véleményvezért, akkor érdemes egyedi kuponkódot készíteni számára, melyet a saját Insta tartalmaiban közzétehet, és így ösztönözheti a rajongóit arra, hogy éljenek az extra kedvezménnyel és vásároljanak tőled.
Ha sikeresen zárnád a 2019-es évet és Instagram marketingedhez jól jönne egy kis szakmai segítség, akkor keress minket!
Konzultációnk keretében választ kaphatsz kérdéseidre, felmerülő problémáidra, vagy kidolgozhatjuk együtt a sikeres Instagram marketing stratégiádat!
Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser