A közösségi média felületek folyamatosan változnak, a technológiai fejlődések mellett mind az eszközök, mind a fogyasztói szokások, mind pedig a platformok tekintetében. Mindez pedig új lehetőségeket biztosít a felhasználóknak, illetve a vállalatoknak a közösségi kommunikáció fejlesztése tekintetében.

Erre remek példa a Stories funkció megjelenése, hiszen néhány évvel ezelőtt még abszolút nem volt fókuszban az instant pillanatok megosztása, most azonban több, mint 1 milliárd felhasználó használja őket napi szinten a Facebook különböző platformjain.

Mindez hozzájárul az AR (Augmented Reality) eszközök fellendüléséhez. Ilyenek például az úgynevezett arcfilterek, melyeknek köszönhetően az eszközünk kamerája segítségével van lehetőségünk például felpróbálni egy napszemüveget, így pedig megtudjuk nézni, hogy hogy állna nekünk a kiválsztott szemüveg. A VR eszközök használta is folyamatosan növekszik, valamint egyre többen használják itthon is az otthoni asszisztens eszközöket, illetve a hang alapú keresést.

A 2020-as közösségi kommunikációnk során érdemes kihasználni ezeket a lehetőséget. Éppen ezért ebben a cikkben összeszedtünk 7 tippet arra vonatkozóan, hogy mi az, amire érdemes figyelnünk a közösségi média kommunikációnk során a következő évben.

Lokális oldalak szerepe

Egyre jobban megnövekszik a lokális oldalak szerepe, melyekkel az adott területhez tartozó felhasználókat tudjuk könnyedén megszólítani. Érdemes ezért készíteni helyi oldalakat, melyekkel népszerűsíteni tudjuk a lokális eseményéket és az adott üzlethez tartozó speciális ajánlatainkat.

Figyeljük a felhasználói igényeket

Ha elemezzük követőinket és célcsoportunkat, akkor a kapott adatokból az ő igényeknek megfelelő, szegmentált, testreszabott tartalmat tudunk elkészíteni a kampányaink során. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy minél nagyobb aktivitást tudjunk kiváltani belőlük.

Használjuk sztori tartalmakat

A 24 óra után eltűnő tartalmak azonnali reakciókat váltanak ki a felhasználókból, így könnyedén kapcsolatba léphetünk velük, ráadásul a különböző sztori matricák számos kreatív lehetőséget adnak az interakcióra. Ezen felül pedig remek eszköz arra, hogy növeljük az eléréseinket.

Termékek felfedezése a közösségi média oldalakon keresztül

2020-ra a keresések 50%-a képek alapján fog történni. Azon közösségi média hirdetéseink során, amikor egy terméket népszerűsítünk, érdemes feltüntetnünk fel rajta a termék nevét, illetve árát is annak érdekében, hogy jobban kitűnjön a bejegyzések közül.

A videó nézés aránya növekszik

Az internet használók 56%-a néz rendszeresen videókat Facebookon, illetve Instagramon. Ezért fontos, hogy a készítsünk saját videós tartalmakat is és ezeket rendszeresen kommunikáljuk a közösségi média felületeinken.

VR és AR használata

A kiterjesztett és virtuális valóság használata nagy mértékben növekedni fog a következő évben. A vállalatok számára ki kell használni ezeket az eszközöket a kommunikáció során, valamint a Facebook 360 és Facebook Canvas által nyújtott lehetőségeket is. Így sokkal egyedibb és testreszabottab ajánlatokat és élményt tudunk nyújtani a célcsoportunknak.

Az influencer marketing még mindig jelentős

A 18-34 év közötti internet felhasználók 22%-a vásárolt terméket vagy szolgáltatást annak hatására, hogy egy influencer ajánlotta azt. Éppen ezért érdemes együttműködni kisebb-nagyobb véleményvezérekkel a termékeik vagy szolgáltatásaik népszerűsítéséhez a következő évben is.

A jövő évi marketing tervünk készítése során érdemes átvizsgálni a fent felsorolt 7 pontot és kiválasztani azokat a kreatív megoldásokat, melyek beépíthetők a vállalati kommunikációba. Ezen felül természetesen azt is érdemes vizsgálni, hogy azon elemek közül, amelyeket használjuk, azok megfelelő hatékonysággal működnek-e vagy módosításra szorulnak.

Amennyiben szeretnél segítséget kérni online marketing terved megtervezéséhez, vagy felülvizsgálatához, akkor keress minket bizalommal!


Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

Forrás: Microcreatives