A jó munkaerőt megtalálni nem egyszerű, és egyre nehezebb lesz. Az álláskeresők tudatosabbak és egyre inkább felismerik, és elvárják, hogy a munkaadók ne csak a munkaadói elvárásokról beszéljenek, hanem arról is, hogy milyen élmény náluk dolgozni.

A hagyományos száraz felsorolása a juttatásoknak, elvárásoknak és feladatoknak már nem elégíti ki a munkavállalók igényeit, ezek már nem lépik át azt az ingerküszöböt, amit a közösségi média harsány, vizuális és izgalmas világában a felhasználók megszoktak.

Ha a hagyományos módszerek nem működnek, akkor mi az, ami igen?

Két esetpélda alapján adunk javaslatot két merőben különböző, de egyaránt izgalmas módszerre.

Az első egy kis vendéglátó egység lánc, akik a nagy fluktuáció miatt folyamatosan keresnek közepesen képzett munkaerőt. A munka betanítható, nem kell hozzá szakképesítés, de a jó kisugárzás fontos.

Ami fontos volt a munkaadónak:
– nagy számú jelentkező legyen folyamatosan,
– lássák a jelentkezők arcát.

Ami kevésbé fontos: formális önéletrajzot küldjenek.

Mivel a Facebook oldalon kívül nem állt rendelkezésre más felület, és az online álláskereső oldalakat már megjárták, kevés sikerrel, ezért a Facebook Jobs felületén elhelyezett álláshirdetést javasoltuk nekik.

A felület egyszerűen kezelhető, és a hirdetése is megoldható, azonban itt is fontos, hogy a hírfolyamban és a Jobs-on megjelenő felhívások kitűnjenek a tömegből.

Ezért, ha álláshirdetést írsz, akkor ne felsorolással élj, hanem válaszokat adj!

Ehelyett:

– Elvárások
– Feladatok
– Juttatások
– Előnyök
– Rólunk

Írd ezt:

– Nézd meg, hogyan alakul a napi munkád, ha hozzánk jössz dolgozni!
– Ilyen munkatársat keresünk! Te ilyen vagy?
– Erre számíthatsz tőlünk, ha velünk dolgozol.
– Így választjuk ki a munkatársainkat. Ha ezekkel a tulajdonságokkal rendelkezel nagyobb eséllyel indulsz.
– Hallgasd meg mit mondanak rólunk a munkatársaink, dolgozóink!

A lényeg ugyanaz, de más az atmoszféra. Ez utóbbi nem egy teljesítendő lista, hanem egy sztori és egy élmény, amire jobban lehet vágyni, mint egy száraz felsorolásra.

Ha van lehetőséged, és felületed, készíts ugyanilyen szempontok szerint Karrier oldalt, ahol még több bizonyítékát adod annak, hogy nálad milyen jó a munka.

Az így megfogalmazott, a Facebook Jobs felületén elhelyezett és releváns célközönségnek minimális, napi 1000 Ft-os költségkeret mellett napokon belül 60 olyan fényképes jelentkezés érkezett az állásra, akik mind a munkáltatónál AKARTAK dolgozni.

Ha a munkatársaink már a felvétel pillanatában lelkesek, akkor a fluktuációt is csökkenthetjük, hiszen az volt a vágyuk, hogy nálunk dolgozzanak.

De speciális esetben…

A másik esetpéldákban egy rohamosan bővülő szállítmányozási cég munkaerő felvételében segédkeztünk, amelynek speciálisan képzett munkaerőre volt szüksége. Mivel az iparágban sok a rossz tapasztalat, és a potenciális jelöltek elég tudatosak, ezért egy olyan felületre volt szükség, ahol minél több élményszerű információt kapnak a cégről és a pozícióról.

Ezért használtunk a kampányban látványos és informatív karrier oldalt, az álláshirdetésekhez pedig egy figyelemfelkeltő és a sofőr életet jól bemutató videót.

Ügyfelünk elmondása alapján a Facebook hirdetésekből az első 1 -1,5 hónap alatt jött annyi jelentkezés, mint az azt megelőző egész évben a hagyományos hirdetési megoldásokkal amiket használtak. A kampány során tehát sikerült feltöltenünk az üres helyeket és a bővítéshez is mindig vannak önéletrajzok, amiből lehet válogatni.

Milyen legyen az álláskeresés?

Manapság a munkavállaló ugyanolyan ügyfél, mint a vásárlóink, csak esetünkben meg a termékeinket, szolgáltatásainkat, hanem magunkat és a pozíciót kell eladnunk neki. Ezért az álláskeresés esetében is hasonló praktikákkal kell élnünk, mintha értékesíteni szeretnénk.

Ha nem jönnek a jó jelentkezők hozzád, akkor keress meg minket. Segítünk átalakítani a toborzási felületeidet és tartalmaidat, hogy megtaláld az ideális jelölteket!

Szerző:
Müller-Váczi Lívia
Online Marketing Tanácsadó