Furcsa lehet egy online marketing ügynökség cikkében azt a szalagcímet olvasni, hogy „Ezért ne vegyél teljes körű marketing csomagot az ügynökségektől…”
De hogy megvilágítsuk, megosztunk Veled pár szempontot:
Alapvetően azt le kell szögezni, hogy az igazán eredményes online marketing hosszú távon folytatott tevékenység eredménye. Azt pedig csak úgy lehet megvalósítani, hogy az ügyfél és az ügynökség között feltételezünk egy viszonylag erős bizalmi viszonyt.
Tapasztalatunk szerint ez a viszony attól a pillanattól él igazán, amikor az Ügyfelünk saját bőrén tapasztalja meg a mi munkán eredményét – magyarán megjönnek az első vásárlások/regisztrációk, eredmények.
Valljuk be: addig csak önti a pénzt az együttműködésbe egy megelőlegezett bizalomból. Minél nagyobb a kezdeti együttműködés pénzügyi volumene, annál nagyon az a szorongás, hogy jó döntést hozott-e az Ügyfél, amikor minket bízott meg – hiszen magasabb a kockáztatott pénz is.
Ez érthető és természetes viselkedés. Nekünk a feladatunk, hogy az együttműködés kezdetén az Ügyfél aránylag kis kockázata mellett alátámasszuk együttműködésünk megalapozottságát – megszavazza számunkra a bizalmat. Éppen ezért fokozatosan építjük fel az együttműködést.
Hogyan épül fel nálunk egy együttműködés?
Első lépésként konzultálni szoktunk, hiszen számunkra is nagyon fontos, milyen feladat mellett tegyük le a voksot. Semmi értelme egy olyan együttműködést elkezdeni, amiben mi nem látunk esélyt érdemi eredményre belátható időn belül. Ha nincs eredmény, akkor úgy is elmegy az Ügyfél, ráadásul rossz szájízzel. Mi azt tapasztaltuk, hogy ha valakivel nyíltan megosztjuk az aggályainkat az együttműködés sikerességét illetően, lehetséges, hogy akkor nem lesz együttműködés, de később vagy Ő jön vissza vagy ajánl minket.
Ezen kívül, egy fokozatosan felépített együttműködés, lehetővé teszi, hogy a fent említett ügyfélfrusztrációk nélkül, felszabadult munkakapcsolat során megismerhessük az ügyfél szemléletét, iparágát, működési filozófiáját. És persz Ő is minket! Ezek ismeretében sokkal testhezállóbb megoldásokat tudunk javasolni a későbbiekben – akár már nagyobb léptékben is. Ilyen esetben már az Ügyfél is tudja, hogy egy intenzívebb együttműködés során milyen eredményekre, ügyfélkezelésre, működési filozófiára számíthat a részünkről, és ennek tudatában hozza meg döntését.
Számunkra az RG Stúdiónál a folyamatos szakmai fejlődésen túl fókuszban van az ügyfelekkel való jó kapcsolat kialakítása és a folyamatos, aktív kommunikáció. Éppen ezért figyelünk arra, hogy sokat beszélgessünk a meglévő és új ügyfeleinkkel, hogy folyamatosan visszacsatolást kapjunk a projekt és a munkánk eredményességéről. Hisszük, hogy az építő kritika az egyik fő eleme egy jól megalapozott, hosszú távon sikeres együttműködésnek.
Mit mondanak az új ügyfeleink?
Az első beszélgetések alkalmával tanácsadóink fő célja, hogy feltérképezzék, valójában milyen problémákra kell megoldást találni ahhoz, hogy ügyfeleinkkel kialakíthassunk egy stratégiát, amit lépésenként megvalósítunk a gyakorlatban, az alapoktól felfelé építkezve. A visszajelzés az első beszélgetésről mindig pozitív, hiszen nem célunk a legnagyobb szolgáltatáscsomagjainkat értékesíteni, sokkal fontosabb az ügyfél és problémáinak megismerése, majd az alapos tervezés és a többlépcsős megvalósítás.
Ez persze nem csak az ügyfeleinknek jó. Számunkra fontos, hogy ne pár hónapon átívelő, rövid kampányokban gondolkodjunk, hanem éveken át tartó közös projektekbe vághassunk bele. A hosszútávban gondolkodás a kiszámíthatóság mellett segít, hogy igazán elmélyülhessünk és átláthassuk az egyes piacokat és hatékonyan végezhessük a napi feladatokat.
A legtöbb esetben mi úgy tapasztaljuk, hogy 2-3 hónap kevés a valós eredmények eléréséhez és a növekedéshez. Éppen ezért az ügyfelek joggal lehetnek elégedetlenek 2-3 hónap után, ha többszázezer vagy több millió forint befektetést követően nincs látványos előrelépés.
Mi erre a megoldás és mit mondanak meglévő ügyfeleink?
Azt, hogy tervezzünk hosszútávon, építsünk stratégiát közösen, de ne akarjunk egyszerre túl sok dologba belevágni, hiszen abba könnyen beletörhet a bicskánk. Sok esetben célszerű csak egy platformon elkezdeni tervezetten működni, majd amikor 1 Ft költéssel 2 Ft-ot tudunk generálni, akkor érdemes nyitni az új felületek és megoldások irányába. Így az ügyfél is elégedett és mi is.
Jelenleg egyik legnagyobb ügyfelünkkel már közel 2 éve dolgozunk együtt, mégis csak fél évvel ezelőtt vágtunk bele egy teljes körű online marketingbe. A Naturhun Kft. ügyvezetője jelenlegi kibővített együttműködésünk kezdetén így nyilatkozott:
„Az RG Stúdióval gördülékenyen és rugalmasan zajlik a közös munka. Fokozatosan építettük fel a munkakapcsolatot, kezdetben csak konzultációs szolgáltatást vásároltunk tőlük, jelenleg pedig tervezünk egy nagyszabású, stratégiai együttműködést. Korrektnek tartom, hogy nem céljuk olyan tevékenységeket szolgáltatni, amiknek nem feltétlenül lenne értelme, kizárólag olyan folyamatok kerülnek kialakításra, melyek indokoltak az eredményesebb működéshez. Kifejezetten tetszik, hogy az RG Stúdiónál a hosszú távú célok megvalósítása van fókuszban, valamint, hogy az egyeztetések nincsenek tele marketing „szlengekkel” és szakszavakkal, törekednek rá, hogy az ügyfél nyelvén közvetítsék a fontos információkat.”
Balogh József, Naturhun Kft. – Herceghalom
Ha te is félsz, hogy a hatékony online marketing beindításához rengeteg pénzre van szükséged és magas a kockázatérzeted az ügynökségekkel szemben, akkor tervezz velünk!
Két órás konzultációnk keretében közösen kialakítunk egy az üzleti céljaidnak megfelelő stratégiát és közösen megvalósítjuk azt!
Írj nekünk a részletekért!
Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser